 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
sprzęgiełka - sprzęgi - Automat - manualne |
Autor |
Wiadomość |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 06-08-2010, 19:53 sprzęgiełka - sprzęgi - Automat - manualne
|
|
|
Kto mi może powiedzieć co jest lepsze manual czy automat
co jest trwalsze
a jeszcze jak tego używać ja mam prawdopodobnie ES i obecnie zepsute automaty i się zastanawiam na manualnymi i tu się zaczyna problem bo za bardzo nie wiem jak to zapinać kiedy można kiedy trzeba a kiedy nie wolno
możne ktoś mi podpowie albo skieruje do mądrej lektury |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 07-08-2010, 23:55
|
|
|
Rozumiem że kiedyś miałeś sprawne automaty i wiesz jak się ich używało ze same się włączały a żeby rozłączyć trzeba było rozłączyć lewarkiem przedni napęd i cofnąć do tyłu żeby się rozłączyły w piastach . No wadą takiego rozwiązania jest to że jak chcesz powiedzmy w koleinie poszarpać auto przód-tył to w końcu nie wytrzymają i coś w nich poleci . Ale to zapewne wiesz . Ale zaletę maja taką że nie trzeba wysiadać z samochodu aby włączyć przedni napęd.
Co się tyczy sprzęgiełek manualnych to jeżeli chodzi o wytrzymałość w terenie to przewyższają automaty o wiele lat świetlnych możesz w tereni robić cuda a raczej półoś się ukręci niż manual puści.
Problemem jest wysiadanie z samochodu i włączanie i wyłączanie. Oczywiście jeżeli dbasz o dłuższą eksploatacje przedniego mostu i mniejsze spalanie . Bo znam takich ludzi co kiedyś przekręcili sprzęgiełka na pozycje lock i tak jeżdżą od dłuższego czasu bo im się nie chce tego rozłączać tylko wyłączają przedni napęd dzwignią reduktora. No ale takie coś nie jest wskazane bo i przekładnie w moście się szybciej zużyje a i spalanie jest większe także jak poruszasz się po drogach utwardzonych to lepiej rozłączyć je .
Z ciekawych rzeczy to na manualnych sprzęgiełkach dochodzi nam dodatkowy rodzaj napędu gdy sprzęgiełka są wyłączone to mamy reduktor tylko na tylnim napęzie fajna sprawa przy ciąganiu ciężkich rzeczy po twardych drogach .
Mam oba rozwiązania w samochodach i tak naprawdę żadne mi się nie podoba.
Najlepiej jak by połączyć te rozwiązania. To by był ideał .
A taki ideał ma Nissan Patrol Automat z możliwością zablokowania ideał czemu te sprzęgi z Patrola nie pasują do Pajero
Jak nie przeszkadza Ci wysiadanie z samochodu to bierz manuale posłużą o wiele dłużej. |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 08-08-2010, 11:44
|
|
|
AndrzejM22 napisał/a: | Rozumiem że kiedyś miałeś sprawne automaty i wiesz jak się ich używało ze same się włączały a żeby rozłączyć trzeba było rozłączyć lewarkiem przedni napęd i cofnąć do tyłu żeby się rozłączyły w piastach . | tego nie doczytałem i chyba to była przyczyna że się rozwaliły nie wiedziałem że trzeba cofać
AndrzejM22 napisał/a: | Problemem jest wysiadanie z samochodu i włączanie i wyłączanie. | to nie jest problem wole to niż co jakiś czas wymieniać na nowe AndrzejM22 napisał/a: | Z ciekawych rzeczy to na manualnych sprzęgiełkach dochodzi nam dodatkowy rodzaj napędu gdy sprzęgiełka są wyłączone to mamy reduktor tylko na tylnim napęzie fajna sprawa przy ciąganiu ciężkich rzeczy po twardych drogach .
Jak nie przeszkadza Ci wysiadanie z samochodu to bierz manuale posłużą o wiele dłużej. |
to fakt z tym przełożeniem jest to ciekawe i mocne dzięki
[ Dodano: 08-08-2010, 12:15 ]
to teraz co wybrać czy decydować się na takie
http://allegro.pl/item117...200_sp007d.html
http://picasaweb.google.p...980157811047858
a może te
http://allegro.pl/item117...00_hyundai.html
http://picasaweb.google.p...980162044374834 |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 08-08-2010, 14:15
|
|
|
Zdecydowanie sprzęgiełka AVM znaczy się z tej 2 aukcji .
