Jak wyciągnąć drążek stabilizatora? |
Autor |
Wiadomość |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 15-02-2009, 18:54 Jak wyciągnąć drążek stabilizatora?
|
|
|
Mam maly kłopot ponieważ drążek poprzeczny stabilizatora z przodu ma duże luzy na gumach i musze je wymienić a ponieważ chce sam to zrobić to proszę o jakąs podpowiedz jak sie za to zabrać(dodam ze dojście do tych uchwytów drążka jest straszne) Poruszyłem ten wątek w jakimś temacie ale nie miałem odp.
|
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2009, 21:53
|
|
|
Bo jest ciężko chłopie... Mnie sie udało wymienić nic nie odkręcając ( oprócz kół oczywiście). Ale niektórzy pisali, że lepiej sanki odkręcić i wszystko opuścić. Taka rada- jak nie chcesz sanek odkręcać to lepiej podnieś cały przód bo jak będziesz tylko jedną stronę robić to ci gumy na drążku będą trzymać. Powodzenia. Aha od strony pasażera to długa przedłużka z przegubem i z góry odkręcisz a od kierowcy mała grzechotka i od strony koła i oczywiście kupa cierpliwości bo po ząbku idzie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 16-02-2009, 18:03
|
|
|
rodman26 napisał/a: | drążek poprzeczny stabilizatora z przodu ma duże luzy na gumach |
chodzi Ci o gumy przy wahaczach?
Sam jesteś w stanie to zrobić nawet pojedynczo tylko podnieś obie strony auta naraz żeby wahacze opadły i tym samym żeby był lepszy dostęp do nich. Ostatnio wymieniałem całe łączniki stabilizatora u Nikona w GDI bez problemu się wszystko udało w godzinę |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2009, 19:44
|
|
|
Koledze chodziło chyba o te gumki na saniach od stabilizatora a nie o łączniki. łączniki to pikuś przy tamtych gumach. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rodman26
Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 80 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 16-02-2009, 21:19
|
|
|
Wojtec dobrze pisze.Koledzy dokładnie mi chodzi wlasnie o te beznadziejne gumy na saniach,bo jak jade to tak jak bym miał cały zawias wywalony.Dzięki za rade i trzeba będzie sie troche spocić |
_________________ Siła tkwi w detalach
 |
|
|
|
 |
Marcinq83
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 16 Skąd: zzz
|
Wysłany: 09-09-2009, 23:44
|
|
|
Witam!!! Musze wymienić te przeklęte gumy na drążku stabilizatora. Mam pytanie czy musze jakoś zabezpieczać silnik bo słyszałem od paru osób że muszę go zabezpieczyć podczas wymiany tych gum a inni znowu mówią że nie trzeba :( i już sam nie wiem
z góry dzięki za odpowiedź |
|
|
|
 |
zjawa490
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 7 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-05-2010, 23:01
|
|
|
Ja niestety też ostatnio miałem tą przyjemność wymiany gum na stabilizatorze.
Znalazłem sposób wjechałem na kanał podniosłem jedną stronę, zdjąłem koło i poluzowałem śruby na wachaczu są 3 (nie odkręcałem całkiem ale pozostawiłem tylko lekko dokręcone) odkręciłem końcówke drążka kierowniczego i jeszcze odkręciłem mc phersona od góry bo trochę prężył. Później niestety trzeba się na szukać śruby od obejmy trzymającej gumę. Po odkręceniu obejmy guma raczej zejdzie a nawet spadnie z drążka. Przy zakładaniu możecie się napocić bo guma nie jest chętna aby ją przykręcić obejmą ale po kilku próbach jakoś pójdzie. Ale niestety po wymianie gum stukanie nie umilkło. Szukam dalej |
_________________ ważne że japońskie |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 05-05-2010, 19:10
|
|
|
Ja wymieniłem je w następujący sposób: Auto podniesione z obu stron koła odkręcone i teraz najważniejsze, aby się nie szarpać ze śrubami polałem je naftą (moim zdaniem środek lepszy iż WD40) po kilku minutach trzeba się zaopatrzyć w naprawdę dobrej jakości małą grzechotkę na 1/4 cala i klucz nasadowy 12. Zdecydowanie odradzam klucze typu topex i pochodne można tylko wyrobić śrubę i nieźle sobie pokaleczyć dłoń. Ja korzystałem z KingTonow. Wszystko można zrobić bez kanału i bez odkręcania sanek od strony kół. Powodzenia ! |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-08-2010, 12:21
|
|
|
Super instrukcja dzięki za pomoc!!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|