Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDI - Dlaczego nie cieszy sie popularnością?
Autor Wiadomość
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-06-2010, 23:22   GDI - Dlaczego nie cieszy sie popularnością?

Drodzy forumowicze!

Od kilku miesięcy szukam Galanta 2.0 od rocznika '99 w górę (za rozsądne pieniądze oczywiście). Kolejne egzemplarze okazuja sie przereklamowane, nie do konca uczciwie opisane lub zwyczajnie uszkodzone(a wady ukryte). O ile jeszcze kombi mozna spotkac dosc zadbane, atrakcyjne egzemplarze to juz sedan 2.0 to prawie jak w totka.
Z GDI jest inaczej. Piekne, zadbane samochody w atrakcyjnej cenie. Mozna wrecz przebierać i dopasowac taka wersje, jaka odpowiada najbardziej. Tylko ze GDi...
Nie sposob zamontowac do niego LPG. Przynajmniej jest to niewykonalne w Toruniu. No i ten mit o GDI ! Podobno sa z nim problemy? Slyszy sie ze ze silnik szwankuje a raczej zachowuje sie anormalnie bez wykazywania faktycznych usterek.
Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach?
tak, wiem ze ten temat zapewne byl wałkowany na forum wielokrotnie, ale moze ktos w swej cierpliwosci wyjasni mi w kilku zdaniach jak to jest i rozwieje moje watpliwosci? A moze warto rozgladac sie za Galantem GDI?
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-06-2010, 23:43   

Nie da się przerobić na gaz. To jedyne co mi do głowy przychodzi.
_________________
2.5V6 Tiptronik. BRC P&D.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-06-2010, 23:58   

Da się przerobic na gaz, ale koszt jest nieopłacalny, ze wgledu na to, że można go porównać z ceną Galanta GDI, a czemu silnik nie cieszy się popularnością, bo wielu mechaników go nie zna i przy najmniejszym problemie potrafią rozłożyć ręce, jest forum, są ludzie który pomogą, więc nie ma się co przejmować, dbać o silnik, o regularne wymiany eksploatacyjne, przeprowadzić raz do roku przegląd gruntowny, hulac i się cieszyć, GDI wbrew pozorom, jak na 2.4l potrafi być bardzo oszczędne w mieście.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-06-2010, 00:15   

Jak oszczedne? Czytalem dzis na forum o spalaniu 12l/100 na miescie. To chyba musialo byc cos nie tak? Jakiego spalania oczekiwac od GDI w miescie? Nie scigam sie na swiatłach, dojezdzam do pracy (dosc blisko) no i normalnie po Toruniu robie miesiecznie okolo 500-600 km. Wakacje -wiadomo, troszke wiecej.
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-06-2010, 00:26   

Z tego co mi się obiło o uszy, to racjonalne spalanie w mieście tej jednostki, to okolice 10l/100km, wiadomo, że jak się wdepnie w gaz, to czymś trzeba zasilić tą pojemność
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 06:55   

DziadekMirek napisał/a:
Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach?

odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 29-06-2010, 07:14   

Krzyzak napisał/a:
DziadekMirek napisał/a:
Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach?

odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa


Mnie to jakoś nie przekonuje. VW jakoś sobie radzi z tą złą jakością paliwa w swoich bezpośredniakach. Po prostu konstrukcja średnio udana chyba i tyle. Aktualnie coraz więcej marek wprowadza silniki benzynowe z bezposrednim wtryskiem, zazwyczaj są dynamiczne i mają mniejszy apetyt na paliwo niz te tradycyjne. Jeśli dobrze pamiętam to nowa sonata będzie wyposażona w tego typu silnik...i chyba ma on jakiś związek z Mitsubishi ;) .
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 07:32   

tommyc1 napisał/a:
Aktualnie coraz więcej marek wprowadza

porównaj sobie datę premiery GDI z "aktualnie..."
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 29-06-2010, 08:03   

tommyc1 napisał/a:
VW jakoś sobie radzi z tą złą jakością paliwa w swoich bezpośredniakach


Tak sobie radzi wv ze swoimi silnikami, w gdi podobno robi się to samo, tylko na trochę mniejszą skalę. Japończycy wycofali się z bezpośredniego wtrysku a inni nie wyciągnęli odpowiednich wniosków....
http://www.racingforum.pl...opic=72935&st=0
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 29-06-2010, 08:04   

Krzyzak napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
Aktualnie coraz więcej marek wprowadza

porównaj sobie datę premiery GDI z "aktualnie..."


