Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem po odpalaniu ciepłego silnika
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2010, 10:01   

yaro1976, lejące wtryskiwacze najczęściej...
jeśli zimą odpala idealnie to na 100% wtryski
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-08-2010, 13:16   

Krzyzak napisał/a:
yaro1976, lejące wtryskiwacze najczęściej...
jeśli zimą odpala idealnie to na 100% wtryski

thx Darku,
tej zimy odpalał bezproblemowo, a takie hocki klocki jak opisuję dzieją się dopiero od ok 2 miesięcy, OK, czyli wymiana od razu? czy bagatelizowanie problemu może mieć jakieś tragiczne skutki (nadmienię, że silnik chodzi równo na benzynie, obroty nie skaczą, jak jest ciepły żadnych sensacji).
ale i tak wyczyszczę sobie tego krokowca, tak dla sportu :lol:
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-08-2010, 14:10   

yaro1976 napisał/a:
hocki klocki jak opisuję dzieją się dopiero od ok 2 miesięcy

czyli jak zrobiło się naprawdę ciepło
miałem to samo - zmieniłem wtryski i jest OK
jeździłem tak z 2-3 lata bez żadnych problemów prócz tego ciężkiego odpalania latem
 
 
sroger 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16V 136KM 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-08-2010, 21:48   

po przeczyszczeniu przepustnicy zniknęły problemy z obrotami , może się to komuś przyda
_________________
Sprzedam mojego Miśka, kto kupi?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-08-2010, 23:54   

sroger napisał/a:
po przeczyszczeniu przepustnicy zniknęły problemy z obrotami , może się to komuś przyda
Wiedziałem. Tak jak u mnie.
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 23-09-2011, 01:42   

Hugo, sroger,
może ktoś napisać z Was koledzy co i jak pokolei z tym czyszczeniem?czym najlepiej na co uważać był bym wdzięczny bo mam te same obiawy co Wy..pzdr
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-09-2011, 09:26   

sipex, masz to na pw, ale wpiszę też tutaj, bo może się przydać komuś innemu. Przepustnica znajduje się na końcu gumowego węża idącego od przepływomierza (przy filtrze powietrza) do kolektora ssącego. Jest przykręcona do niego na 4 śruby 12 mm. Luzujesz opaskę na wężu, zdejmujesz ten wąż, wysuwasz przewody podciśnieniowe u góry przepustnicy, odłączasz przewody z płynem chlodniczym (trochę go wyleci, ale to nic), odkrecasz te 4 śruby 12 mm i wyciagasz przepustnicę. Wygląda ona tak: http://allegro.pl/mitsubi...1786688864.html (widać nawet 3 z 4 śrub 12 mm). Teraz potrzebujesz benzynę ekstrakcyjną i czyste szmatki. Czyścisz dokładnie wnętrze, tj. to żółte kółko oraz obudowę (na zdjęciu częściowo je widać). Czyścisz je maksymalnie dokładnie z obu stron. Podczas czyszczenia uważaj aby nie pozatykać malutkich otworków, które znajdują się wewnątrz przepustnicy. Tego czarnego ustrojstwa co widać na foto z prawej strony (to jest TPS) w ogóle nie próbuj odkręcać. Na foto na dole widać silniczek krokowy (to czarne coś przykręcone na 3 wkręty (widać 2 z nich). Odkręć go (uwaga na wkręty, dobrze dopasuj wkrętak, bo są bardzo miękkie i się niszczą). Delikatnie i powoli go wysuń, możesz go spryskać jakimś płynnym smarem (najlepiej spray-em silikonowym) i odłożyć na bok. Teraz dokladnie czyścisz wnękę, w której siedzi silniczek. Napewno będzie sporo twardego, czarnego nagaru. Na samym końcu jest taka uchylna klapka, nawiń na jakiś patyk albo coś kawałek szmatki i delikatnie, aby nie uszkodzić klapki czyścisz ją. Jest to żmudne, ale staraj się jak najdokładniej ją wyczyścić. Jak skończysz wlóż silniczek w to samo miejsce, w którym był i przykręć wkręty. Zamontuj przepustnicę na aucie i odpal silnik aż do pełnego rozgrzania. Obroty powinny być wyższe niż wcześniej, wtedy wyreguluj je śrubą, która znajduje się pod czarną zaślepką widoczną na pierwszym foto z prawej strony czujnika TPS: http://allegro.pl/galant-...1802715016.html
Jest to proces dokladnego czyszczenia przepustnicy, jeśli nie pomoze to napisz. Pomierzymy czujnik temperatury, bo miałem chyba podobne objawy przy padniętym tym czujniku, ale przepustnicę wyczyść tak czy siak. Pozdro :wink:
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-09-2011, 23:56   

sipex, na stronie Krzyzaka jest to ładnie opisane ;)
http://mitsubishifan.pl/m...k/throttle.html
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.