Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] prąd wzbudzenia alternatora
Autor Wiadomość
ryba 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-07-2010, 14:58   [2.5 TD] prąd wzbudzenia alternatora

Witam,
Wczoraj miałem trochę wolnego i zabrałem się za alternator. Na wolnych obrotach przy włączonych światłach ładowanie mam bardzo słabe około 13V.
W związku z tym odpiąłem kabelki i pomierzyłem napięcia na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie oto wyniki:
na aku 12,6V

na stałym (+) gruby żółty kabel 12,6
a na kablu cienkim białym od stacyjki 11,4, również przy przekaźniku kolo aku jest 11,4

Czy aby nie za male napięcie od stacyjki?Czy może to mieć wpływ na kiepskie ładowanie przy obciążeniu?Moze ktoś wie którędy ten kabelek biegnie do kabiny?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2010, 22:12   

Czym dłuższe przewody, wiecej złączek no i starsze auto tym większe straty. Ładowanie od alternatora do akumulatora biegnie bezpośrednio i regulator ustawia napięcie według napięcia dostarczanego z diód wzbudzenia zatem bezpośrednio w alternatorze.
Dla pewności sprawdź ładowanie bezpośrednio na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na akumulatorze, jeśli będzie podobnie słabe to wina alternatora, najpewniej stojan a jeśli ładowanie na altku będzie ok to wina w przewodzie ładowania, często jest łączony na rozruszniku, lub w masie silnika.
Spadki napięcia na przewodach opisanych przez Ciebie nie mają wpływu na ładowanie.
 
 
ryba 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-07-2010, 22:35   

Dzięki za pomoc,
trochę szkoda,ze moja teoria spiskowa poległa :( (były by mniejsze koszty :) )
Sprawdzę jeszcze ładowanie na altku, ale coś czuje ze trza go będzie powierzyć elektrykowi...
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-07-2010, 12:00   

Taka naprawa to nic wielkiego, jeśli masz miernik uniwersalny i lutownicę to spokojnie sam sprawdzisz i naprawisz co padło w alternatorze. Stojan kosztuje około 100-150zł regenerowany. Nie napisałem wcześniej ale mógł również paść ukłar prostowniczy, jego koszt to około 50-100zł ale przy układzie proawowniczym powinna delikatnie przyświecać kontrolka ładowania.
Najlepiej na początku sprawdzić układ prostowniczy i jeśli wszystkie diody będą ok to wtedy wina stojana bo stojan może się tak uszkodzić że zwykłym miernikiem ciężko będzie to stwierdzić.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 05-07-2010, 22:33   Re: prąd wzbudzenia alternatora

ryba napisał/a:
Witam,
Wczoraj miałem trochę wolnego i zabrałem się za alternator. Na wolnych obrotach przy włączonych światłach ładowanie mam bardzo słabe około 13V.
W związku z tym odpiąłem kabelki i pomierzyłem napięcia na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie oto wyniki:
na aku 12,6V

na stałym (+) gruby żółty kabel 12,6
a na kablu cienkim białym od stacyjki 11,4, również przy przekaźniku kolo aku jest 11,4

Czy aby nie za male napięcie od stacyjki?Czy może to mieć wpływ na kiepskie ładowanie przy obciążeniu?Moze ktoś wie którędy ten kabelek biegnie do kabiny?

A według mnie to wina szczotek...sprawdź ile ich jeszcze tam zostało i ewentualnie rozglądnij się za nowymi. Przydało by się też prawdopodobnie przetoczyć pierścienie wirnika, albo przynajmniej podrównać nierówności papierem ściernym i elektrownia powinna ruszyć. Te napięcia które podajesz są marne... przedział lądowania powinien zawierać się miedzy 13.8- 14.5V:wink:
 
 
 
ryba 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2010, 18:04   

kontrolka nie swieci, jutro wytargam go z auta i napisze jak sprawa wyglada.
Pozdrawiam
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 06-07-2010, 20:42   

ryba napisał/a:
kontrolka nie swieci, jutro wytargam go z auta i napisze jak sprawa wyglada.
Pozdrawiam
To znaczy kiedy nie świeci? Jak przed odpaleniem nie świeci to na 100% padły szczotki. Jak normalnie gaśnie po odpaleniu to jeszcze nic nie znaczy bo może być tak że wirnik alternatora jest wzbudzany- wtedy kontrolka gaśnie, ale prąd płynący przez wirnik z powodu nierówności, czy wiszących szczotek jest za mały i alternator produkuje minimalną ilość prądu. Czyli po chłopsku niby wszystko jest ok a ładowania nie ma... :arrow:
 
 
 
ryba 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2010, 22:33   

Po odpaleniu nie świeci. Przed odpaleniem niby jest wszystko ok, kontrolka się świeci.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-07-2010, 22:39   

A sprawdzałeś ładowanie na samym alternatorze?
 
 
ryba 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2010, 13:10   

zmierzylem,
i jestem w szoku, napiecie skacze jak wsciekle. Jak na aku mam 13,2 to na altku 11,2-13,6. czestotliwosc jest dosyc szybka.
Bez wytargania nie da rady...
Czy konieczny jest kanal do jego wyjecia? A i jeszcze jedno, przy vacum sa takie grube gumowe rury, czy w nich jest olej?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-07-2010, 20:11   

Tak, pompa jest smarowana olejem silnikowym. A z tymi skokami napięcia to albo wina połączeń pomiędzy alternatorem a akumulatorem lub wina regulatora.
 
 
ryba 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2010, 20:47   

ok. Dziekuje za pomoc...
jak bede mial wolne to zaczne dlubanine.
Pozdrawiam
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 16-07-2010, 11:29   

panowie po problemach z aku, zamontowałem nowe i zmierzyłem napięcie na klemach
- wyłączony silnik 12,8V
- silnik włączony 13,88V
- sinik włączony, włączone światła 13,88V

ruszać alternator czy ładowanie jest ok
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 18-07-2010, 00:12   

pawel80 napisał/a:
panowie po problemach z aku, zamontowałem nowe i zmierzyłem napięcie na klemach
- wyłączony silnik 12,8V
- silnik włączony 13,88V
- sinik włączony, włączone światła 13,88V

ruszać alternator czy ładowanie jest ok

Powinno być ok. możesz tak na wszelki wypadek sprawdzić napięcia za jakiś czas....
 
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 18-07-2010, 14:36   

+1 dziękuje bardzo :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.