[EA2A/W 2.0] brak kontrolki ładowania i poziomu oleju |
Autor |
Wiadomość |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-08-2010, 19:33 [EA2A/W 2.0] brak kontrolki ładowania i poziomu oleju
|
|
|
Witam.
Mam taki problem, po wymianie licznika na HC przestała mi działać kontrolka od ładowania i poziomu oleju, lecz zafascynowany licznikiem olałem to i tak jeżdziłem tydzień, lecz zauważyłem że nie świeci mi sie na zielono "oczko akumulatora" które pokazuje stan naładowania aku, kolega mi powiedział że alternator bez podłączonej kontrolki nie ładuje w pełni bo nie ma tam jakiegoś obiegu zamknietego (nie wiem czy to prawda bo sie nie znam).
Dziś po pracy postanowiłem założyć stary licznik i sprawdzić czy to faktycznie prawda i czy akumulator sie doładuje, ku mojemu zdziwieniu po zamontowaniu starego zegara kontrolka od ładowanie i poziomu oleju (pomarańczowa) również nie działa
co mogło sie stać spalić urwać lub odłaczyć że te dwie kontrolki nie dają oznak życia?
bardzo prosze o pomoc, każda rada na wage złota.
pozdrawiam |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2010, 19:50
|
|
|
pierwszy podejrzany zwarcie lub wypięta wtyczka od alternatora |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 09-08-2010, 19:57
|
|
|
Matik608, co kontrolki poziomu oleju, zmostkowałeś połączenia na zegarach czy zamieniałeś piny w kostce? |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:10
|
|
|
Kontrolka ładowania zegary analogowe względem HC nie zmienia swojego położenia -względem elektrycznego połaczenia w kostce, natomiast kontrolka oil level musi miec zmieniony pin, wedle tego cpo pokazuje tutaj post trawkins http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702 trzeba w kości A (czyli tej od strony środka deski rozdzielczej) zmienić pin z punktu 5A na 11A, tak aby w miejscach 4A i 5A, choc w jednym miejscu byl pin +12V dla podswietlenia, w na tasmie zegarów zwarte sciezki od pinu 4A i 5A, ot cała filozofia przeróbki zegarów z analogów na HC, przecież miałeś to już tutaj tłumaczone http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#729440
Dla pewności sprawdź kontrolka, czy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na pinie od Oil LEvel oraz Charge - pin 13A |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:14
|
|
|
robertdg, spokojnie
Problem z wtyczką alternatora może powodować palenie się tych kontrolek. W przypadku Matik608, może być calkowicie na odwrót lub zbieg okoliczności typu przeróbka HC niewłaściwa i padnięty alternator or whatever |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:32
|
|
|
fj_mike, lutowałem ścieżki. Ok mogłem coś źle polutować i na HC nie ma tych dwóch kontrolek, ale dlaczego nie działa na starych zegarach? robertdg napisał/a: | Kontrolka ładowania zegary analogowe względem HC nie zmienia swojego położenia -względem elektrycznego połaczenia w kostce, natomiast kontrolka oil level musi miec zmieniony pin, wedle tego cpo pokazuje tutaj post trawkins http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702 trzeba w kości A (czyli tej od strony środka deski rozdzielczej) zmienić pin z punktu 5A na 11A, tak aby w miejscach 4A i 5A, choc w jednym miejscu byl pin +12V dla podswietlenia, w na tasmie zegarów zwarte sciezki od pinu 4A i 5A, ot cała filozofia przeróbki zegarów z analogów na HC, przecież miałeś to już tutaj tłumaczone http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#729440
Dla pewności sprawdź kontrolka, czy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na pinie od Oil LEvel oraz Charge - pin 13A |
Problem nie polega w tym że nie umiem tego zrobić, tylko zamontowałem stare zegary i nie działa! w kostkach nic zmieniane nie było, zegary są polutowane i wszystko fajnie tylko nie działa ani na tych ani na tych...
fj_mike napisał/a: | padnięty alternator | nie wiem czy przejechał bym 250mil na całkiem padnietym aku i to połowe z tego na klimie...
są jakieś bezpieczniki od tych kontrolek? nawet jak w HC jest coś źle to na starym budziku powinno działać
to może mieć np jakieś powiązanie że nie działaja dwie kontrolki, tak jak np. po założeniu HC bez modyfikacji nie działa podświetlanie, jeśli nie mamy podświetlania nie działa obrotomierz....
tylko problem nie leży w zegarach HC tylko w samochodzie |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:37
|
|
|
Matik608, sprawdź czy na pinach pojawia się napiecie, jezeli tak, problem moze tkwic w diodach umieszczonych na sciezkach zegarów HC, albo w Twoim lutowaniu, niestety od tych kontrolek nie ma bezpieczników, sa natomiast przekazniki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:39
|
|
|
Matik608, pytałem aby wykluczyć inne możliwości. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-08-2010, 20:56
|
|
|
robertdg, daj juz spokój zegarom HC, pisałem juz że założyłem orginalne przedliftowe zegary i to one nie działaja.
fj_mike, i jak myślisz co mogło sie zepsuć/spalić? |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:11
|
|
|
Matik608, przerabiałem zegary HC i jakis czas nad ich studiowaniem spedzilem, tak samo z analogami, przeczytaj jeszcze raz posty, bo pisze, że problem moze tkwic w pierdólce, starałem się Ciebie naprowadzić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:17
|
|
|
robertdg, instalka samochodu jest nie ruszona, Matik608 przerabiał zegary HC kompletnie. Analogi też nie świecą.
Matik608, tak jak napisał Krzyzak powyżej. Sprawdź wtyczkę alternatora dla świętego spokoju. Poza tym nic innego mi do głowy nie przychodzi. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:18
|
|
|
robertdg, ok, załóżmy że coś źle zrobiłem w zegarach HC, ale po włożeniu starego budzika powinno działać a nie działa...
tez czytałem temat o przeróbce HC i u wszystkich ładowanie działało bez problemu, u mnie tylko po włożeniu zetgarów HC ładowanie i olej znikło na starych zegarach i na HC....
[ Dodano: 09-08-2010, 21:30 ]
fj_mike napisał/a: | Sprawdź wtyczkę alternatora dla świętego spokoju. Poza tym nic innego mi do głowy nie przychodzi. |
a jak to sprawdzić? |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:36
|
|
|
Matik608 napisał/a: | u mnie tylko po włożeniu zetgarów HC ładowanie i olej znikło na starych zegarach i na HC.... | To zapytam inaczej, próbowałeś wkładać zegary HC tuż przed modyfikacją połaczeń |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-08-2010, 00:10
|
|
|
uszkodzony regulator napiecia w alternatorze ( brak informacji na zóltym przewodzie ) on daje razem informacje o poziomie i ładowaniu , miałem to samo u siebie w Galu podmien alternator jak masz mozliwość i bedziesz pewny na 101% |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-08-2010, 07:07
|
|
|
sam regulator kupowałem niedawno (100A do V6 + ASB) za 82 zł - firma ze Słupska o ile pamiętam - Eltek Autoparts |
|
|
|
 |
|