Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] brak kontrolki ładowania i poziomu oleju
Autor Wiadomość
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 09-08-2010, 19:33   [EA2A/W 2.0] brak kontrolki ładowania i poziomu oleju

Witam.
Mam taki problem, po wymianie licznika na HC przestała mi działać kontrolka od ładowania i poziomu oleju, lecz zafascynowany licznikiem olałem to i tak jeżdziłem tydzień, lecz zauważyłem że nie świeci mi sie na zielono "oczko akumulatora" które pokazuje stan naładowania aku, kolega mi powiedział że alternator bez podłączonej kontrolki nie ładuje w pełni bo nie ma tam jakiegoś obiegu zamknietego (nie wiem czy to prawda bo sie nie znam).
Dziś po pracy postanowiłem założyć stary licznik i sprawdzić czy to faktycznie prawda i czy akumulator sie doładuje, ku mojemu zdziwieniu po zamontowaniu starego zegara kontrolka od ładowanie i poziomu oleju (pomarańczowa) również nie działa :(
co mogło sie stać spalić urwać lub odłaczyć że te dwie kontrolki nie dają oznak życia? :?
bardzo prosze o pomoc, każda rada na wage złota.
pozdrawiam :)
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-08-2010, 19:50   

pierwszy podejrzany zwarcie lub wypięta wtyczka od alternatora
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-08-2010, 19:57   

Matik608, co kontrolki poziomu oleju, zmostkowałeś połączenia na zegarach czy zamieniałeś piny w kostce?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-08-2010, 20:10   

Kontrolka ładowania zegary analogowe względem HC nie zmienia swojego położenia -względem elektrycznego połaczenia w kostce, natomiast kontrolka oil level musi miec zmieniony pin, wedle tego cpo pokazuje tutaj post trawkins http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702 trzeba w kości A (czyli tej od strony środka deski rozdzielczej) zmienić pin z punktu 5A na 11A, tak aby w miejscach 4A i 5A, choc w jednym miejscu byl pin +12V dla podswietlenia, w na tasmie zegarów zwarte sciezki od pinu 4A i 5A, ot cała filozofia przeróbki zegarów z analogów na HC, przecież miałeś to już tutaj tłumaczone http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#729440

Dla pewności sprawdź kontrolka, czy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na pinie od Oil LEvel oraz Charge - pin 13A
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-08-2010, 20:14   

robertdg, spokojnie :wink:

Problem z wtyczką alternatora może powodować palenie się tych kontrolek. W przypadku Matik608, może być calkowicie na odwrót lub zbieg okoliczności typu przeróbka HC niewłaściwa i padnięty alternator or whatever :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 09-08-2010, 20:32   

fj_mike, lutowałem ścieżki. Ok mogłem coś źle polutować i na HC nie ma tych dwóch kontrolek, ale dlaczego nie działa na starych zegarach?
robertdg napisał/a:
Kontrolka ładowania zegary analogowe względem HC nie zmienia swojego położenia -względem elektrycznego połaczenia w kostce, natomiast kontrolka oil level musi miec zmieniony pin, wedle tego cpo pokazuje tutaj post trawkins http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702 trzeba w kości A (czyli tej od strony środka deski rozdzielczej) zmienić pin z punktu 5A na 11A, tak aby w miejscach 4A i 5A, choc w jednym miejscu byl pin +12V dla podswietlenia, w na tasmie zegarów zwarte sciezki od pinu 4A i 5A, ot cała filozofia przeróbki zegarów z analogów na HC, przecież miałeś to już tutaj tłumaczone http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#729440

Dla pewności sprawdź kontrolka, czy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na pinie od Oil LEvel oraz Charge - pin 13A

Problem nie polega w tym że nie umiem tego zrobić, tylko zamontowałem stare zegary i nie działa! w kostkach nic zmieniane nie było, zegary są polutowane i wszystko fajnie tylko nie działa ani na tych ani na tych...
fj_mike napisał/a:
padnięty alternator
nie wiem czy przejechał bym 250mil na całkiem padnietym aku i to połowe z tego na klimie...
są jakieś bezpieczniki od tych kontrolek? nawet jak w HC jest coś źle to na starym budziku powinno działać :(
to może mieć np jakieś powiązanie że nie działaja dwie kontrolki, tak jak np. po założeniu HC bez modyfikacji nie działa podświetlanie, jeśli nie mamy podświetlania nie działa obrotomierz....
tylko problem nie leży w zegarach HC tylko w samochodzie :?
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-08-2010, 20:37   

Matik608, sprawdź czy na pinach pojawia się napiecie, jezeli tak, problem moze tkwic w diodach umieszczonych na sciezkach zegarów HC, albo w Twoim lutowaniu, niestety od tych kontrolek nie ma bezpieczników, sa natomiast przekazniki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-08-2010, 20:39   

Matik608, pytałem aby wykluczyć inne możliwości.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 09-08-2010, 20:56   

robertdg, daj juz spokój zegarom HC, pisałem juz że założyłem orginalne przedliftowe zegary i to one nie działaja.
fj_mike, i jak myślisz co mogło sie zepsuć/spalić?
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-08-2010, 21:11   

Matik608, przerabiałem zegary HC i jakis czas nad ich studiowaniem spedzilem, tak samo z analogami, przeczytaj jeszcze raz posty, bo pisze, że problem moze tkwic w pierdólce, starałem się Ciebie naprowadzić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 09-08-2010, 21:17   

robertdg, instalka samochodu jest nie ruszona, Matik608 przerabiał zegary HC kompletnie. Analogi też nie świecą.

Matik608, tak jak napisał Krzyzak powyżej. Sprawdź wtyczkę alternatora dla świętego spokoju. Poza tym nic innego mi do głowy nie przychodzi.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 09-08-2010, 21:18   

robertdg, ok, załóżmy że coś źle zrobiłem w zegarach HC, ale po włożeniu starego budzika powinno działać a nie działa... :?
tez czytałem temat o przeróbce HC i u wszystkich ładowanie działało bez problemu, u mnie tylko po włożeniu zetgarów HC ładowanie i olej znikło na starych zegarach i na HC....

[ Dodano: 09-08-2010, 21:30 ]
fj_mike napisał/a:
Sprawdź wtyczkę alternatora dla świętego spokoju. Poza tym nic innego mi do głowy nie przychodzi.

a jak to sprawdzić?
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-08-2010, 21:36   

Matik608 napisał/a:
u mnie tylko po włożeniu zetgarów HC ładowanie i olej znikło na starych zegarach i na HC....
To zapytam inaczej, próbowałeś wkładać zegary HC tuż przed modyfikacją połaczeń :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-08-2010, 00:10   

uszkodzony regulator napiecia w alternatorze ( brak informacji na zóltym przewodzie ) on daje razem informacje o poziomie i ładowaniu , miałem to samo u siebie w Galu podmien alternator jak masz mozliwość i bedziesz pewny na 101% :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2010, 07:07   

sam regulator kupowałem niedawno (100A do V6 + ASB) za 82 zł - firma ze Słupska o ile pamiętam - Eltek Autoparts
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.