[Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI |
Jakiego oleju używasz do silnika GDI? |
0W40 |
|
0% |
[ 0 ] |
5W30 |
|
23% |
[ 28 ] |
5W40 |
|
13% |
[ 16 ] |
10W30 |
|
8% |
[ 10 ] |
10W40 |
|
41% |
[ 50 ] |
10W50 |
|
0% |
[ 1 ] |
15W40 |
|
2% |
[ 3 ] |
5W50 |
|
10% |
[ 12 ] |
|
Głosowań: 120 |
Wszystkich Głosów: 120 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2010, 00:17
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | na jaki lepszy chcesz zmieniać, skoro jeździsz na jednym z najlepszych? |
chodziło mi raczej o to czy nadal moge jeździć na Mobilu przy takim przebiegu auta.
enanthate napisał/a: | Spróbuj Valvoline SynPower 5W30 jeżeli myślisz o zmianie na lepszy. Po 3500km nie dolaliśmy ani kropli. 1.8 GDI pracuje na nim bardzo dobrze - lepiej niż Motorex Profile GDI 10W30, który bardzo często jest polecany jako olej dedykowany do tego silnika. |
hmm...warto zmienić? Nie za rzadki będzie? |
|
|
|
 |
domel_radom
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-07-2010, 10:11
|
|
|
ja po sprowadzeniu niedawno samochodu wreszcie zebralem sie na wymiane.
Castrol Magnatec 10W40, czyli polsyntetyk poszedl w ruch. nie mialem pojecia co bylo tam wczesniej, zadnej karteczki itp. olej byl juz czarny jak smola
i dziwna historia, po wymianie oleju i filtra oleju... samochod ma dziwne obroty. okolo 500-400 i czasem mam wrazenie, ze mi zaraz zgasnie. komus cos takiego sie juz zdarzylo? |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2010, 10:13
|
|
|
damiano napisał/a: | enanthate napisał/a: | Spróbuj Valvoline SynPower 5W30 jeżeli myślisz o zmianie na lepszy. Po 3500km nie dolaliśmy ani kropli. 1.8 GDI pracuje na nim bardzo dobrze - lepiej niż Motorex Profile GDI 10W30, który bardzo często jest polecany jako olej dedykowany do tego silnika. |
hmm...warto zmienić? Nie za rzadki będzie? |
Nie, nie będzie za rzadki. Najlepszymi wyborami będą 5W30 i 10W30 , z tym że w obu przypadkach pełne syntetyki. |
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2010, 19:49
|
|
|
enanthate napisał/a: | damiano napisał/a: | enanthate napisał/a: | Spróbuj Valvoline SynPower 5W30 jeżeli myślisz o zmianie na lepszy. Po 3500km nie dolaliśmy ani kropli. 1.8 GDI pracuje na nim bardzo dobrze - lepiej niż Motorex Profile GDI 10W30, który bardzo często jest polecany jako olej dedykowany do tego silnika. |
hmm...warto zmienić? Nie za rzadki będzie? |
Nie, nie będzie za rzadki. Najlepszymi wyborami będą 5W30 i 10W30 , z tym że w obu przypadkach pełne syntetyki. |
wymiana szykuje mi się za miesiąc, więc mocno się zastanawiam nad tym Valvoline 5W30
enanthate, mam jeszcze pytanko:
Gdzie w okolicach Bytomia można kupić Valvoline SynPower 5W30?
No i czy muszę zrobić płukanie silnika - do tej pory jeździłem na Mobilu 5W50? Koszta płukania są duże?
Pzdr. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-07-2010, 20:27
|
|
|
przebieg to nie wyznacznik jaki olej powinno się stosować - jeśli silnik jest OK, to niech jeździ na syntetyku
damiano, chcesz płukać silnik po syntetyku? - nie ma sensu |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
|
|
|
 |
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2010, 21:08
|
|
|
Krzyzak, enanthate dzięki wielkie za wsazówki i informacje a zwłaszcza za namiary na sklepy W przyszłym miesiącu wymiana oleju i raczej będzie to Valvoline
Pzdr. |
|
|
|
 |
grzechotnik1
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDi LX, 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-07-2010, 00:01
|
|
|
Witam Wszystkich po długiej niebytności.
Poradźcie, czy po Castrolu Magnatec 10W40 moge zalać poniższym
Valvoline SynPower 5W30 lub SynPower MXL-III 5W30 (iktóry lepszy), bez płukanki? A może jeszcze jakiś inny polecacie? A jeśli muszę płukać to czym?
Przejechałem na tym oleju 13 000 km i na gwałt chcę wyminic olej, aktualny przebieg 152 000. Tak swoją drogą, to po jakim przebiegu polecacie wymianę oleju?
Acha ostatnio często jeżdżę po mieście, praktycznie cały dzień krótkie odcinki, więc silnik często gaszę i ponownie zapalam po niedługim czasie.
Proszę Was o mozliwie szybką odpowiedź.
Podrawiam.
[ Dodano: 10-07-2010, 00:03 ]
Pozdrawiam, G.
[ Dodano: 10-07-2010, 00:35 ]
z tego co sprawdziłem w necie, a może raczej co znalazłem "na już" Valvoline 5W40, jeden z powyższych |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 10-07-2010, 12:48
|
|
|
grzechotnik1 napisał/a: | Tak swoją drogą, to po jakim przebiegu polecacie wymianę oleju?
|
W ASO mi radzili żeby zmieniać olej w GDI w czasie 2 razy krótszym niż ten, który podaje producent - czyli co jakieś 7-8 tys. Zwłaszcza jeśli się jeździ właśnie w mieście na krótkich odcinkach. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 10-07-2010, 13:39
|
|
|
Moomin, ja olej wymieniam zawsze po 10 tyś |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 10-07-2010, 15:04
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | Moomin, ja olej wymieniam zawsze po 10 tyś |
Ja częściej bo robię rocznie tylko koło 3-4 tys. więc wymieniam raz na rok. Gdybym więcej jeździł to starałbym się pewnie tak koło 8 tys. wymieniać. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bomar007
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 71 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-07-2010, 17:37
|
|
|
Olej faktycznie trzeba częsciej wymieniać w Carismie, bo zbiera się taki szlam w całym układzie. Miesiąc temu jak wymieniałem olej to poprosiłem kumpla aby przy okazji zdjął miskę olejową i ją wyprostował. Na jej dnie było około 0,5 -1cm szlamu. Kolektor też czyściłem. W tej chwili na castrolu 5W40 zrobiłem 4tys km i jest brunatny, a nie czarny jak wczesniej po 1tys km. Druga sprawa że mam wrażenie jakby silnik delikatnie brał mniej oleju. |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 22-07-2010, 22:05
|
|
|
Jak się sprawuje ten olej? Bo i mnie niedługo czeka zmiana, a nie wiem czy Shella do GDI dostanę, różne informacje dochodzą. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
kuzi [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2010, 22:23
|
|
|
Moomin napisał/a: |
Jak się sprawuje ten olej? Bo i mnie niedługo czeka zmiana, a nie wiem czy Shella do GDI dostanę, różne informacje dochodzą. |
W porównaniu Motorex Profile GDI 10W30 wypada blado z Valvoline SynPower MXL-III 5W30... Silnik w pierwszym przypadku pił olej, popychacze były głośne. Po zmianie zrobiło się cicho, a i mimo przejechanych 6000km nie było ani jednej dolewki... |
|
|
|
 |
|