Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwo Shell
Autor Wiadomość
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-07-2010, 17:06   

Krzyzak napisał/a:
jeśli uważasz, że to co napisałem, to kłamstwo/wybujała wyobraźnia, to trudno - ja miałem dokładnie takie odczucia, jak napisałem

Pewnie masz rację - skoro przeżyłeś to wiesz.

Prawda jest taka jak już zostało wile razy napisane.
Jeśli paliwo jest ok czyli ma 95 oktanów to dla samochodu nie ma znaczenia na jakiej stacji zatankujemy.
Tak samo dla samochodu który ma napisane w okolicy wlewu: Min 95 oktanów nie będzie różnicy w osiągach i spalaniu pomiędzy 95 a 98.
Problemy zaczynają się jeśli na drodze między rafinerią a wlewem do baku naszego samochodu ktoś postanowi "zaoszczędzić na kosztach".


Z tego co kiedyś czytałem to najwięcej "oszczędności" jest po drodze a nie stacjach :(
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 18-07-2010, 18:11   

Krzyzak napisał/a:
DjQuest napisał/a:
Temat nie do dyskusji i niestety śmieszny w realiach dzisiejszego rynku paliw

jeśli uważasz, że to co napisałem, to kłamstwo/wybujała wyobraźnia, to trudno - ja miałem dokładnie takie odczucia, jak napisałem

DjQuest napisał/a:
Dlatego tankuję najtaniej na stacjach najbardziej "obleganych"

a ja na Auchan - cena niższa a paliwo takie same, jak gdzie indziej
(ostatnio zaglądałem do filtra paliwa w Colcie i jest czysty - jakieś 40 tkm z 90 zrobił na paliwie z Auchan)


Uważam, że temat do usunięcia i braku dalszej konwersacji :)
 
 
Silverrr 
Mitsumaniak
Jackdaw


Auto: Lancer SB 2008 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 415
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-07-2010, 06:48   

Przez pół roku tankowałem na BP i za 100zł (około 22 litrów) + reszta która została w baku jeździłem niecałe 300 kilometrów. Ostatnio załadowałem na Shellu i już podczas tankowania czułem taki dobry, mocny zapach wachy o wiele intensywniejszy niż na BP. Przejechane mam około 130 kilometrów a zasięg pokazuje mi jeszcze około 200. Jeszcze kilkanaście razy tam zatankuję i będę wiedział czy się przesiadam czy nie :) Ale póki co Shell ma +
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2010, 11:25   

Marka bez znaczenia, znaczenie ma jakość paliwa w zbiornikach danej stacji, przykład:)
Zatankowałem kiedyś na Lukoilu na Matarni w Gdańsku i od razu poczułem różnicę na minus, głośna praca silnika i jakoś dziwnie zamulał, powiedziałem nigdy więcej!
Jednak jadąc ostatnio na urlop, zajechałem na Lukoila w Gdyni, tam miałem zawsze dobrą opinie o paliwie(LPG jaki PB) tankowałem tam często ja nazywali się JET i zalałem do pełna:)
Zupełnie inna bajka, auto szło jak głupie, silnik cichutki tylko miło świszczał na obrotach:)
Dlatego trzeba poszukać tej swojej stacji i tam kupować paliwo, wtedy będzie ok:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-07-2010, 11:36   

Bastek77 napisał/a:
Zatankowałem kiedyś na Lukoilu na Matarni

też kiedyś tam zatankowałem - nie dość, że pistolet odbijał co 2-3 sekundy i nalanie 10 litrów trwało kilkanaście minut, to jeszcze spalanie wzrosło z 7 do 10 litrów...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-07-2010, 11:40   

Coś jest na rzeczy (jak ja nie lubię tego zwrotu) z Jet/Łukoil. W Krakowie za każdym razem jak tankowałem przy Opolskiej niezależnie czy był to jeszcze Jet czy już Łuk to samochód, dymił, miał problemy z zapalaniem i nie jeździł :( Trzy podejścia zrobiłem: 2x Jet i 1x Luk i trzy razy ten sam efekt.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 19-07-2010, 11:55   

W piątek zatankowałem na Shell (jak zawsze) i w sobotę reno trasa:
Marki - Jastrzębia Góra
Spalanko 4.5l :lol: , przejazd 5 godzin 10 min.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2010, 12:37   

Lukoil bierze paliwo od Lotosa, więc albo sami chrzczą albo Lotos chrzci hihi, gdzie więc zatankować pewne paliwo? Nie wiadomo, hihi.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2010, 00:15   

I tak to jest - zostawić żonie samochód :) Zrobiła dwa eksperymenty w ciągu dwóch dni. Raz pozwoliła jakiemuś polewaczowi zalać Vervę98 :( Drugim razem pojechała na wspomnianego LukOila :(
Co do pierwszego doświadczenia - kosmiczne spalanie jednak mój Lancer najlepiej spisuje się na 91 :D Nigdy więcej wynalazków typu Verva, V-Pover, Ultimate i innych tego rodzaju wyciągaczy kasy.
A co do drugiego to nie wiem - jeszcze nie jeździłem Lancerem po tankowaniu na wspomnianej stacji :) Zobaczymy co będzie.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-07-2010, 07:07   

w Lublinie są 3 łukoile. na jednym mamie wlali 53 litry do 45 litroego baku..... na drugim leję gaz bo mam po drodze - nie widzę różnicy z shellem (który jest niedaleko mojego domu)
na trzecim leje benzynę do lancerka - spalanie identyczne jak na orlenach, mniejsze ciut niż na neste24.
co do zrywności nie wiem, bo nie depczę gazu mocno.....
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-07-2010, 08:26   

Nie wiem co Wy macie takie uprzedzenia do paliwa premium ale za każdym razem jak ktoś bierze się za testy na dowolnym samochodzie "zwykłym" to:
- zwykłe 98 względem dobrego 95 to wzrost spalania i taka sama moc
- premium 98 (verva, ultimate, V-power) wzrost mocy w granicy błędu pomiarowego (2-5km) i podobne spalanie względem 95 ponieważ dodatki w premium nie obniżają kaloryczności paliwa tak jak to ma miejsce w zwykłym 98. Podejrzewam że jak by zatankować takie jak ma być 95 (ale nie wiem gdzie takie sprzedają) to by wynik mocy był podobny i dlatego niektórzy "czują coś" co zresztą nie raz widziałem z potwierdzeniem na hamowni.
 
 
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2010, 09:12   

A ja leję TYLKO paliwa premium (od nowości auta) i nie mam żadnych problemów. (w poprzednim aucie -piat punto- też lałem tylko lepsze paliwa i po 120 tyś mechanik/ diagnosta się dziwił że auto ma aż taki przebieg. Teraz punciakiem jeździ brat - już prawie 200 tyś- i wszystko silnikowo cacy)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-07-2010, 09:45   

No tak ale w benzynce nie ważne czy pali dobre czy złe paliwo o ile nie dochodzi do spalania stukowego albo w paliwie nie ma czegoś co szkodzi wtryskom to dla jego żywotności jest to bez różnicy....
Co innego w dieslu bo tam o wtryski i pompę trzeba dbać.
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-07-2010, 10:03   

krzychu napisał/a:
wzrost mocy w granicy błędu pomiarowego (2-5km)


krzychu, hamowałeś auto i stąd ta wiedza?
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-07-2010, 12:27   

Nie ale czytałem już 2 próby jedno to było w jakiejś gazecie na seju też wyszła różnica chyba 2-3KM (oczywiście na turbo silniku wyszła sporo większa). W necie też ktoś podejmował się prób.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.