Swoją droga całkiem niezła cena (530) jak za AVM ja jak szukałem to jeszcze jakiś rok temu kosztowały ponad 600 zł .
Jak kiedyś będziesz oddawał auto na złom powiedzmy gdzieś za 20 lat to wykręć sprzęgiełka to jeszcze z powodzeniem sprzedasz je za ¾ ceny jaką dałaś ; bo to konstrukcja i jakość nie do zajechania w normalniej eksploatacji. |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 08-08-2010, 14:31
|
|
|
AndrzejM22 napisał/a: | Zdecydowanie sprzęgiełka AVM znaczy się z tej 2 aukcji .
Swoją droga całkiem niezła cena (530) jak za AVM ja jak szukałem to jeszcze jakiś rok temu kosztowały ponad 600 zł .
Jak kiedyś będziesz oddawał auto na złom powiedzmy gdzieś za 20 lat to wykręć sprzęgiełka to jeszcze z powodzeniem sprzedasz je za ¾ ceny jaką dałaś ; bo to konstrukcja i jakość nie do zajechania w normalniej eksploatacji. |
nie no ja go nie oddam to moja Miłość
[ Dodano: 13-08-2010, 17:10 ]
kolejny jest problem średnica śrub mocujących sprzęgi do piasty , u mnie jest śruba o średnicy 10 mm a w sklepie mają 8 mm i teraz ta z 8 mówią że one są do pajero I do rocznika 91 a ja mam rocznik 90 i mam śruby o średnicy 10 mm a owe śruby są stosowane do pajero II więc co tu jest nie tak ?
a jakie wy macie średnice śrub mocujących sprzęgiełka do piasty ??? |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 03-09-2010, 11:35 AVM??
|
|
|
Witam. Mam Pajero II w Longu. Jakiś czas temu (przy 290tys) popsuły mi się sprzęgięłka, więc kupiłem AVMy automatyczne - miały być super! Po 45 tys. się niestety rozleciały! Dodam, że dałem za nie 2200zł czy coś takiego. Więc pojechałem do swojego mechanika ze starymi i zapytałem, czy coś się da zrobić. Uśmiechną się i przypomniał mi rozmowę sprzed 45tys km: a mówiłem, że oryginał będzie lepszy, bo to jest do du.. Coś tam naspawał jakiś ząbek i śmigam do tej pory. Powiedział jeszcze, że jak znowu ząbek się wytrze, to znowu naspawa, a jak już się całkiem to zniszczy, to kupić na allegro używane i on tym się zajmie i będą to oryginalne, a nie jakieś .... I tak jeżdżę do dnia dzisiejszego. Wybór należy do was - oczywiście, ja tylko napisałem swoją przygodę z AVMem. Pozdrawiam |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 03-09-2010, 20:36 Re: AVM??
|
|
|
pantonik1 napisał/a: | Witam. Mam Pajero II w Longu. Jakiś czas temu (przy 290tys) popsuły mi się sprzęgięłka, więc kupiłem AVMy automatyczne - miały być super! Po 45 tys. się niestety rozleciały! Dodam, że dałem za nie 2200zł czy coś takiego. Więc pojechałem do swojego mechanika ze starymi i zapytałem, czy coś się da zrobić. Uśmiechną się i przypomniał mi rozmowę sprzed 45tys km: a mówiłem, że oryginał będzie lepszy, bo to jest do du.. Coś tam naspawał jakiś ząbek i śmigam do tej pory. Powiedział jeszcze, że jak znowu ząbek się wytrze, to znowu naspawa, a jak już się całkiem to zniszczy, to kupić na allegro używane i on tym się zajmie i będą to oryginalne, a nie jakieś .... I tak jeżdżę do dnia dzisiejszego. Wybór należy do was - oczywiście, ja tylko napisałem swoją przygodę z AVMem. Pozdrawiam |
teraz to ja się muszę przekonać o ich trwałości bo już mam manualne ale dzięki za opinie |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 05-09-2010, 14:21 AVM??
|
|
|
Ja miałem automaty, może dlatego nie wytrzymały. Manuale są fajne i bardziej wytrzymałe (miałem kiedyś takie w Suzuki Vitara), ale jak człowiek się przyzwyczai do luksusu, to tak później troszkę gorzej zejść na "ziemię". Dlatego będę podtrzymywał swoje zdanie: jeśli automaty, to tylko oryginalne! Mechanik z "głową na karku" potrafi je naprawić i pracują ciągle pięknie. Moja Misia ma już 370tys! Nie licząc tych km z AVMem, to cały czas mam oryginalne. |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
|
|