Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wtryskowa
Autor Wiadomość
tomdrums 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 28-07-2010, 14:22   Pompa wtryskowa

Witam wszystkich wielbicieli Pajero. Czy ktoś potrafi opisać objawy zuzycia pompy wtryskowej w Pajero 2,5.
W moim aucie zauważyłem następujące objawy: Na zimno pali na dotyk, nie dymi, przyśpiesza idealnie, spalanie w normie. Jedyny mankament to fakt, iz na ciepło pali z opóźnieniem. 2-3 sekundy kręcenia.
Dzwoniłem do serwisu Mitsubishi i podali diagnozę, iz to początki zuzycia pompy. Czy nają rację?
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-07-2010, 10:06   

Z moich obserwacji wynika, ze to jest normalny objaw... Na zimnym silniki pali od strzalu poniewaz masz w tym momencie ustawiony inny kont wtrysku, jezeli odlaczysz na goracym silniku czujnik temperatury cieczy chlodzacej z bloku silnika, to jestem na 100% przekonany ze tez Ci odpali od strzalu... To "normalny" objaw przy pompach mechanicznych, alektroniczne sa bardziej dokladne.

Wiem ci pisze bo mialem uszkodzony czujnik temperatury cieczy i wowczas zawsze palil mi od strzalu :) Po wymianie na nowy mam tak jak ty teraz.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
tomdrums 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 30-07-2010, 08:31   

Dziękuję. To dobra wiadomość. Odłączę czujnik i sprawdzę. poprawiłeś mi nastrój. Pozdrawiam wszystkich wielbicieli marki.
 
 
zukosok 
Forumowicz


Auto: Shogun 2,5td 1994
Kraj/Country: UK
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 34
Skąd: Swiat
Wysłany: 30-07-2010, 12:32   

u mnie ciepły czy zimny pali od razu,nic nie kopci, przyspiesza normalnie, fakt ze wydaje mi się ze ciut za dużo pali....
na trasie prawie 11, prędkość około 100km/h pajero krótkie, skrzynia manuał, 2 osoby w środku, opony at 31 10,5 , w mieście nie liczę, o terenie nie wspomnie... :)
_________________
pozdrawiam zukosok
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-07-2010, 20:12   

Mi się wydaje że odłączanie czujnika temperatury nic nie da, bo to nie silnik 2,8 z elektronicznym sterowaniem pompą, tylko 2,5 z pompą mechaniczną. Po objawach stawiam na źle ustawiony kąt wtrysku (przyspieszony wtrysk) - dla zimnego silnika w sam raz, ale dla ciepłego jest już zbyt wczesny.
A jeśli korekta zapłonu nie pomoże, można szukać problemu w ustawieniach rozrządu.
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 30-07-2010, 20:20   

2.5 tak jak 2.8 posiadal mechaniczna pompe
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 30-07-2010, 20:26   

z wyjatkiem 2.8 ktore to maja elektroniczna pompe
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 30-07-2010, 20:32   

nie jestem pewein ale chyba tylko posiadaly modele 93-94 (mechaniczna)
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-07-2010, 20:41   

Temu nie przeczę, tylko jak odłączenie czujnika może spowodować zmianę kąta wtrysku w pompie mechanicznej?
Co najwyżej automat podgrzewania świec będzie inaczej działał, ale nawet nie zawsze.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 30-07-2010, 20:48   

Nie wiem jak jest w 2.5 ale w 2.8 jest przestawiacz woskowy. Jak sie zagrzeje silnik to wosk sie rozszeza i przestawia wtrysk. Nie wiem czy na nim nie ma jakiejs regulacji. Moze zbyt mocno przestawia wtrysk.

Co do pompy elektronicznej w 2.8. W europie wystepowala chyba od rocznika 98 w japonii 96 lub nawet wczesniej
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-07-2010, 22:33   

Według teorii już od początku produkcji silników 2,8 były pompy sterowane elektronicznie,
w praktyce spotkałem się z egzemplarzami mechanicznymi, więc uznaję to za "inwencję twórczą" byłych właścicieli... ale może jestem w błędzie.

Co do tematu wydaje mi się że przyczyna skupia się wokół prawidłowego ustawienia kąta wtrysku.
W każdym razie zużycie sekcji tłoczącej w tego typu pompie (2,5) jest dużo mniej prawdopodobne. Tymbardziej że zimny silnik pali jednak od strzała, co ostatecznie przeczy tej teorii.

No chyba że autor tematu zapala ciepły silnik natychmiast po włączeniu zapłonu (bez 2 - 3s zwłoki), wtedy takie objawy maja prawo wystapić i są zupełnie normalne, bo automat grzania świec również powinien zadziałać choćby na sekundę na ciepłym silniku.

Ja stosuję się do tej zasady, stąd rozrusznik w moim miśku zawsze jest tylko po to żeby "kopnąć" silnik do pracy.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-07-2010, 23:07   

rico.1 napisał/a:
Według teorii już od początku produkcji silników 2,8 były pompy sterowane elektronicznie,.

tia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 30-07-2010, 23:39   

rico.1 napisał/a:
Według teorii już od początku produkcji silników 2,8 były pompy sterowane elektronicznie,
Ooo
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 30-07-2010, 23:52   

rico.1 napisał/a:
Według teorii już od początku produkcji silników 2,8 były pompy sterowane elektronicznie


go away...
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 31-07-2010, 19:25   

No cóż!?! Pisałem, że mogę sie mylić, a tymbardziej po paru :occasion5: wieczorową porą :rolleyes:

Ale w temacie chciałem pomóc...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.