Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] jakie złącze diagnostyczne ma carisma DID
Autor Wiadomość
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 13-07-2010, 21:48   [Cari 1.9DI-D] jakie złącze diagnostyczne ma carisma DID

bo zdecydowałem że kupie interfejs , jeśli zadziała to jest to koszt jednej wizyty u elektryka. czy coś takiego będzie w ogóle dzialało w tym silniku ?
Link : http://www.allegro.pl/ite...mitsubishi.html
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-07-2010, 21:59   

elm 327 w dieslach od 2004 roku hula

carisma did nie ma standardu obdII

opis błędów w manulae jest w systemie mitsubishi czyli liczbach co sugerowało by możliwość wy-mrugania według opisu w faq tylko nikt tego do tej chwili nie sprawdził
 
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 13-07-2010, 22:02   

czyli czego szukać ? gdzie moge znalezc opis błędów i jak do tego podejsć , jeśli w aucie z 2002 da rade to chętnie przetestuje:)
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-07-2010, 22:06   

w mitsubischi żeby ecu przeszedł w tryb serwisowy trzeba zewrzeć pin 1 i 4 jak zacznie mrugać ci kontrolka to spróbuj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981


opis błędów ostatni supplement w manuale

jak szukasz sprzętu diagnostycznego to x431
 
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 13-07-2010, 22:11   

a gdzie znajde złącze ?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-07-2010, 22:23   

pytasz się o kabel którego nie wiesz gdzie podłączyć ??


złącze diagnostyczne jest albo koło nogi kierowcy lub po lifcie koło nogi pasażera
 
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 13-07-2010, 22:24   

chodzi mi o miejsce gdzie zewrzec piny , mam auto po lifcie. jutro sprawdze czy cos miga
 
 
Yuppy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2011, 12:03   

Odgrzebuje wątek. Udało się coś w związku z tematem? Przegrzebałem forum, ale znalazłem jedynie instrukcje do silników benzynowych i zwykłych TD oraz wzmianki o tym że DiD'a nie da się podpiąć kablem do komputera. Może jednak komuś się udało?
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 12-01-2011, 13:05   

prawdopodobnie da się w serwisie Renault


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57730
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Yuppy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2011, 16:10   

Chodziło mi raczej o jakiś bardziej "domowy" sposób na odczytanie błędów silnika. Nikt do tej pory nie próbował?
 
 
 
xelux 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2002 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Imielin
Wysłany: 12-01-2011, 22:01   

A takie coś nie zadziała - http://allegro.pl/interfe...1400634258.html
Carisma jest wymieniona, kasa niewielka, próbował ktoś ?
Pozdrawiam
JW
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-01-2011, 11:37   

czytałeś cały wątek ?? druga odpowiedź elm 327 i inne podróbki nie działa
 
 
 
Yuppy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 21:25   

Nie daje za wygraną i szukam informacji na forach Volvo i Renault. Znalazłem taki oto wątek: http://www.v40.pl/viewtopic.php?p=47849

Poniżej przytaczam najważniejszy fragment:
diodak napisał/a:
Z moich doswiadczen z tym silnikiem (w zasadzie 1,9 DiD z Mitsubishi Space Stara) to silnik komunikuje sie z komputerem za pomoca magistrali CAN i jak tako po tej magistrali udalo mi sie z silnikiem w mitsu podlaczyc do silnika.

Trick jest tylko taki, ze specyfikacja protokolu OBD przewiduje 4 protokoly komunikacji z bebechami auta. Jest zwykla linia K (plus ewentualna linia L ktora nie zawsze jest wykorzystywana) jest protokol KWP jest jeszcze ktores ISO i jest CAN. I teraz w standardowej wtyczce OBD 2 (tej 16 pin w trapezie) kazdy protokol ma przewidziane inne piny wedlug standardu. Czyli piny CAN to nie sa linie K i L.

Ja w mitsu podlaczylem sie najprostszym ukladem na ELM327, ale mialem program z mozliwoscia manualnego wyboru protokolu. Automatyczny wybor protokolu nie dziala zdaje sie dla tego, ze czesc sterownikow w aucie leci jeszcze po lini K a w programach algorytm automatycznego wyboru protokolu polega na odpytaniu poszczegolnych pinow na kostce czy cos sie tam znajduje a jako pierwszy sprawdzane jest najstarsze rozwiazanie czyli poczciwa linia K.


Z tego wynika, że jednak ELM327 działa - trzeba tylko ręcznie przełączyć protokół na CAN. Jest w stanie ktoś to sprawdzić? Ja nie posiadam jeszcze odpowiedniego okablowania.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-01-2011, 22:16   

diodak napisał/a:
Do mojego silnika 116km jedzcze sie nie podpiolem, bo raz nan rozsypany uklad, a dwa mam auto u mechanika.

i na tym pruby się skończyły
 
 
 
Yuppy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2011, 22:19   

Tak, tylko że dana wypowiedź dotyczyła posiadanego przez ową osobę V40, a nie Space Star'a. W cytacie przytoczonym przeze mnie wyraźnie jest napisane, że udało mu się połączyć z tym silnikiem właśnie w Mitsubishi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.