Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba do właścicieli "zagazowanych" sportów
Autor Wiadomość
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 25-07-2010, 12:18   Prośba do właścicieli "zagazowanych" sportów

Jakie macie i jak zamocowane zbiorniki LPG?
Zdjęcia mile widziane.
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 25-07-2010, 18:57   

Witam,
100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego, zabezpieczony hakiem holowniczym (niestety nie podelśle zdjęć, bo to przecież oczywiste jak to zamocować)

pozdrawiam
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-07-2010, 19:09   

roman napisał/a:
... bo to przecież oczywiste jak to zamocować)

No okazuje się że nie. Musi być przykręcony do ramy, co wiąże się z dospawaniem odpowiednich płaskowników, a to nie jest już zgodne z homologacją.

[ Dodano: 26-07-2010, 21:01 ]
roman napisał/a:
...100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego...

Jeszcze jedna kwestia.
Taki zbiornik na pusto to 45kg, do tego mocowanie, armatura, tankowanie i mamy prawie 100kg sporo za tylną ośką.
Jak jeszcze dojdzie przyczepa to auto nieźle przysiada na tył.
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 27-07-2010, 21:06   

Vini napisał/a:
roman napisał/a:
... bo to przecież oczywiste jak to zamocować)

No okazuje się że nie. Musi być przykręcony do ramy, co wiąże się z dospawaniem odpowiednich płaskowników, a to nie jest już zgodne z homologacją.

[ Dodano: 26-07-2010, 21:01 ]
roman napisał/a:
...100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego...

Jeszcze jedna kwestia.
Taki zbiornik na pusto to 45kg, do tego mocowanie, armatura, tankowanie i mamy prawie 100kg sporo za tylną ośką.
Jak jeszcze dojdzie przyczepa to auto nieźle przysiada na tył.



Nic nie mam spawane, ani mocowane do ramy (obejma + sruba orginalnie mocująca koło zapasowe). Samochód jest regularnie na przeglądach i nikt nie zgłasza żadnego problemu.
A odnośnie "100kg sporo za tylną ośką." to kolego, "albo rybki, albo akwarium". Przecież możesz dalej jeździć na benzynie 100 kg lżejszy :)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2010, 10:14   

Kolo zapasowe tez swoja mase ma wiec to nie bedzie + 100 kg. Jesli obawiasz sie o zawieszenie mozna pokusic sie o wymiane sprezyn na takie przystosowane do stalego wiekszego obciazenia.
To oczywiscie kolejny koszt...
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-07-2010, 20:02   

roman napisał/a:
Nic nie mam spawane, ani mocowane do ramy (obejma + sruba orginalnie mocująca koło zapasowe)

:shock: Butla zawieszona na wyciągarce koła zapasowego? To faktycznie wolę jeździć na benzynie.
Gene napisał/a:
Kolo zapasowe tez swoja mase ma wiec to nie bedzie + 100 kg.

100 kg nad tylną osią, a 100kg sporo za tylną osią. Zgodzisz że sterowalność samochodu będzie zupełnie inna?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2010, 09:51   

Ja mialem na mysli to, ze jak wywalisz kolo zapasowe i w jego miejsce wstawisz zbiornik to bedzie dodawana masa zbiornika, osprzetu i gazu pomniejszona o mase zapasu. Wiec mniej niz tez rzeczone 100 kg.

Vini napisał/a:

100 kg nad tylną osią, a 100kg sporo za tylną osią. Zgodzisz że sterowalność samochodu będzie zupełnie inna?

Przepraszam ale nie kapuje. Posiadasz samochod terenowy, na ramie, z reduktorem ze sztywnym tylnym mostem... Z fabrycznym zbiornikiem pewnie na 75 l benzyny. Odczuwasz zmiane sterowalnosci z pelnym i z pustym bakiem. Oczywiscie gdybys wstawil takie obciazenie na dach to auto zachowywalo by sie inaczej ale w przypadku takiej modyfikacji Sport bedzie jedynie ciezszy. Prosze nie demonizuj. Jesli masz obawy i watpliwosci zostan przy oryginalnym systemie paliwowym albo zmien na kaszlaka.
Kazda zmiana niesie jakies konsekwencje. Musisz sam to przemyslec. Dolozenie snorkla, oslon, zderzakow, wiekszych kol, itp powoduje roznice w pracy i zachowaniu sie samochodu. Jedno jest niezmienne. Ze Sporta nie zrobisz ekonomicznego autka do miasta czy szosowego przecinaka.
Konstrukcja jest jaka jest. 3.0 V6 ma swoja moc i pewnie fajnie jest pokazac innnym co nasza terenowka potrafi ale trzeba pamietac o ograniczeniach wynikajacych z charakteru i przeznaczenia tego samochodu.
_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 30-07-2010, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-07-2010, 19:41   

Gene napisał/a:
Jesli masz obawy i watpliwosci...

Staram się być "mądry przed szkodą" dlatego analizuje.

Gene napisał/a:
...albo zmien na kaszlaka...

Nie umiem jeździć czymś co mieści się w bagażniku sporta.

Gene napisał/a:
Ze Sporta nie zrobisz ekonomicznego autka do miasta czy szosowego przecinaka.
Konstrukcja jest jaka jest. 3.0 V6 ma swoja moc i pewnie fajnie jest pokazac innnym co nasza terenowka potrafi ale trzeba pamietac o ograniczeniach wynikajacych z charakteru i przeznaczenia tego samochodu.

Nie zamierzam nic zmieniać, bo auto jest idealne na nasze drogi.
Skoro mogę jeździć taniej to dlaczego nie, ale muszę zrobić to bez szkody dla samochodu.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2010, 08:37   

Vini napisał/a:
Staram się być "mądry przed szkodą" dlatego analizuje.

To sie chwali :wink:
Cytat:
Nie umiem jeździć czymś co mieści się w bagażniku sporta.

Vini chodzilo mi o Sporta z silnikiem Diesel'a.
Vini napisał/a:
Nie zamierzam nic zmieniać, bo auto jest idealne na nasze drogi.

Tu smiem sie nie zgodzic. Nawet Sport z silnikiem benzynowym nie jest idealny na polskie drogi.
Mimo swej mocy i bardzo fajnego ksztaltu to Wagony z niezaleznym zawieszeniem i samonosnym nadwoziem sa znacznie lepsze w podrozowaniu po szosie. To jest moja bezstronna opinia choc jako posiadacz Pajero Sport powinienem pewnie zachwalac walory auta, ktorym jezdze.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-07-2010, 19:38   

Gene napisał/a:
Tu smiem sie nie zgodzic. Nawet Sport z silnikiem benzynowym nie jest idealny na polskie drogi.

Mam jeszcze BMW E46 z "klekotem 150KM" w automacie, i uwierz mi, w sporcie czuje się znacznie lepiej.

Trochę OT nam wyszło.

Wracając, może ktoś jeszcze się wypowie w sprawie butli LPG do sporta.
 
 
radek3miasto 
Nowy Forumowicz

Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: 3miasto
Wysłany: 04-08-2010, 12:50   

u mnie butla zamiast koła - wchodzi max 40 litrów LPG :cry:

pomysł zapasowego koła na klapie jest chyba taki sobie - obciążenie auta mocno z tyłu plus jakiś bagaż będzie powodować miłe kołysanie - ale na długiej trasie po naszych drogach doprowadzi pasażerów do wiadomo czego :oops:
_________________
pzdr radek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.