[Cari 1.9DI-D] jakie złącze diagnostyczne ma carisma DID |
Autor |
Wiadomość |
mentos1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 45 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13-07-2010, 21:48 [Cari 1.9DI-D] jakie złącze diagnostyczne ma carisma DID
|
|
|
bo zdecydowałem że kupie interfejs , jeśli zadziała to jest to koszt jednej wizyty u elektryka. czy coś takiego będzie w ogóle dzialało w tym silniku ?
Link : http://www.allegro.pl/ite...mitsubishi.html |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-07-2010, 21:59
|
|
|
elm 327 w dieslach od 2004 roku hula
carisma did nie ma standardu obdII
opis błędów w manulae jest w systemie mitsubishi czyli liczbach co sugerowało by możliwość wy-mrugania według opisu w faq tylko nikt tego do tej chwili nie sprawdził |
|
|
|
 |
mentos1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 45 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13-07-2010, 22:02
|
|
|
czyli czego szukać ? gdzie moge znalezc opis błędów i jak do tego podejsć , jeśli w aucie z 2002 da rade to chętnie przetestuje:) |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-07-2010, 22:06
|
|
|
w mitsubischi żeby ecu przeszedł w tryb serwisowy trzeba zewrzeć pin 1 i 4 jak zacznie mrugać ci kontrolka to spróbuj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
opis błędów ostatni supplement w manuale
jak szukasz sprzętu diagnostycznego to x431 |
|
|
|
 |
mentos1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 45 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13-07-2010, 22:11
|
|
|
a gdzie znajde złącze ? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-07-2010, 22:23
|
|
|
pytasz się o kabel którego nie wiesz gdzie podłączyć ??
złącze diagnostyczne jest albo koło nogi kierowcy lub po lifcie koło nogi pasażera |
|
|
|
 |
mentos1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 45 Skąd: 3city
|
Wysłany: 13-07-2010, 22:24
|
|
|
chodzi mi o miejsce gdzie zewrzec piny , mam auto po lifcie. jutro sprawdze czy cos miga |
|
|
|
 |
Yuppy
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 214 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2011, 12:03
|
|
|
Odgrzebuje wątek. Udało się coś w związku z tematem? Przegrzebałem forum, ale znalazłem jedynie instrukcje do silników benzynowych i zwykłych TD oraz wzmianki o tym że DiD'a nie da się podpiąć kablem do komputera. Może jednak komuś się udało? |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
Yuppy
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 214 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2011, 16:10
|
|
|
Chodziło mi raczej o jakiś bardziej "domowy" sposób na odczytanie błędów silnika. Nikt do tej pory nie próbował? |
|
|
|
 |
xelux
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 2002 1,9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 23 Skąd: Imielin
|
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-01-2011, 11:37
|
|
|
czytałeś cały wątek ?? druga odpowiedź elm 327 i inne podróbki nie działa |
|
|
|
 |
Yuppy
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 214 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2011, 21:25
|
|
|
Nie daje za wygraną i szukam informacji na forach Volvo i Renault. Znalazłem taki oto wątek: http://www.v40.pl/viewtopic.php?p=47849
Poniżej przytaczam najważniejszy fragment:
diodak napisał/a: | Z moich doswiadczen z tym silnikiem (w zasadzie 1,9 DiD z Mitsubishi Space Stara) to silnik komunikuje sie z komputerem za pomoca magistrali CAN i jak tako po tej magistrali udalo mi sie z silnikiem w mitsu podlaczyc do silnika.
Trick jest tylko taki, ze specyfikacja protokolu OBD przewiduje 4 protokoly komunikacji z bebechami auta. Jest zwykla linia K (plus ewentualna linia L ktora nie zawsze jest wykorzystywana) jest protokol KWP jest jeszcze ktores ISO i jest CAN. I teraz w standardowej wtyczce OBD 2 (tej 16 pin w trapezie) kazdy protokol ma przewidziane inne piny wedlug standardu. Czyli piny CAN to nie sa linie K i L.
Ja w mitsu podlaczylem sie najprostszym ukladem na ELM327, ale mialem program z mozliwoscia manualnego wyboru protokolu. Automatyczny wybor protokolu nie dziala zdaje sie dla tego, ze czesc sterownikow w aucie leci jeszcze po lini K a w programach algorytm automatycznego wyboru protokolu polega na odpytaniu poszczegolnych pinow na kostce czy cos sie tam znajduje a jako pierwszy sprawdzane jest najstarsze rozwiazanie czyli poczciwa linia K.
|
Z tego wynika, że jednak ELM327 działa - trzeba tylko ręcznie przełączyć protokół na CAN. Jest w stanie ktoś to sprawdzić? Ja nie posiadam jeszcze odpowiedniego okablowania. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-01-2011, 22:16
|
|
|
diodak napisał/a: | Do mojego silnika 116km jedzcze sie nie podpiolem, bo raz nan rozsypany uklad, a dwa mam auto u mechanika. |
i na tym pruby się skończyły |
|
|
|
 |
Yuppy
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DiD '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 214 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2011, 22:19
|
|
|
Tak, tylko że dana wypowiedź dotyczyła posiadanego przez ową osobę V40, a nie Space Star'a. W cytacie przytoczonym przeze mnie wyraźnie jest napisane, że udało mu się połączyć z tym silnikiem właśnie w Mitsubishi. |
|
|
|
 |
|