CARISMA 1,9 DI-D. Pompa wspomagania wymieniać czy...? |
Autor |
Wiadomość |
Arnold
Mitsumaniak Arnold

Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 339 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-05-2010, 20:31 CARISMA 1,9 DI-D. Pompa wspomagania wymieniać czy...?
|
|
|
Witam.
Przedwczoraj zauważyłem (a raczej usłyszałem), że podczas kręcenia kierownicą słychać dość wyraźne tarcie, trzeszczenie, obcieranie (?).
Wydaje się, że wydobywa się to spod kolumny kierownicy wewnątrz autka (pod osłoną plastikową).
Dzisiaj byłem u mechanika i stwierdził, że powoli zaczyna siadać pompa wspomagania.
Przy uruchomionym silniku i pokręcaniu kierownicą słyszalny jest delikatny szum.
Powiedział, że można próbować najpierw przepłukać układ wspomagania nowym płynem.
W zasadzie samochodem jeżdżę 1,5 roku i płynu nie wymieniałem. Samochód jest z 2001 roku i nie wiadomo czy kiedykolwiek płyn był wymieniany.
W zeszłym tygodniu wpadłem w dość dużą dziurę w drodze. Aż mną zatrzęsło. Mogło to mieć wpływ?
Jutro sprawdzą geometrię, zbieżność, elementy zawieszenia itp...
Tak jakby po tym uderzeniu lekko ciągnęło samochód w prawo.
Wymienialiście pompę wspomagania? Jak z cenami?
Dzięki za odpowiedzi. |
_________________ "Zero kompromisu w walce ze złem" |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 13-05-2010, 21:57
|
|
|
Lepiej wymienić, jak teraz już rzęzi to lepiej nie będzie. Ja miałem tak samo. Najpierw po cichu później coraz głośniej i ciężko kierownica chodziła. Wymiana płynu wg. mnie nic nie pomoże ponieważ pompa się zużyła ale możesz spróbować... Jeżeli chodzi o koszty to już jest kwestia tego czy będzie to nowa czy używana pompa. U mnie z tego co pamiętam cały koszt to było nie całe 400 zł (pompa + montaż + płyn). Jak to jest z nowymi to nie wiem ale na pewno parę setek więcej będzie... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-05-2010, 22:43
|
|
|
W MSS 1.9 DID przy przebiegu ok. 65 tys. km miałem podobne objawy. Serwis (ASO) ocenił, iż pompa nadaje się do wymiany. Mimo to jeździłem dalej i przy ok. 105 tys. km sprzedając auto stan działania pompy był dalej taki sam.
Sugestie innych mechaników były takie, by jeździć aż całkiem padnie. A ja dodam, że w międzyczasie poszukaj gdzie możesz kupić zamiennik lub zregenerować swoją pompę. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 14-05-2010, 09:31
|
|
|
U mnie też jak gdyby trochę słychać.
A mam pytanie, czy u Was chodzi lekko kierownica? Jak mam porównać z Fiatem Bravą czy VW Passat to u mnie chodzi dosyć ciężko. Może to być wina płynu od wspomagania lub pompki? |
|
|
|
 |
Arnold
Mitsumaniak Arnold

Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 339 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 14-05-2010, 10:26
|
|
|
U mnie również nigdy nie chodziła jak marzenie.
Mam porównanie tylko z Vectrą, ale tam ponoć pompa jest bardzo wydajna.
Samochód zostawiłem przed chwilą w warsztacie.
Zobaczymy... |
_________________ "Zero kompromisu w walce ze złem" |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 14-05-2010, 16:47
|
|
|
Jak będziesz miał auto z powrotem to napisz czy czuć jakąś różnicę jeżeli chodzi o lekkość kręcenia kierownicy. |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 14-05-2010, 19:25
|
|
|
Ja mam porównanie z trochę młodszą Skodą Octavią i przyznam, że u mnie chodzi lepiej... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
Arnold
Mitsumaniak Arnold

Auto: CARISMA 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 339 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 14-05-2010, 20:14
|
|
|
Panowie. Na razie nic nie robili mi przy pompie.
W przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechaniorem (przyjaciel), który pracuje w tymże warsztacie. Powiedział, że przepłucze mi cały układ, zaleje nowy płyn i zobaczymy co wtedy będzie.
Powiedział, że nie warto robić tego w warsztacie, bo można to samo na parkingu przed domem i szkoda kasy
Jak już będzie po wszystkim, dam Wam znać. |
_________________ "Zero kompromisu w walce ze złem" |
|
|
|
 |
JJ79
Nowy Forumowicz Kochanką mą Mitsu
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 10 Skąd: Dania
|
Wysłany: 05-07-2010, 18:26
|
|
|
Ja się podepnę ... mam problem .. od pewnego czasu mogę słyszeć takie dziwne jakby stukanie. Myślałem, że to pokrywa silnika .. ściągnąłem i dalej stuka. Stuka jedynie przy niskich obrotach do 1000 i czasami podczas prostej jazdy, stukanie to jest jakby z pompy wspomagania. Zwróciłem dziś również uwagę, że stojąc gdy słychać to stukanie i lekko skręcę koła stukanie ustaje a kierownica lekko pulsuje, jesli wiecie o co mi chodzi. Moje pytanie jest takie, czy jeśli podczas jazdy pompa się sesruje, będę w stanie dalej jechać ?? Wiem, że to głupie pytanie, ale takie własnie mam, gdyż mam do przejechania ponad 1000 km zanim autko stanie u mechanika.
Z góry dzieki za odpowiedź |
|
|
|
 |
|