Strata mocy przez upały |
Autor |
Wiadomość |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-07-2010, 00:02
|
|
|
Bastek77 napisał/a: | na zamkniętym obiegu jest jakby chłodniej:) |
Na otwartym jest jakby chłodniej a raczej dużo chłodniej
Ja mam manualną klimę ale amerykańską i ma ona chyba nieistniejącą w Europie funkcję A/C max. Załączenie jej skutkuje zamknięciem obiegu i wydaje mi się większą skutecznością chłodziarki. I co ciekawe wydaje mi się także że w tym trybie misiek jest słabszy. Objawy są takie że bardzo niechętnie rozpędza się od 1500rpm i nie czuć magicznej granicy 4000rpm. Gdy przełączę na tryb normalny wspomniane objawy nie występują. Ciekawi mnie czy sprężarka ma dwa biegi czy co?
Edit: Zapomniałem napisać: Jem sobie obiadek na tarasie miłej knajpy i kolo wsiada do Astry III (chyba H) odpala diesla i... słychać dwa lub trzy potworne trzaski jakby kto kija połamał, potem buczenie wiatraka i mnie olśniło klima mu się włączyła |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2010, 16:50
|
|
|
no nie ma co dieselka porównywać do 1.5 l :)inny moment i moc, ale jak pisałem wcześniej, jest ok z tym spalaniem, bo jednak non stop śmigam po mieście i przy tych temp. klima chodzi ok:) |
|
|
|
 |
macho
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 56 Skąd: andrychow
|
Wysłany: 25-07-2010, 08:33
|
|
|
ja to przeanalizowałem dokładnie i samochód zupełnie inaczej jedzie z załączoną klima . ale dziwne jest to ze przy włączonej klimie jest tak duży spadek mocy. myślę ze powinien to sprawdzić serwis .
a obieg zamknięty włącza się po to aby nie leciał smród do auta np; jak stoimy w korku |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...caa185fc8b.html |
|
|
|
 |
Zbigi
Mitsumaniak

Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 210 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 25-07-2010, 10:40
|
|
|
U mnie też jest duży spadek mocy w upał przy włączonej klimie. W poprzednim moim Lancerku SB też tak było więc to nie usterka. Po prostu mamy sprężarki o większej mocy(sprawności czy jakoś tak...) i odczuwamy to dość znacznie.
Znajomy ma Focusa 1.6 i mówi, że jak załącza mu się klima przy wyprzedzaniu to przeżywa chwile zgrozy (jak by mu się spadochron włączył).
Mieliśmy kiedyś Toyotę Yaris 1.0 z klimą i tam czy klima włączona czy wyłączona specjalne różnicy nie było, być może przy włączonej klimie ECU silnika zmieniało coś... ale to tylko moje podejrzenie. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 26-07-2010, 16:55
|
|
|
macho napisał/a: | obieg zamknięty włącza się po to aby nie leciał smród do auta np; jak stoimy w korku |
Ale w tym układzie to chyba brak sensora czystości powietrza. Wg mnie obieg zamknięty wlącza sie w zalezności od wilgotności powietrza wew/zew i nastawy temp wew i temp zewn. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-07-2010, 12:04
|
|
|
Sprężarka się podobno odłącza powyżej chyba 80% wciśnięcia gazu tak samo chyba powyżej jakiś obrotów.... Więc podczas wyprzedzania nie bardzo jest sens. Miało by jeśli byłą by na stałe włączana.
Co do spadków mocy przy ruszaniu ja to zauważyłem że jak pracuje sprężarka +100obr/min to łatwiej się rusza a jak nie pracuje go gorzej więc a jak zaczyna się ruszać a ona właśnie się odłączyła silnik potrafi się zakrztusić jeśli się delikatnie rusza... Więc jak ktoś ze 3 razy ruszył na działającej sprężarce (która ma tendencję to odpalania się chwilę po zatrzymaniu) a za 4 bez to odczuje spadek mocy przy ruszaniu jeśli nie rusza "ogniem". Jest to moim zdaniem normalne. |
|
|
|
 |
|