Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Strata mocy przez upały
Autor Wiadomość
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-07-2010, 17:32   Strata mocy przez upały

Witam
Przez ostatnich kilka dni zaobserwowałem dość dużą stratę kucuków w swoim miśku. Zastanawiam się czy jest to spowodowane klimą (upałami i topiącym się asfaltem)??? Prawie zawsze jeżdżę na włączonej klimie ale od kilku dni samochód znacząco osłab. Czy tez tak macie czy powinienem zaglądnąć do serwisu?
Pozdrawiam :rolleyes:



PS Silnik 1.8 ponoć 143 konie
Ostatnio zmieniony przez April77 15-07-2010, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-07-2010, 19:50   

April77, jaki masz motorek"?
Ja bym obstawiał upał, ludziom też się żle oddycha w takie dni, a i klima robi za czterech :mrgreen:
 
 
macho 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 56
Skąd: andrychow
Wysłany: 15-07-2010, 21:12   

ja tez to zalwazylem ze ostatnio co słabo ciągnie . miałem z tym zajechać do serwisu ale poczekam jeszcze
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...caa185fc8b.html
 
 
marmach 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 234
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-07-2010, 22:28   

U mnie podobnie. Wyłączyłem klimę i było OK :wink:
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 15-07-2010, 22:56   

to normalne... temp zasysanego powietrza ma wpływ na moc...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-07-2010, 23:49   

kochajj napisał/a:
to normalne... temp zasysanego powietrza ma wpływ na moc...

To jest dobra odpowiedź. Rożnica między mroźnym wyżem a wilgotnym gorącym niżem może dochodzić do kilkunastu procent. Tak samo duże znaczenie ma wysokość nad poziomem może :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
macho 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 56
Skąd: andrychow
Wysłany: 18-07-2010, 21:17   

ja mam dziwne wrażenie ze jadąc na przykład na trzecim biegu przy obrotach około 3500 auto słabo ciągnie przez sekundę może dwie i chyba podjadę z tym do serwisu .
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...caa185fc8b.html
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 19-07-2010, 08:52   

macho napisał/a:
około 3500 auto słabo ciągnie przez sekundę może dwie


no bo za tę sekundę wchodzi do gry to czym się Mitsu chwali w tych silnikach - zmienne fazy rozrządu - i wtedy zaczyna ciągnąć . No chyba , że przedtem miałeś inaczej a dopiero teraz zauważyłeś różnicę , ale to może być spowodowane tym o czym wspominają koledzy kilka postów wyżej .
_________________

 
 
 
Pinio1969 
Forumowicz


Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-07-2010, 12:08   

Fakt, potwierdzam. Klima ma chyba duże znaczeniu. Wczoraj tego na trasie doświadczyłem ;(. Ale nie wiem czy w Waszych Miśkach też tak jest - przy włączonej klimatyzacji jazda z prędkościa 50 - 60 km/h nie jest płynna. Samochód przyspiesza i zwalnia, zarówno przy nożnym sterowaniu ;) jak i przy włączonym tempomacie. Lekko wkurzające. Poza tym zauważyłem, że odgłosy włączającej się klimatyzacji są coraz bardziej donośne, a charakterystyczne "uderzenie" zaczyna mi działać na nerwy. Czy u Was też takie coś występuje ? Może czas po 10 000 pojechac do serwisu ? O wrzucaniu wstecznego biegu to juz nie wspominam ;(
_________________
If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-07-2010, 12:19   

Miekki asfalt tez ma znaczenie. Najlepiej czuc jak nas hamuje podczas "dotaczania sie" np. do swiatel.
Ja mam wrazenie, ze jedzie sie jak na niedopompowanych kolach tylko przyczepnosc wieksza :wink:
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2010, 14:44   

Pinio1969 napisał/a:
przy włączonej klimatyzacji jazda z prędkościa 50 - 60 km/h nie jest płynna.

Na którym biegu? U mnie na trójce (bo z tą prędkością poruszam się na trójce) nie zauważyłem.
Pinio1969 napisał/a:
a charakterystyczne "uderzenie" zaczyna mi działać na nerwy. Czy u Was też takie coś występuje ?

