Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jak to jest z nauką kompa (ecu)
Autor Wiadomość
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2006, 22:02   jak to jest z nauką kompa (ecu)

czy ktoś mi wyjaśni po co po zreretowaniu "uczymy" ECU ustawień - przecież on ma to w swojej pamięci ( mapy itd.) nie zauwżyłem by taka wzmianka była w manualu ? :? :|
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2006, 22:08   

ja tam nigdy nie uczylem ecu, a kilkadziesiat razy mi sie aku rozladowywalo na amen (kiedys mialem dvd pod siedzeniem i pasazer potrafil je wlaczyc).
zawsze jak odpalilem z kabli wsiadalem i jechalem bez zadnych problemow z obrotami czy szarpaniem, itp.
ale niektorzy twierdza ze trzeba i chyba byla juz o tym dyskusja.
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2006, 22:20   

napisałem bo ostatnio musiałem wyresetować ecu w trasie i....
jak go uczyłem to ciągle mi jakieś błędy wywalał :cry:
a po tym ostatnim resecie( na rozgrzanym silniku odpięcie na minutkę i dalej jazda jakby nigdy nic - ideał spoko ( tfu tfu tfu przez lewe ramie) :lol:
:lol: :lol: nic go nie szarpie ,nie przymula i co ciekawe spadło nieznacznie spalanie o jakieś (0,3-0,5) / 100km
dziwne ale ............. skuteczne !!!!! ciekawe na jak długo ?
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 24-09-2006, 12:18   

Dziwne - ale ciekawe jak ty to sprawdziłeś że ci spadło spalanie jakieś 0.3 litra/100km.czyżbyś stosował wtrysk ze strzykawki bo to raczej niemożliwe ( pojemność baku ,powietrze ,poj wlewu itp.) ponadto postoje na skrzyżowaniach,korki ,predkość ,nawet przy użyciu tempomatu nie będą dwa identyczne wyniki spalania pomimo identycznej prędkości. :o
 
 
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2006, 13:23   

co do spalania- tankuje zawsze (jak tylko mogę) na tej samej stacji i przy tym samym dystrybutorze więc -można sobie to policzyć :lol: :? :lol:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-09-2006, 16:46   

ale nie przejeżdżasz tej samej trasy i to dokładnie tak samo
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 20:53   

zawsze można się do czegoś...do.... :lol: (brałem średnią z 600 km przejechanych z 3 tankowań czyli łącznie 1800 km) widze że ważniejszy stał się temat jakiś tam wynikowy niż moje pierwotne pytanie :cry: :cry: :cry: - szkoda :?
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 26-09-2006, 21:42   

Arturro przecież napisał i chyba też dla każdego jest logiczne że jeżeli miał ustawione poprawnie obroty ,zapłon itp.i z jakiegoś powodu resetował ECU to tak jak napisałeś nie trzeba.Ale jeżeli ingerował sam metodą prób i błędów więc musi mu to wgrać w pamięć więc uczy od nowa ostatnie ustawienia .
 
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-2006, 19:22   

arturro napisał/a:
ja tam nigdy nie uczylem ecu, a kilkadziesiat razy mi sie aku rozladowywalo na amen (kiedys mialem dvd pod siedzeniem i pasazer potrafil je wlaczyc).
zawsze jak odpalilem z kabli wsiadalem i jechalem bez zadnych problemow z obrotami czy szarpaniem, itp.
ale niektorzy twierdza ze trzeba i chyba byla juz o tym dyskusja.



Ale ty masz VOLVO w kaście Mitsubishi. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak poważnie, wszystko idzie do przodu, moze w nowszych już nie trzeba. A uczy się samochód tylko wolnych obrotów, wysokich nie trzeba. Jeżeli mojego nie nauczę obrotów po odłączeniu aku, to przy jeździe powyżej 5000rpm, jak puszczę gaz i toczę się na luzie, obroty spadają do 400-300 i Lancer drży nieprzyjemnie. Po nauczeniu wszystko OK.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2006, 21:58   

dziękuję :D
u mnie tak jak pisałem niezależnie czy uczę czy nie wolne obroty zachowują się tak samo
czyli uczyć nie mam co :? ( jeszcze zaczne wymyślać jak pan minister G....) ale by się narobiło. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 27-09-2006, 22:21   

a ja będe uczył
można nie uczyć, tylko proszę potem nie marudzić, że obroty latają i przygasa po hamowaniu przed światłami
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.