GDI - Dlaczego nie cieszy sie popularnością? |
Autor |
Wiadomość |
DziadekMirek
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 234 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-06-2010, 23:22 GDI - Dlaczego nie cieszy sie popularnością?
|
|
|
Drodzy forumowicze!
Od kilku miesięcy szukam Galanta 2.0 od rocznika '99 w górę (za rozsądne pieniądze oczywiście). Kolejne egzemplarze okazuja sie przereklamowane, nie do konca uczciwie opisane lub zwyczajnie uszkodzone(a wady ukryte). O ile jeszcze kombi mozna spotkac dosc zadbane, atrakcyjne egzemplarze to juz sedan 2.0 to prawie jak w totka.
Z GDI jest inaczej. Piekne, zadbane samochody w atrakcyjnej cenie. Mozna wrecz przebierać i dopasowac taka wersje, jaka odpowiada najbardziej. Tylko ze GDi...
Nie sposob zamontowac do niego LPG. Przynajmniej jest to niewykonalne w Toruniu. No i ten mit o GDI ! Podobno sa z nim problemy? Slyszy sie ze ze silnik szwankuje a raczej zachowuje sie anormalnie bez wykazywania faktycznych usterek.
Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach?
tak, wiem ze ten temat zapewne byl wałkowany na forum wielokrotnie, ale moze ktos w swej cierpliwosci wyjasni mi w kilku zdaniach jak to jest i rozwieje moje watpliwosci? A moze warto rozgladac sie za Galantem GDI? |
_________________ Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-06-2010, 23:43
|
|
|
Nie da się przerobić na gaz. To jedyne co mi do głowy przychodzi. |
_________________ 2.5V6 Tiptronik. BRC P&D. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-06-2010, 23:58
|
|
|
Da się przerobic na gaz, ale koszt jest nieopłacalny, ze wgledu na to, że można go porównać z ceną Galanta GDI, a czemu silnik nie cieszy się popularnością, bo wielu mechaników go nie zna i przy najmniejszym problemie potrafią rozłożyć ręce, jest forum, są ludzie który pomogą, więc nie ma się co przejmować, dbać o silnik, o regularne wymiany eksploatacyjne, przeprowadzić raz do roku przegląd gruntowny, hulac i się cieszyć, GDI wbrew pozorom, jak na 2.4l potrafi być bardzo oszczędne w mieście. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
DziadekMirek
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 234 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-06-2010, 00:15
|
|
|
Jak oszczedne? Czytalem dzis na forum o spalaniu 12l/100 na miescie. To chyba musialo byc cos nie tak? Jakiego spalania oczekiwac od GDI w miescie? Nie scigam sie na swiatłach, dojezdzam do pracy (dosc blisko) no i normalnie po Toruniu robie miesiecznie okolo 500-600 km. Wakacje -wiadomo, troszke wiecej. |
_________________ Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-06-2010, 00:26
|
|
|
Z tego co mi się obiło o uszy, to racjonalne spalanie w mieście tej jednostki, to okolice 10l/100km, wiadomo, że jak się wdepnie w gaz, to czymś trzeba zasilić tą pojemność |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 06:55
|
|
|
DziadekMirek napisał/a: | Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach? |
odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 29-06-2010, 07:14
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | DziadekMirek napisał/a: | Dlaczego GDI nie cieszy sie takim uznaniem jak pozostale silniki benzynowe w Galantach? |
odpowiem Ci po japońsku - producent wycofał się z produkcji silników z bezpośrednim wtryskiem na rynek europejski ze względu na jakość (a raczej jej brak) paliwa |
Mnie to jakoś nie przekonuje. VW jakoś sobie radzi z tą złą jakością paliwa w swoich bezpośredniakach. Po prostu konstrukcja średnio udana chyba i tyle. Aktualnie coraz więcej marek wprowadza silniki benzynowe z bezposrednim wtryskiem, zazwyczaj są dynamiczne i mają mniejszy apetyt na paliwo niz te tradycyjne. Jeśli dobrze pamiętam to nowa sonata będzie wyposażona w tego typu silnik...i chyba ma on jakiś związek z Mitsubishi . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 07:32
|
|
|
tommyc1 napisał/a: | Aktualnie coraz więcej marek wprowadza |
porównaj sobie datę premiery GDI z "aktualnie..." |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-06-2010, 08:03
|
|
|
tommyc1 napisał/a: | VW jakoś sobie radzi z tą złą jakością paliwa w swoich bezpośredniakach |
Tak sobie radzi wv ze swoimi silnikami, w gdi podobno robi się to samo, tylko na trochę mniejszą skalę. Japończycy wycofali się z bezpośredniego wtrysku a inni nie wyciągnęli odpowiednich wniosków....
