[2.5 TD] panewki walu korbowego |
Autor |
Wiadomość |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-08-2010, 13:21 [2.5 TD] panewki walu korbowego
|
|
|
witam!
ciekawa rzecz odkrylem w swoim pajero po odkreceniu korbowodow w celu sprawdzenia stanu panewek.
wiec tak 7panewek ma sympol 5G79F STD AC a jedna 8J34E STD AC??!!
dziwne! wyglada mi to na czyjes partactwo.
panewki sciagale poniewaz dziura sie zrobila w przewodzie gumowym miedzy pompa oleju a filtrem i wylecial olej a a wal zaczol sie zacierac.
w mojej pajerce nie ma wskaznika stanu oleju (dziwne) mam jedynie czujnik cisnienia oleju ktory byl zepsutu bo pokazywal na maxa nawet po odkreceniu go od silnika.
no i to mnie zgubilo.
pytanie moje czy warto robic szlif?
kilka mechanikow odwiedzilem i powiedzieli ze jak jest kilka rys na wale to papierek w lape i szorowac, pozniej nowe panewki i jazda.
co wy na to?
pozdrawiam wszystkich serdecznie |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 02-08-2010, 22:56
|
|
|
Moim zdaniem jak masz wybebeszone to zrób szlif i na kolejne lata spokój. A szlif wału i panewki to raczej żadne pieniądze. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 04-08-2010, 17:35
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Moim zdaniem jak masz wybebeszone to zrób szlif i na kolejne lata spokój. A szlif wału i panewki to raczej żadne pieniądze. | Tylko podmiana panewek, a wyjecie całego wału do szlifu to dwie różne sprawy. To pierwsze zrobisz z kanału a z tym drugim bez wyrwania silnika z samochodu się nie obędzie |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-08-2010, 14:07
|
|
|
ok rozumie tylko czy szlif ma sens, poniewaz slyszalem ze oslabia to znaczaco wal? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 05-08-2010, 20:47
|
|
|
Anntoni napisał/a: | ok rozumie tylko czy szlif ma sens, ponieważ słyszałem ze oslabia to znaczaco wal? |
Jeżeli czop wału jest sponiewierany, jak ma widoczne rysy, a po przejechaniu powierzchni palcem czuć wyraźnie nierówności, to szlif musisz zrobić bo po założeniu nowych panewek zostaną one po prosu wytarte. Dobrze zrobiony szlif nie osłabi wału,a na pewno je zeli będzie to jeden nad wymiar, choć słyszałem ze nie wszystkie wały nadają się do szlifu.
Nie wiem jak jest u Ciebie ale jeżeli poleciała jedynie baza na panewce a czopy na wale są całe to wymiana jedynie tych elementów powinna wystarczyć. |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-08-2010, 12:55
|
|
|
dzieki za odpowiedzi!
na wale pod panewkami mam kilka drobnych rys i najchetniej bym sprobowal przeszlifowac drobnym papierem i zalozyk powe panewki.
a jak to jest z wyciagnieciem walu, czy wystarczy rozkrecic silnik od skrzyni i wyciagnac wal czy jest to moze bardziej zagmatwane? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 06-08-2010, 18:53
|
|
|
Anntoni napisał/a: | dzieki za odpowiedzi!
na wale pod panewkami mam kilka drobnych rys i najchetniej bym sprobowal przeszlifowac drobnym papierem i zalozyk powe panewki.
a jak to jest z wyciagnieciem walu, czy wystarczy rozkrecic silnik od skrzyni i wyciagnac wal czy jest to moze bardziej zagmatwane? |
Na pewno będziesz musiał pozbyć się skrzyni, właśnie jej bo to ona jest lżejsza i mniej rozkręcania, później rozbierasz sprzęgło i trzeba zdjąć koło zamachowe. Od strony skrzyni to by było wszystko jeszcze tylko demontaż uszczelniacza i wał tu masz wolny. Zacząłem od łatwiejszej strony, bo od przodu trzeba zdemontować koło pasowe na wale-i wszystko co wiąże się z napędem rozrządu tak jak do wymiany paska, czy łańcucha bo nie wiem czym masz rozrząd napędzany, potem prawdopodobnie na przeszkodzie stanie ci pompa oleju bo pewnie jest na wale no i wał wasz wolny. Jak odkręcisz stopki panewek głównych wału to wał powinien już pier..na ziemię. Osobiście z tego co piszesz mam przeczucie ze wymiana panewek powinna załatwić sprawę, a co do tych rys prawdopodobnie są to nie groźne rysy w głąb wału, wypukłości których ilość zwiększ się wraz ze stopniem zużycia wału są bardziej szkodliwe dla panewek i ja bym zostawił je w spokoju bo jak zaczniesz drzeć czopy papierem możesz w skutek takich zabiegów zrobić powiedzmy "owal".
Rozkręcenie stopek wału i podłożenie panewek to zapewniam o wiele mniej roboty... ,ale to już Twój wybór. |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-08-2010, 21:21
|
|
|
dzieki:)
sprouje wiec od pajprostrzego wymienie panewki i zobaczymy jak to bedzie jezdzic.
mam pasek rozrzadu w ramach wyjasnienia.
jeszcze zapytam jakie cisnienie oleju bedzie ok, jak juz to wszystko poskladam do kupy? |
|
|
|
 |
|