Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] panewki walu korbowego
Autor Wiadomość
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-08-2010, 13:21   [2.5 TD] panewki walu korbowego

witam!


ciekawa rzecz odkrylem w swoim pajero po odkreceniu korbowodow w celu sprawdzenia stanu panewek.
wiec tak 7panewek ma sympol 5G79F STD AC a jedna 8J34E STD AC??!!
dziwne! wyglada mi to na czyjes partactwo.

panewki sciagale poniewaz dziura sie zrobila w przewodzie gumowym miedzy pompa oleju a filtrem i wylecial olej a a wal zaczol sie zacierac.

w mojej pajerce nie ma wskaznika stanu oleju (dziwne) mam jedynie czujnik cisnienia oleju ktory byl zepsutu bo pokazywal na maxa nawet po odkreceniu go od silnika.

no i to mnie zgubilo.

pytanie moje czy warto robic szlif?
kilka mechanikow odwiedzilem i powiedzieli ze jak jest kilka rys na wale to papierek w lape i szorowac, pozniej nowe panewki i jazda.

co wy na to?

pozdrawiam wszystkich serdecznie
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 02-08-2010, 22:56   

Moim zdaniem jak masz wybebeszone to zrób szlif i na kolejne lata spokój. A szlif wału i panewki to raczej żadne pieniądze.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 04-08-2010, 17:35   

Heilsberg napisał/a:
Moim zdaniem jak masz wybebeszone to zrób szlif i na kolejne lata spokój. A szlif wału i panewki to raczej żadne pieniądze.
Tylko podmiana panewek, a wyjecie całego wału do szlifu to dwie różne sprawy. To pierwsze zrobisz z kanału a z tym drugim bez wyrwania silnika z samochodu się nie obędzie :arrow:
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2010, 14:07   

ok rozumie tylko czy szlif ma sens, poniewaz slyszalem ze oslabia to znaczaco wal?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 05-08-2010, 20:47   

Anntoni napisał/a:
ok rozumie tylko czy szlif ma sens, ponieważ słyszałem ze oslabia to znaczaco wal?

Jeżeli czop wału jest sponiewierany, jak ma widoczne rysy, a po przejechaniu powierzchni palcem czuć wyraźnie nierówności, to szlif musisz zrobić bo po założeniu nowych panewek zostaną one po prosu wytarte. Dobrze zrobiony szlif nie osłabi wału,a na pewno je zeli będzie to jeden nad wymiar, choć słyszałem ze nie wszystkie wały nadają się do szlifu.
Nie wiem jak jest u Ciebie ale jeżeli poleciała jedynie baza na panewce a czopy na wale są całe to wymiana jedynie tych elementów powinna wystarczyć.
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2010, 12:55   

dzieki za odpowiedzi!

na wale pod panewkami mam kilka drobnych rys i najchetniej bym sprobowal przeszlifowac drobnym papierem i zalozyk powe panewki.
a jak to jest z wyciagnieciem walu, czy wystarczy rozkrecic silnik od skrzyni i wyciagnac wal czy jest to moze bardziej zagmatwane?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 06-08-2010, 18:53   

Anntoni napisał/a:
dzieki za odpowiedzi!

na wale pod panewkami mam kilka drobnych rys i najchetniej bym sprobowal przeszlifowac drobnym papierem i zalozyk powe panewki.
a jak to jest z wyciagnieciem walu, czy wystarczy rozkrecic silnik od skrzyni i wyciagnac wal czy jest to moze bardziej zagmatwane?

Na pewno będziesz musiał pozbyć się skrzyni, właśnie jej bo to ona jest lżejsza i mniej rozkręcania, później rozbierasz sprzęgło i trzeba zdjąć koło zamachowe. Od strony skrzyni to by było wszystko jeszcze tylko demontaż uszczelniacza i wał tu masz wolny. Zacząłem od łatwiejszej strony, bo od przodu trzeba zdemontować koło pasowe na wale-i wszystko co wiąże się z napędem rozrządu tak jak do wymiany paska, czy łańcucha bo nie wiem czym masz rozrząd napędzany, potem prawdopodobnie na przeszkodzie stanie ci pompa oleju bo pewnie jest na wale no i wał wasz wolny. Jak odkręcisz stopki panewek głównych wału to wał powinien już pier..na ziemię. Osobiście z tego co piszesz mam przeczucie ze wymiana panewek powinna załatwić sprawę, a co do tych rys prawdopodobnie są to nie groźne rysy w głąb wału, wypukłości których ilość zwiększ się wraz ze stopniem zużycia wału są bardziej szkodliwe dla panewek i ja bym zostawił je w spokoju bo jak zaczniesz drzeć czopy papierem możesz w skutek takich zabiegów zrobić powiedzmy "owal".
Rozkręcenie stopek wału i podłożenie panewek to zapewniam o wiele mniej roboty... :wink: ,ale to już Twój wybór.
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-08-2010, 21:21   

dzieki:)

sprouje wiec od pajprostrzego wymienie panewki i zobaczymy jak to bedzie jezdzic.
mam pasek rozrzadu w ramach wyjasnienia.
jeszcze zapytam jakie cisnienie oleju bedzie ok, jak juz to wszystko poskladam do kupy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.