http://www.racingforum.pl...opic=72935&st=0 |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 29-06-2010, 08:04
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tommyc1 napisał/a: | Aktualnie coraz więcej marek wprowadza |
porównaj sobie datę premiery GDI z "aktualnie..." |
No i...? Nie zmienia to faktu, że Mitsubishi nie rozwijało później tej konstrukcji-z jakiegoś powodu, na pewno nie tego, że w Europie złe paliwo jest, bo Europa chyba nie jest głównym rynkiem dla tej marki.
Oczywiscie, jak ktoś jest pasjonatą, to będzie ten silnik chwalił i w nim dłubał, ale dla szarego "zjadacza kilometrów", który chce mieć świety spokój to nie jest najlepsza propozycja . Ale to tylko moja opinia, nie uzurpuję sobie prawa do racji .
O, viader, dzięki za linka, to troszkę poszerza mój pogląd na sprawę. Czyli vw też do bani, podobnie jak GDI . |
Ostatnio zmieniony przez tommyc1 29-06-2010, 08:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-06-2010, 08:06
|
|
|
tylko vw ma znacznie prostsza konstrukcje wtryskiwacza w porownaniu do gdi. Opatentowane rozwiazanie MMC GDi to wstepna komora wirowa a nastepnie wtrysk bezposredni do silnika. VW nie ma tego wstepnego rozwiazania. Faktem jednak jest ze paliwa sa juz znacznie lepszej jakosci a bezposredni wtrysk powiazany z turbo daje bardzo dobra ekonomike przy malym spalaniu.Tak czy siak jesli Mitsubishi nie zacznie wprowadzac jakis nowych silnikow opartych na technologii gdi to polegnie w europie z uwagi na bardzo dobra oferte takich rozwiazan u coraz wiekszej liczby producentow.
A wspomniana sonata bardzo ladne autko. Myslalem nawet o zmianie galusia na aktualny model sonaty ale jednak jej wnetrze jest okropne... |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 29-06-2010, 08:16
|
|
|
sampler napisał/a: |
A wspomniana sonata bardzo ladne autko. Myslalem nawet o zmianie galusia na aktualny model sonaty ale jednak jej wnetrze jest okropne... |
Na fotkach nie wygląda tak źle a na żywo jeszcze nie widziałem... Ja akurat lubię takie łuki i skosy, okropne dla mnie są wnętrza w stylu nowego lancera, dzie proste deski i wszystko od linijki, jak w jakimś traktorze . No, ale już spory OT się robi:P.
Reasumując, GDI ciekawostka, ale jak się chce normalnie użytkować samochód to V6 lepiej . |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 29-06-2010, 08:27
|
|
|
Mam GDI i większość opinii o nim to mity jak o oleju. Normalny silnik i tyle. Fakt że dla świętego spokoju warto koło 150tys km przebiegu wyczyścić dolot i po sprawie. Spalanie. Ja jeżdżę jak to mówią w koło komina i spala mi średnio 8,5l/100km. Myślę że w dużym mieście przy umiejętnej jeździe można zmieścić się w 10l/100km. Myślę że japończycy zrezygnowali z tego silnika z powodów ekologicznych. Nie był aż tak ekologiczny jak się spodziewali no i ta ekologiczność wymagała odpowiedniego stylu jazdy od kierowcy. Jak wiadomo 10 lat temu nikt nie kładł nacisku na eko jak dzisiaj i pewnie z tego względu nie rozwijano tej myśli konstrukcyjnej.
Co znaczy normalnie użytkować auto? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-06-2010, 08:54
|
|
|
Fałwej tak samo sobie nie radzi - silniki FSi po 100 000 km mają braki mocy nawet 40% - a co ciekawe dotyczy to również topowych modeli Audi i Porsche....
GDi z manualem pali ok. 10, z automatem ok. 12 l/100 km w dużym mieście typu Warszawa na krótkich trasach, co przy pojemności i niezłej dynamice jest wynikiem niezłym... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 09:25
|
|
|
dlatego - jak pisałem na forum - kluczem jest specjalny olej do GDI, który nie gromadzi się w postaci sadzy i laku w dolocie |
|
|
|
 |
|