Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Strata mocy przez upały
Autor Wiadomość
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-07-2010, 00:02   

Bastek77 napisał/a:
na zamkniętym obiegu jest jakby chłodniej:)


Na otwartym jest jakby chłodniej a raczej dużo chłodniej ;)

Ja mam manualną klimę ale amerykańską i ma ona chyba nieistniejącą w Europie funkcję A/C max. Załączenie jej skutkuje zamknięciem obiegu i wydaje mi się większą skutecznością chłodziarki. I co ciekawe wydaje mi się także że w tym trybie misiek jest słabszy. Objawy są takie że bardzo niechętnie rozpędza się od 1500rpm i nie czuć magicznej granicy 4000rpm. Gdy przełączę na tryb normalny wspomniane objawy nie występują. Ciekawi mnie czy sprężarka ma dwa biegi czy co?

Edit: Zapomniałem napisać: Jem sobie obiadek na tarasie miłej knajpy i kolo wsiada do Astry III (chyba H) odpala diesla i... słychać dwa lub trzy potworne trzaski jakby kto kija połamał, potem buczenie wiatraka i mnie olśniło klima mu się włączyła :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2010, 16:50   

no nie ma co dieselka porównywać do 1.5 l :)inny moment i moc, ale jak pisałem wcześniej, jest ok z tym spalaniem, bo jednak non stop śmigam po mieście i przy tych temp. klima chodzi ok:)
 
 
macho 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 56
Skąd: andrychow
Wysłany: 25-07-2010, 08:33   

ja to przeanalizowałem dokładnie i samochód zupełnie inaczej jedzie z załączoną klima . ale dziwne jest to ze przy włączonej klimie jest tak duży spadek mocy. myślę ze powinien to sprawdzić serwis .
a obieg zamknięty włącza się po to aby nie leciał smród do auta np; jak stoimy w korku
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...caa185fc8b.html
 
 
Zbigi 
Mitsumaniak


Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 210
Skąd: Milanówek
Wysłany: 25-07-2010, 10:40   

U mnie też jest duży spadek mocy w upał przy włączonej klimie. W poprzednim moim Lancerku SB też tak było więc to nie usterka. Po prostu mamy sprężarki o większej mocy(sprawności czy jakoś tak...) i odczuwamy to dość znacznie.
Znajomy ma Focusa 1.6 i mówi, że jak załącza mu się klima przy wyprzedzaniu to przeżywa chwile zgrozy (jak by mu się spadochron włączył).
Mieliśmy kiedyś Toyotę Yaris 1.0 z klimą i tam czy klima włączona czy wyłączona specjalne różnicy nie było, być może przy włączonej klimie ECU silnika zmieniało coś... ale to tylko moje podejrzenie.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-07-2010, 16:55   

macho napisał/a:
obieg zamknięty włącza się po to aby nie leciał smród do auta np; jak stoimy w korku

Ale w tym układzie to chyba brak sensora czystości powietrza. Wg mnie obieg zamknięty wlącza sie w zalezności od wilgotności powietrza wew/zew i nastawy temp wew i temp zewn.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-07-2010, 12:04   

Sprężarka się podobno odłącza powyżej chyba 80% wciśnięcia gazu tak samo chyba powyżej jakiś obrotów.... Więc podczas wyprzedzania nie bardzo jest sens. Miało by jeśli byłą by na stałe włączana.

Co do spadków mocy przy ruszaniu ja to zauważyłem że jak pracuje sprężarka +100obr/min to łatwiej się rusza a jak nie pracuje go gorzej więc a jak zaczyna się ruszać a ona właśnie się odłączyła silnik potrafi się zakrztusić jeśli się delikatnie rusza... Więc jak ktoś ze 3 razy ruszył na działającej sprężarce (która ma tendencję to odpalania się chwilę po zatrzymaniu) a za 4 bez to odczuje spadek mocy przy ruszaniu jeśli nie rusza "ogniem". Jest to moim zdaniem normalne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.