Zauważyłem tylko na postoju, w czasie jazdy jest dla mnie nie słyszalne.

Pinio1969 napisał/a:
O wrzucaniu wstecznego biegu to juz nie wspominam ;(

Wydaje mi się, że po przejechaniu 25000 poprawiło się, coraz rzadziej muszę wciskać jeszcze raz sprzęgło żeby wszedł.
 
 
Pinio1969 
Forumowicz


Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-07-2010, 14:57   

Luk napisał/a:

Na którym biegu? U mnie na trójce (bo z tą prędkością poruszam się na trójce) nie zauważyłem.


hm, muszę spróbować na 3 i na 4 bo teraz mnie zastrzeliłeś :roll: swoją drogą włączenie się klimy jest idealnie widoczne na kreseczce zużycia paliwa ;) jak skacze nagle do góry

Luk napisał/a:
Zauważyłem tylko na postoju, w czasie jazdy jest dla mnie nie słyszalne.


No u mnie w czasie jazdy równiez nie słyszę, ale na postoju wali aż strach.

Luk napisał/a:
Wydaje mi się, że po przejechaniu 25000 poprawiło się, coraz rzadziej muszę wciskać jeszcze raz sprzęgło żeby wszedł.


No to mnie nie pocieszyłeś ;(, a nie zgłaszałeś tego problemu w czasie przeglądu po 20 000 ?

Co do spadku mocy podczas upałów - wczoraj podczas wyprzedzania 3 TIR-ów ( bo przecież oni pojedynczo i z przerwami pomiędzy sobą nie potrafią jeździć :axe: ) doświadczyłem tzw. zadyszki przy 140 km/h i przyspieszaniu stale, nagle jakbym wpadł w "dół mocy" Lancerka. Było to chwilowe ale baaardzo nieprzyjemne ;(. Winą obarczam bardziej jakość paliwa niż temperaturę, ale nie wiem czy i ona nie miała wpływu na zadyszkę.
_________________
If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 20-07-2010, 15:06   

Pinio1969 napisał/a:
nagle jakbym wpadł w "dół mocy"


a nie pociągnąłeś do odcięcia ?
_________________

 
 
 
mkrawcz1 
Mitsumaniak
01975/KMM


Auto: CY3A/CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 257
Skąd: Wa-wa Wilanów
Wysłany: 20-07-2010, 15:07   

Pinio1969 napisał/a:

Co do spadku mocy podczas upałów - wczoraj podczas wyprzedzania 3 TIR-ów ( bo przecież oni pojedynczo i z przerwami pomiędzy sobą nie potrafią jeździć :axe: ) doświadczyłem tzw. zadyszki przy 140 km/h i przyspieszaniu stale, nagle jakbym wpadł w "dół mocy" Lancerka. Było to chwilowe ale baaardzo nieprzyjemne ;(. Winą obarczam bardziej jakość paliwa niż temperaturę, ale nie wiem czy i ona nie miała wpływu na zadyszkę.


Może sprzęgło akurat sprężarkę od klimy zapięło...
_________________
Mitsubishi Outlander II INSTYLE 2.0 DiD 4x4 (2016-)
Mitsubishi Lancer INTENSE sedan 1,8 MIVEC (2009-)
 
 
Pinio1969 
Forumowicz


Auto: Lancer SB 1,8 INVITE 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 20-07-2010, 15:14   

mkrawcz1 napisał/a:


Może sprzęgło akurat sprężarkę od klimy zapięło...


no ale proszę Cię ... aż taki spadek ?? na 4 biegu byłem i zachował się Misiek, jakbym mu nagle noge z gazu zdjął. Ale nie powiem, że też tego pod uwagę nie brałem. :wink:

Wniosek jest jeden, jeździć, jeździć i się przyzwyczajac do zachowania samochodziku.

[ Dodano: 20-07-2010, 15:16 ]
Uwex napisał/a:


a nie pociągnąłeś do odcięcia ?


Co masz na myśli? przy 140 km/h na 4 chyba daleko jeszcze do odcięcia ;) ??
_________________
If you know your enemy and know yourself, your victory not stand in doubt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.