Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wąż od chłodnicy
Autor Wiadomość
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 08-07-2010, 12:11   Wąż od chłodnicy

Witam,
strzelił mi górny wąż od chłodnicy (żeby było śmieszniej płyn strzelił na kopułkę zapłonu, zaczęło przerywać z rzadka i tylko dlatego zajrzałem pod maskę i to dopiero drugiego dnia :)

I teraz mam dwa pytania (z racji, ze nie jest to raczej skomplikowane sam to zrobię):

1. Czy wąż może być "byle jaki" kupiony w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym czy musi być kupiony pod konkretny model (pomijam oczywiście wymiary)

2. Czy biorąc pod uwagę co się stało z górnym lepiej od razu wymienić dolny?
(czy on tez musi być jakiś specjalny czy nie i czy będzie go tak samo łatwo wymienić ?
jest tam jeszcze jakieś "owężowanie" poza tymi dwoma, które potencjalnie może strzelić?)


Z góry dzięki

PS

Duct tape czyni cuda !
Jakiś czas temu zrobiłem z niej portfel a teraz tymczasowo naprawiłem dziurawy waz od chłodnicy :)

S.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-07-2010, 13:57   

Ja na Twoim miejscu kupilbym pod Twoj model.
Sa te weze na alegro i nowe i uzywane.
Daj ogloszenie do dzialu "kupie" to pewnie uda Ci sie kupic taniej.

Sprawdz tez dlaczego pekl stary.
Moze uklad chlodzenia niedomaga i waz dostaje zbyt duze cisnienie?
Jak pekl, ze "zmeczenia materialu" to nie ma problemu.
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 08-07-2010, 14:44   

mkm napisał/a:
Ja na Twoim miejscu kupilbym pod Twoj model.
Sa te weze na alegro i nowe i uzywane.
Daj ogloszenie do dzialu "kupie" to pewnie uda Ci sie kupic taniej.


Widziałem tylko używke za 49zl
I pomyślałem sobie, ze w tej cenie moge kupic na pewno nowy wąż
nie koniecznie pod model ale wydawało mi się że to bedzie lepsze rozwiązanie.
(a nowych na allegro nie widziałem)

mkm napisał/a:

Sprawdz tez dlaczego pekl stary.
Moze uklad chlodzenia niedomaga i waz dostaje zbyt duze cisnienie?
Jak pekl, ze "zmeczenia materialu" to nie ma problemu.


Wydaje mi się że ze starosci, pękł dokładnie w miejscu gdzie jest sciskany przez zacisk.
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-07-2010, 21:37   

Ja z konieczności kupiłem od Poloneza, pasuje po lekkim przycięciu, ale poluję na oryginał. Przyczyną była niestety głowica i za duże ciśnienie... więc lepiej sprawdź dokładnie o co chodzi
 
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 27-07-2010, 09:50   

Piotras88 napisał/a:
Ja z konieczności kupiłem od Poloneza, pasuje po lekkim przycięciu, ale poluję na oryginał. Przyczyną była niestety głowica i za duże ciśnienie... więc lepiej sprawdź dokładnie o co chodzi


Pewnie warto się temu przyjrzeć dokładnie. Czyli bez mechanika i tak sie nie obędzie.

Mam jeszcze jedno pytanko do Was, przez pare dni jeździłem z wężem zaklejonym duct tape'em. I jako, ze nie zakleiłem tego dokladnie cieply plyn ciekl w dol tam gdzie, jak mi sie wydaje, jest m.in. poduszka silnika.
I teraz słychać lekkie stuki przy dodawaniu i puszczaniu gazu, nie slychac tego na wybojach itp. Tylko przy gazie ewentualnie wysprzeglaniu. Mozliwe, ze sparciala poduszka (ok 300 000tys) dokonala zywota przy pomocy cieplej wody ?

S.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-07-2010, 00:00   

secki napisał/a:
Mozliwe, ze sparciala poduszka (ok 300 000tys) dokonala zywota przy pomocy cieplej wody ?
Oczywiście, ze tak. Sam przebieg też dał jej napewno popalić.
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 28-07-2010, 09:59   

To musialo byc to bo po wymianie rury i 2 dniach jazdy bez przecieku stukanie praktycznie ustalo. Co oczywiscie nie zwalani mnie z koniecznosci wymiany poduszki.

Warto je wymieniac na uzywki ?
Na allegro widzialem za cos kolo 40 zl ale nie wiadomo jaki przebieg maja za soba.
(pewnie jak zwykle dzial "kupie" pomoze :)
Poza ta poduszka z przodu ile ich jeszcze jest?
Moze warto od razu wymienic wszystkie?

Z gory dzieki za podpowiedzi/odpowiedzi !
S.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-07-2010, 23:02   

secki napisał/a:
Warto je wymieniac na uzywki ?
Nie. Wymienia się same wkłady na nowe.
secki napisał/a:
Poza ta poduszka z przodu ile ich jeszcze jest?
3 szt.
secki napisał/a:
Moze warto od razu wymienic wszystkie?
Niekoniecznie. Tylko uszkodzone/naderwane.
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 28-07-2010, 23:54   

Dzieki Hugo !

Ale po chwila na googlach widzę, ze to nie takie proste znaleźć te wkłady....
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-07-2010, 11:00   

secki, dzwoń do Japaneze:
Marek Mailk:
422154402

A odnośnie ciśnienia w układzie to sprawdź czy nie warto wymienić korek... Pewnie ząb czasu zostawił na nim już swój ślad.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-07-2010, 11:38   

kupowałem u Marka oryginalny wąż chłodnicy (akurat dolny) jakieś 5 lat temu do E32 - 65 zł + przesyłka
 
 
secki 
Forumowicz


Auto: Ford Focus, Lancer GLXi '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 127
Skąd: 3miasto
Wysłany: 29-07-2010, 16:01   

Owczar napisał/a:
secki, dzwoń do Japaneze:
Marek Mailk:
422154402

A odnośnie ciśnienia w układzie to sprawdź czy nie warto wymienić korek... Pewnie ząb czasu zostawił na nim już swój ślad.


Zadzwonię ale mam niemile wspomnienia (czas realizacji ;( i w ogóle pamięci o nich, hehe

O jaki korek Ci chodzi?
Jaki by nie było, rozumiem, ze chodzi jego ewentualna nieszczelność czyli niższe ciśnienie, tak?
A tu chodziło chyba, ze możne być za duże stad to pęknięcie; Jeśli dobrze zrozumiałem.
(chodź moje niefachowe oko podpowiada mi, ze to zmęczenie materiału - pękł w miejscu gdzie był zacisk, ten stary "druciany". Pękniecie jest większe po stronie zewnętrznej chyba był za mocno dociśnięty zacisk - ślady po nim sa o wiele głębsze po stronie pęknięcia niż po drugiej)

Krzyzak napisał/a:
kupowałem u Marka oryginalny wąż chłodnicy (akurat dolny) jakieś 5 lat temu do E32 - 65 zł + przesyłka


Wąż już wymieniony wiec na razie nowego nie trzeba. Ta guma silnika tylko została do wymiany.
_________________
http://www.wolfdog.org/dr.../subcat/1/8034/
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-07-2010, 16:08   

secki napisał/a:
Jaki by nie było, rozumiem, ze chodzi jego ewentualna nieszczelność czyli niższe ciśnienie, tak?


Korek może powodować za niskie lub za wysokie. Ja swoim manipulowałem i pękł mi też górny przewód od chłodnicy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.