Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sprzęgiełka - sprzęgi - Automat - manualne
Autor Wiadomość
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 06-08-2010, 19:53   sprzęgiełka - sprzęgi - Automat - manualne

Kto mi może powiedzieć co jest lepsze manual czy automat
co jest trwalsze

a jeszcze jak tego używać ja mam prawdopodobnie ES i obecnie zepsute automaty i się zastanawiam na manualnymi i tu się zaczyna problem bo za bardzo nie wiem jak to zapinać kiedy można kiedy trzeba a kiedy nie wolno
możne ktoś mi podpowie albo skieruje do mądrej lektury
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 07-08-2010, 23:55   

Rozumiem że kiedyś miałeś sprawne automaty i wiesz jak się ich używało ze same się włączały a żeby rozłączyć trzeba było rozłączyć lewarkiem przedni napęd i cofnąć do tyłu żeby się rozłączyły w piastach . No wadą takiego rozwiązania jest to że jak chcesz powiedzmy w koleinie poszarpać auto przód-tył to w końcu nie wytrzymają i coś w nich poleci . Ale to zapewne wiesz . Ale zaletę maja taką że nie trzeba wysiadać z samochodu aby włączyć przedni napęd.

Co się tyczy sprzęgiełek manualnych to jeżeli chodzi o wytrzymałość w terenie to przewyższają automaty o wiele lat świetlnych możesz w tereni robić cuda a raczej półoś się ukręci niż manual puści.

Problemem jest wysiadanie z samochodu i włączanie i wyłączanie. Oczywiście jeżeli dbasz o dłuższą eksploatacje przedniego mostu i mniejsze spalanie . Bo znam takich ludzi co kiedyś przekręcili sprzęgiełka na pozycje lock i tak jeżdżą od dłuższego czasu bo im się nie chce tego rozłączać tylko wyłączają przedni napęd dzwignią reduktora. No ale takie coś nie jest wskazane bo i przekładnie w moście się szybciej zużyje a i spalanie jest większe także jak poruszasz się po drogach utwardzonych to lepiej rozłączyć je .
Z ciekawych rzeczy to na manualnych sprzęgiełkach dochodzi nam dodatkowy rodzaj napędu gdy sprzęgiełka są wyłączone to mamy reduktor tylko na tylnim napęzie fajna sprawa przy ciąganiu ciężkich rzeczy po twardych drogach . :D

Mam oba rozwiązania w samochodach i tak naprawdę żadne mi się nie podoba.
Najlepiej jak by połączyć te rozwiązania. To by był ideał .
A taki ideał ma Nissan Patrol Automat z możliwością zablokowania ideał czemu te sprzęgi z Patrola nie pasują do Pajero :|

Jak nie przeszkadza Ci wysiadanie z samochodu to bierz manuale posłużą o wiele dłużej. :)
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 08-08-2010, 11:44   

AndrzejM22 napisał/a:
Rozumiem że kiedyś miałeś sprawne automaty i wiesz jak się ich używało ze same się włączały a żeby rozłączyć trzeba było rozłączyć lewarkiem przedni napęd i cofnąć do tyłu żeby się rozłączyły w piastach .
tego nie doczytałem i chyba to była przyczyna że się rozwaliły :( nie wiedziałem że trzeba cofać
AndrzejM22 napisał/a:
Problemem jest wysiadanie z samochodu i włączanie i wyłączanie.
to nie jest problem wole to niż co jakiś czas wymieniać na nowe
AndrzejM22 napisał/a:
Z ciekawych rzeczy to na manualnych sprzęgiełkach dochodzi nam dodatkowy rodzaj napędu gdy sprzęgiełka są wyłączone to mamy reduktor tylko na tylnim napęzie fajna sprawa przy ciąganiu ciężkich rzeczy po twardych drogach . :D

Jak nie przeszkadza Ci wysiadanie z samochodu to bierz manuale posłużą o wiele dłużej. :)


to fakt z tym przełożeniem jest to ciekawe i mocne :) dzięki

[ Dodano: 08-08-2010, 12:15 ]
to teraz co wybrać czy decydować się na takie
http://allegro.pl/item117...200_sp007d.html
http://picasaweb.google.p...980157811047858

a może te

http://allegro.pl/item117...00_hyundai.html
http://picasaweb.google.p...980162044374834
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 08-08-2010, 14:15   

Zdecydowanie sprzęgiełka AVM znaczy się z tej 2 aukcji .

