[EA6W 2.0D] Problem z chłodzeniem |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-08-2010, 22:26
|
|
|
maruc, podstaw małą buteleczkę pod rurkę przelewową przy zbiorniku i pojeździj z nią. Jeśli napełni się płynem, to masz odp- uszczelka. Jeśli nie ot bedziemy kombinować. |
|
|
|
 |
maruc
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-08-2010, 22:43
|
|
|
okej, dzięki jutro dam znać co się wydarzyło. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 08:46
|
|
|
maruc proponuję zmienić na początek płyn, na taki jak poleca producent... U mnie pomogło |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-08-2010, 10:54
|
|
|
andrew84, rodzaj płynu nie ma znaczenia. Myślę, że to był zbieg okoliczności. Jak jest wszystko ok to i wody nie ubędzie |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 11:37
|
|
|
Owczar może i masz rację, ale w colcie po wymianie uszczelki miałem zalane płynem zmieszanym z wodą i płyn znikał, po zalaniu nowym płynem problem ustąpił...
U Ciebie po wymianie uszczelki stan płynu ok ? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-08-2010, 11:41
|
|
|
Miałem wyciek przy dolnej rurze i mi ubywało, ale poprawiłem przewód i póki co jest ok. Ostatnio mniej jeżdżę Modzę gadżety w aucie, a jeżdżę rowerkiem |
|
|
|
 |
maruc
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-08-2010, 18:22
|
|
|
no sprawdziłem, odkręciłem korek od wlewu oleju i niestety jest taki kremowy kolor , wskazuje na to że to uszczelka jednak... mam tylko nadzieje, że głowica cała |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
maruc
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-08-2010, 19:07
|
|
|
ciekawa instrukcja ale nie zabrał bym sie sam za to nigdy w przyszłym tygodniu misiek idzie do zaufanego mechanika także mam nadzieje ze będzie dobrze wszystko |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-08-2010, 19:08
|
|
|
maruc, to instrukcja dla mechanika. Uwierz mi na słowo... Mało który robi to jak należy. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 19:18
|
|
|
maruc wydrukuj mu to i niech demontuje i montuje krok po kroku jak tam pisze... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-08-2010, 19:21
|
|
|
Pierwszym razem robiłem głowicę jak rutyna mojego brata mówiła... Teraz zrobiłem książkowo.
Ważny jest sposób dokręcania. Jest sporo kręcenia, ale producent uszczelki VictorReinz podaje do tego silnika taki sam sposób dokręcania. |
|
|
|
 |
szares
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 TD 98R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-04-2012, 00:46
|
|
|
Witam Mam problem z moim galantem. Kombi 1998 2.0 TD ucieka mim płyn ze zbiornika standardowo od paru tygodni dolewam, mechanik powiedział że to bez sensu bo dojdzie do poziomu jakiegoś i będzie go utrzymywać. sprawa wygląda tak, samochód grzeje sie niemiłosiernie jak sie nagrzeje i obroty spadna mi poniżej 2,2 tys to temperatura w dosc szybkim tempie idzie w górę jak przekroczę dany poziom spada do 1/2 wskaźnika czyli normalnie. najpierw zaczęło się od wlączania nagrzewania w samochodzie, przy włączonym na ciepłe raz grzało raz leciało zimne powietrze, jak przyspieszałem to sie grzało jak zwalniałem to spadało. potem fura się prawie zagotowała. zdążyłem się zatrzymać i otworzyc maskę żeby tyćke ostygł. dopiero po jakims czasie zajarzyłem że chodzi o obroty jak sa wysokie to działa prawidłowo o ile można to tak nazwac jak zwalniam to lipa. Czy mam szukać problemu w pąpie wody czy w uszczelce. dodam jeszcze że jak temperatura dochodzi do czerwieni jakies pare minimetrów przed to samochód traci na mocy dość znacznie. dodatkow w tym samym momęcie zaczół mi piszczeć albo pasek albo rolka gdy samochód jest zimny to piszczy jak głupia im wieksze obroty po nagrzaniu przestaje jak ręką odjoł. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-04-2012, 00:56
|
|
|
Nie chcę Cię martwić, ale w najlepszym wypadku uszczelka pod głowicą, ale w tym gorszym to pęknięta głowica. Przed zwaleniem głowicy polecam pomiar ciśnienia na każdym z cylindrów.
Po zdjęciu głowicy sprawdzenie ciśnieniowe, BARDZO dokładne w dobrym zakładzie. U mnie za pierwszym razem nie wykryli i poszło w błoto dużo pracy i kasy. Kolejnym razem z innym zakładzie znaleźli pęknięcie. Znaleźć głowicę do tego silnika graniczy z cudem.
Po długich bojach pospawali tę. Silnik złożony na oryginalnej uszczelce i nowych śrubach z ASO. |
|
|
|
 |
szares
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 TD 98R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-04-2012, 10:13
|
|
|
a możesz mi mniej więcej określić koszty jakie były za planowanie, spawanie i całą resztę??
Czy to może być pompa wody, bo samochód na wyższych obrotach działa normalnie, moc tez ma nie zmienioną ?? |
|
|
|
 |
|