 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czy w Eclipsie ustawia się zapłon? |
Autor |
Wiadomość |
cyberluk [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2006, 09:13 Czy w Eclipsie ustawia się zapłon?
|
|
|
Hej,
Zbieram pomału wszystkie uszkodzone części do mojego misia i za trochę będę się szykował do poskładania tego wszystkiego do kupy i regulacji. Tak się zastanawiam - czy ustawia się w misiu zapłon? Nie mam tutaj na myśli kręcenia kopułką, bo takowej nie ma, ale na górze głowicy, tuż pod pokrywą zaworów, po lewej stronie jest sobie czujnik. O ile się nie mylę, jest to czujnik położenia wału (czujnik HAL'a?)? Ma on pewną regulację - odkręca się dwie śrubki i można go przesunąć o jakiś kawałek w obie strony. Rozumiem, że zapłon sterowany jest ECU na podstawie odczytu z tego czujnika i kilku innych parametrów?
Jeżeli dobrze sobie wymyśliłem i bryczka ma knock sensor, to teoretycznie mając DataLogger + trochę czasu można ustawić go samemu, zgadza się?
Tylko pytanie jest, czy bryczka ma knock sensor? Schemat okablowania ECU nie ma tego pina podłączonego. Fakt, że schemat dotyczy wersji 91'. Jak diagnozowałem silniczek krokowy, to udało mi się zauważyć kabel idący z tyłu bloku silnika - zupełnie tak, jak to było w lancerku 4G15, który miał knock sensor. No więc wersja 94' ma knock sensor czy nie?
Ewentualnie kto w Warszawie może zrobić regulację samochodu i tego nie skopie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-09-2006, 13:04
|
|
|
Tak - ustawia się, kręcąc właśnie czujnikiem wału/wałka.
Nie - datalogerem nie ustawisz, TYLKO stroboskopem.
Na 99.9% ma knock sensor. |
|
|
|
 |
cyberluk [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2006, 13:44
|
|
|
Dzięki
Krzyżak - to ty jesteś z Xedosa? I wysłałeś mi maila, że poszedł silniczek krokowy do mnie w paczce za zaliczeniem? :> |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-09-2006, 14:45
|
|
|
Nie mam nic wspólnego z Xedosem |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 29-09-2006, 01:51
|
|
|
Knock sensor ma tylko wersja Turbo. |
|
|
|
 |
cyberluk [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2006, 09:40
|
|
|
kiepuczi napisał/a: | Knock sensor ma tylko wersja Turbo. |
Hm, też tak do niedawna myślałem, ale z jakiegoś powodu datalogger odczytuje mi knocki I to nie jakieś głupie wartości, tylko całkiem sensowne liczby (tak, wiem knocków być nie powinno, ale mam totalnie wszystko poprzestawiane i jestem w trakcie regulacji)... Zaglądałem też drugi raz pod maske i faktycznie z tyłu bloku silnika mniej więcej ze środka idzie sobie dość spory czarny kabelek... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-09-2006, 23:12
|
|
|
kiepuczi, na USA tak na EU niekoniecznie |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
cyberluk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-10-2006, 10:17
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | kiepuczi, na USA tak na EU niekoniecznie |
Ok, to w takim razie może wiesz, czy knock sensor jest podłączony do tego samego pinu co w wersji Turbo? Bo wtedy wychodziłoby na to, że przełożenie komputera od turbo jest już wogóle proste... |
|
|
|
 |
|
|