nauka wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-06-2010, 21:23 nauka wolnych obrotów po czyszczeniu przepustnicy
|
|
|
Witam
Szanowni Koledzy mam pytanie, czy ktos podpowie mi jak nauczyć w 2,5 v6 ECU wolnych obrotów po odłączeniu akumulatora? Chodzi o to ze czyscilem dzisiaj przepustnice u zaufanego machanika z Ćmiłowa i obroty po takim czyszczeniu czesto idą w góre, u mnie stoją na 1200 a na luzie w czasie jazdy lekko falują. I mechanik i na forum zalecają odpiąc akumulator na 30 min i po podpieciu nauczyc ECU bo krokowy ma ustawienia dla brudnej przepustnicy, a ta teraz daje wiecej powietrza, jednak uczenie nic nie zmieniło (wedłu procedury BigTomali http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#607690 . Moze mała podpowiedz jak to uczenie powinno wyglądać? czy mozecie potwierdzic ta procedure? jezeli jest dobra to pewnie gdzies robie błąd, sprobuje ja powtórzyc jeszcze raz jakbede mial pewnosc. Dodam ze mam gaz BRC Sequent P&D ale to nie powinno miec znaczenia, wolne na gazie tak samo wysokie, no chyba ze trzeba do gazownika podjechac na regulacje, ale nic to ma do wolnych na benzynie. Dzieki z góry za pomoc.
pozdrawiam
[ Dodano: 22-06-2010, 21:48 ]
Znalazłem podobny post http://forum.mitsumaniaki...luj%B1ce+obroty w którym wspomniana jest nauka wolnych obrotów:
"- odłączenie akumulatora na ok 10 minut, podłączenie, uruchomienie silnika i czekanie do momentu załączenia wiatraka chłodnicy" - czy to powinno załatwić sprawe nauki od nowa wolnych? |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
tomasek
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC60 MINI ONE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 7249 Skąd: stolica wschodu
|
Wysłany: 22-06-2010, 21:54
|
|
|
Ja u siebie jak miałem za niskie to poprostu zwiększyłem regulacją przy silniku i nigdy nie uczyłem nawet po odpięciu aku |
_________________ __________________________________________
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-06-2010, 21:55
|
|
|
tak, całkowicie.
Pamiętaj tylko o wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu |
_________________
 |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-06-2010, 22:19
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź , odepne aku jutro jeszcze raz jak sie nic nie zmieni i po podpieciu zostawie na wolnych do zakręcenia wiatrakow. |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 23-06-2010, 11:31
|
|
|
możesz też zrobić restart moim sposobem czyli opuszczasz przednie szyby na maksa odpinasz klemę minusową na 10min zapinasz klemę zapalasz auto włączasz klimę na maksa i tak 10min .wszystko robisz na rozgrzanym slniku |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-06-2010, 18:24
|
|
|
Wydaje mi się ze rozwiazaniem problemu nie jest kwestia zadnego uczenia czy innych regulacji, sprawa pewnie jest prosta - trzeba przepustnice i krokowy dobrze wymyc i juz, cos sie pewnie przytkało przy czyszczeniu splywającym brudem i tyle. Zatem idzie sprzęt do ponownego czyszczenia tym razem z demontażem. |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
|