Prośba do właścicieli "zagazowanych" sportów |
Autor |
Wiadomość |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2010, 12:18 Prośba do właścicieli "zagazowanych" sportów
|
|
|
Jakie macie i jak zamocowane zbiorniki LPG?
Zdjęcia mile widziane. |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 25-07-2010, 18:57
|
|
|
Witam,
100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego, zabezpieczony hakiem holowniczym (niestety nie podelśle zdjęć, bo to przecież oczywiste jak to zamocować)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2010, 19:09
|
|
|
roman napisał/a: | ... bo to przecież oczywiste jak to zamocować) |
No okazuje się że nie. Musi być przykręcony do ramy, co wiąże się z dospawaniem odpowiednich płaskowników, a to nie jest już zgodne z homologacją.
[ Dodano: 26-07-2010, 21:01 ]
roman napisał/a: | ...100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego... |
Jeszcze jedna kwestia.
Taki zbiornik na pusto to 45kg, do tego mocowanie, armatura, tankowanie i mamy prawie 100kg sporo za tylną ośką.
Jak jeszcze dojdzie przyczepa to auto nieźle przysiada na tył. |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 27-07-2010, 21:06
|
|
|
Vini napisał/a: | roman napisał/a: | ... bo to przecież oczywiste jak to zamocować) |
No okazuje się że nie. Musi być przykręcony do ramy, co wiąże się z dospawaniem odpowiednich płaskowników, a to nie jest już zgodne z homologacją.
[ Dodano: 26-07-2010, 21:01 ]
roman napisał/a: | ...100 l, zbiornik w miejsce koła zapasowego... |
Jeszcze jedna kwestia.
Taki zbiornik na pusto to 45kg, do tego mocowanie, armatura, tankowanie i mamy prawie 100kg sporo za tylną ośką.
Jak jeszcze dojdzie przyczepa to auto nieźle przysiada na tył. |
Nic nie mam spawane, ani mocowane do ramy (obejma + sruba orginalnie mocująca koło zapasowe). Samochód jest regularnie na przeglądach i nikt nie zgłasza żadnego problemu.
A odnośnie "100kg sporo za tylną ośką." to kolego, "albo rybki, albo akwarium". Przecież możesz dalej jeździć na benzynie 100 kg lżejszy |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-07-2010, 10:14
|
|
|
Kolo zapasowe tez swoja mase ma wiec to nie bedzie + 100 kg. Jesli obawiasz sie o zawieszenie mozna pokusic sie o wymiane sprezyn na takie przystosowane do stalego wiekszego obciazenia.
To oczywiscie kolejny koszt... |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-07-2010, 20:02
|
|
|
roman napisał/a: | Nic nie mam spawane, ani mocowane do ramy (obejma + sruba orginalnie mocująca koło zapasowe) |
Butla zawieszona na wyciągarce koła zapasowego? To faktycznie wolę jeździć na benzynie.
Gene napisał/a: | Kolo zapasowe tez swoja mase ma wiec to nie bedzie + 100 kg. |
100 kg nad tylną osią, a 100kg sporo za tylną osią. Zgodzisz że sterowalność samochodu będzie zupełnie inna? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-07-2010, 09:51
|
|
|
Ja mialem na mysli to, ze jak wywalisz kolo zapasowe i w jego miejsce wstawisz zbiornik to bedzie dodawana masa zbiornika, osprzetu i gazu pomniejszona o mase zapasu. Wiec mniej niz tez rzeczone 100 kg.
Vini napisał/a: |
100 kg nad tylną osią, a 100kg sporo za tylną osią. Zgodzisz że sterowalność samochodu będzie zupełnie inna? |
Przepraszam ale nie kapuje. Posiadasz samochod terenowy, na ramie, z reduktorem ze sztywnym tylnym mostem... Z fabrycznym zbiornikiem pewnie na 75 l benzyny. Odczuwasz zmiane sterowalnosci z pelnym i z pustym bakiem. Oczywiscie gdybys wstawil takie obciazenie na dach to auto zachowywalo by sie inaczej ale w przypadku takiej modyfikacji Sport bedzie jedynie ciezszy. Prosze nie demonizuj. Jesli masz obawy i watpliwosci zostan przy oryginalnym systemie paliwowym albo zmien na kaszlaka.
Kazda zmiana niesie jakies konsekwencje. Musisz sam to przemyslec. Dolozenie snorkla, oslon, zderzakow, wiekszych kol, itp powoduje roznice w pracy i zachowaniu sie samochodu. Jedno jest niezmienne. Ze Sporta nie zrobisz ekonomicznego autka do miasta czy szosowego przecinaka.
Konstrukcja jest jaka jest. 3.0 V6 ma swoja moc i pewnie fajnie jest pokazac innnym co nasza terenowka potrafi ale trzeba pamietac o ograniczeniach wynikajacych z charakteru i przeznaczenia tego samochodu. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 30-07-2010, 08:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-07-2010, 19:41
|
|
|
Gene napisał/a: | Jesli masz obawy i watpliwosci... |
Staram się być "mądry przed szkodą" dlatego analizuje.
Gene napisał/a: | ...albo zmien na kaszlaka... |
Nie umiem jeździć czymś co mieści się w bagażniku sporta.
Gene napisał/a: | Ze Sporta nie zrobisz ekonomicznego autka do miasta czy szosowego przecinaka.
Konstrukcja jest jaka jest. 3.0 V6 ma swoja moc i pewnie fajnie jest pokazac innnym co nasza terenowka potrafi ale trzeba pamietac o ograniczeniach wynikajacych z charakteru i przeznaczenia tego samochodu. |
Nie zamierzam nic zmieniać, bo auto jest idealne na nasze drogi.
Skoro mogę jeździć taniej to dlaczego nie, ale muszę zrobić to bez szkody dla samochodu. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2010, 08:37
|
|
|
Vini napisał/a: | Staram się być "mądry przed szkodą" dlatego analizuje. |
To sie chwali
Cytat: | Nie umiem jeździć czymś co mieści się w bagażniku sporta. |
Vini chodzilo mi o Sporta z silnikiem Diesel'a.
Vini napisał/a: | Nie zamierzam nic zmieniać, bo auto jest idealne na nasze drogi. |
Tu smiem sie nie zgodzic. Nawet Sport z silnikiem benzynowym nie jest idealny na polskie drogi.
Mimo swej mocy i bardzo fajnego ksztaltu to Wagony z niezaleznym zawieszeniem i samonosnym nadwoziem sa znacznie lepsze w podrozowaniu po szosie. To jest moja bezstronna opinia choc jako posiadacz Pajero Sport powinienem pewnie zachwalac walory auta, ktorym jezdze. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2010, 19:38
|
|
|
Gene napisał/a: | Tu smiem sie nie zgodzic. Nawet Sport z silnikiem benzynowym nie jest idealny na polskie drogi. |
Mam jeszcze BMW E46 z "klekotem 150KM" w automacie, i uwierz mi, w sporcie czuje się znacznie lepiej.
Trochę OT nam wyszło.
Wracając, może ktoś jeszcze się wypowie w sprawie butli LPG do sporta. |
|
|
|
 |
radek3miasto
Nowy Forumowicz
Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 04-08-2010, 12:50
|
|
|
u mnie butla zamiast koła - wchodzi max 40 litrów LPG
pomysł zapasowego koła na klapie jest chyba taki sobie - obciążenie auta mocno z tyłu plus jakiś bagaż będzie powodować miłe kołysanie - ale na długiej trasie po naszych drogach doprowadzi pasażerów do wiadomo czego |
_________________ pzdr radek |
|
|
|
 |
|