No i...? Nie zmienia to faktu, że Mitsubishi nie rozwijało później tej konstrukcji-z jakiegoś powodu, na pewno nie tego, że w Europie złe paliwo jest, bo Europa chyba nie jest głównym rynkiem dla tej marki.
Oczywiscie, jak ktoś jest pasjonatą, to będzie ten silnik chwalił i w nim dłubał, ale dla szarego "zjadacza kilometrów", który chce mieć świety spokój to nie jest najlepsza propozycja :) . Ale to tylko moja opinia, nie uzurpuję sobie prawa do racji ;) .

O, viader, dzięki za linka, to troszkę poszerza mój pogląd na sprawę. Czyli vw też do bani, podobnie jak GDI :P .
Ostatnio zmieniony przez tommyc1 29-06-2010, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-06-2010, 08:06   

tylko vw ma znacznie prostsza konstrukcje wtryskiwacza w porownaniu do gdi. Opatentowane rozwiazanie MMC GDi to wstepna komora wirowa a nastepnie wtrysk bezposredni do silnika. VW nie ma tego wstepnego rozwiazania. Faktem jednak jest ze paliwa sa juz znacznie lepszej jakosci a bezposredni wtrysk powiazany z turbo daje bardzo dobra ekonomike przy malym spalaniu.Tak czy siak jesli Mitsubishi nie zacznie wprowadzac jakis nowych silnikow opartych na technologii gdi to polegnie w europie z uwagi na bardzo dobra oferte takich rozwiazan u coraz wiekszej liczby producentow.

A wspomniana sonata bardzo ladne autko. Myslalem nawet o zmianie galusia na aktualny model sonaty ale jednak jej wnetrze jest okropne...
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 29-06-2010, 08:16   

sampler napisał/a:


A wspomniana sonata bardzo ladne autko. Myslalem nawet o zmianie galusia na aktualny model sonaty ale jednak jej wnetrze jest okropne...


Na fotkach nie wygląda tak źle a na żywo jeszcze nie widziałem... Ja akurat lubię takie łuki i skosy, okropne dla mnie są wnętrza w stylu nowego lancera, dzie proste deski i wszystko od linijki, jak w jakimś traktorze :D . No, ale już spory OT się robi:P.

Reasumując, GDI ciekawostka, ale jak się chce normalnie użytkować samochód to V6 lepiej :D .
 
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 29-06-2010, 08:27   

Mam GDI i większość opinii o nim to mity jak o oleju. Normalny silnik i tyle. Fakt że dla świętego spokoju warto koło 150tys km przebiegu wyczyścić dolot i po sprawie. Spalanie. Ja jeżdżę jak to mówią w koło komina i spala mi średnio 8,5l/100km. Myślę że w dużym mieście przy umiejętnej jeździe można zmieścić się w 10l/100km. Myślę że japończycy zrezygnowali z tego silnika z powodów ekologicznych. Nie był aż tak ekologiczny jak się spodziewali no i ta ekologiczność wymagała odpowiedniego stylu jazdy od kierowcy. Jak wiadomo 10 lat temu nikt nie kładł nacisku na eko jak dzisiaj i pewnie z tego względu nie rozwijano tej myśli konstrukcyjnej.

Co znaczy normalnie użytkować auto?
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-06-2010, 08:54   

Fałwej tak samo sobie nie radzi - silniki FSi po 100 000 km mają braki mocy nawet 40% - a co ciekawe dotyczy to również topowych modeli Audi i Porsche....

GDi z manualem pali ok. 10, z automatem ok. 12 l/100 km w dużym mieście typu Warszawa na krótkich trasach, co przy pojemności i niezłej dynamice jest wynikiem niezłym...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-06-2010, 09:25   

dlatego - jak pisałem na forum - kluczem jest specjalny olej do GDI, który nie gromadzi się w postaci sadzy i laku w dolocie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.