Swoją droga całkiem niezła cena (530) jak za AVM ja jak szukałem to jeszcze jakiś rok temu kosztowały ponad 600 zł .

Jak kiedyś będziesz oddawał auto na złom powiedzmy gdzieś za 20 lat to wykręć sprzęgiełka to jeszcze z powodzeniem sprzedasz je za ¾ ceny jaką dałaś ; bo to konstrukcja i jakość nie do zajechania w normalniej eksploatacji.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 08-08-2010, 14:31   

AndrzejM22 napisał/a:
Zdecydowanie sprzęgiełka AVM znaczy się z tej 2 aukcji .

Swoją droga całkiem niezła cena (530) jak za AVM ja jak szukałem to jeszcze jakiś rok temu kosztowały ponad 600 zł .

Jak kiedyś będziesz oddawał auto na złom powiedzmy gdzieś za 20 lat to wykręć sprzęgiełka to jeszcze z powodzeniem sprzedasz je za ¾ ceny jaką dałaś ; bo to konstrukcja i jakość nie do zajechania w normalniej eksploatacji.

nie no ja go nie oddam to moja Miłość ;)

[ Dodano: 13-08-2010, 17:10 ]
kolejny jest problem średnica śrub mocujących sprzęgi do piasty , u mnie jest śruba o średnicy 10 mm a w sklepie mają 8 mm i teraz ta z 8 mówią że one są do pajero I do rocznika 91 a ja mam rocznik 90 i mam śruby o średnicy 10 mm a owe śruby są stosowane do pajero II więc co tu jest nie tak ?
a jakie wy macie średnice śrub mocujących sprzęgiełka do piasty ???
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 03-09-2010, 11:35   AVM??

Witam. Mam Pajero II w Longu. Jakiś czas temu (przy 290tys) popsuły mi się sprzęgięłka, więc kupiłem AVMy automatyczne - miały być super! Po 45 tys. się niestety rozleciały! Dodam, że dałem za nie 2200zł czy coś takiego. Więc pojechałem do swojego mechanika ze starymi i zapytałem, czy coś się da zrobić. Uśmiechną się i przypomniał mi rozmowę sprzed 45tys km: a mówiłem, że oryginał będzie lepszy, bo to jest do du.. Coś tam naspawał jakiś ząbek i śmigam do tej pory. Powiedział jeszcze, że jak znowu ząbek się wytrze, to znowu naspawa, a jak już się całkiem to zniszczy, to kupić na allegro używane i on tym się zajmie i będą to oryginalne, a nie jakieś .... :-) I tak jeżdżę do dnia dzisiejszego. Wybór należy do was - oczywiście, ja tylko napisałem swoją przygodę z AVMem. Pozdrawiam
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 03-09-2010, 20:36   Re: AVM??

pantonik1 napisał/a:
Witam. Mam Pajero II w Longu. Jakiś czas temu (przy 290tys) popsuły mi się sprzęgięłka, więc kupiłem AVMy automatyczne - miały być super! Po 45 tys. się niestety rozleciały! Dodam, że dałem za nie 2200zł czy coś takiego. Więc pojechałem do swojego mechanika ze starymi i zapytałem, czy coś się da zrobić. Uśmiechną się i przypomniał mi rozmowę sprzed 45tys km: a mówiłem, że oryginał będzie lepszy, bo to jest do du.. Coś tam naspawał jakiś ząbek i śmigam do tej pory. Powiedział jeszcze, że jak znowu ząbek się wytrze, to znowu naspawa, a jak już się całkiem to zniszczy, to kupić na allegro używane i on tym się zajmie i będą to oryginalne, a nie jakieś .... :-) I tak jeżdżę do dnia dzisiejszego. Wybór należy do was - oczywiście, ja tylko napisałem swoją przygodę z AVMem. Pozdrawiam


teraz to ja się muszę przekonać o ich trwałości bo już mam manualne ale dzięki za opinie
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 05-09-2010, 14:21   AVM??

Ja miałem automaty, może dlatego nie wytrzymały. Manuale są fajne i bardziej wytrzymałe (miałem kiedyś takie w Suzuki Vitara), ale jak człowiek się przyzwyczai do luksusu, to tak później troszkę gorzej zejść na "ziemię". Dlatego będę podtrzymywał swoje zdanie: jeśli automaty, to tylko oryginalne! Mechanik z "głową na karku" potrafi je naprawić i pracują ciągle pięknie. Moja Misia ma już 370tys! Nie licząc tych km z AVMem, to cały czas mam oryginalne.
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.