[CB0] 4D68 w GLX D a 4D68T, czyli uturbienie ?!?! |
Autor |
Wiadomość |
Nash
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Warszawa/Koszalin
|
Wysłany: 09-08-2010, 11:01 [CB0] 4D68 w GLX D a 4D68T, czyli uturbienie ?!?!
|
|
|
Witam,
Posiadam Lancera GLX D koniec 95 roku
Na podstawie znalezionych informacji w internecie i na forum wynika że , silnik montowany w Lancerze czyli 4D68 jest identyczny jak w Galancie 4D68T tylko bez turbo.
Mam ten dylemat od dawna, i mam nadzieje ze wy mi to wyjaśnicie, czy różnica w silnikach jest tak mała że wystarczyłoby Plug&Play, na podstawie częśći z Galanta, aby Lancer nabrał choć troche wigoru. Bardzo cenie sobie to auto ale demonem predkości to on nie jest co szczególnie jest uciążliwe na trasach... a sprzedawać żeby szukać czegoś innego nie mam ochoty
http://en.wikipedia.org/w...i_Sirius_engine Poprawiony link !! |
Ostatnio zmieniony przez Nash 10-08-2010, 10:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 09-08-2010, 17:19
|
|
|
a nie lepiej kupic 1.6 ???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Nash
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Warszawa/Koszalin
|
Wysłany: 09-08-2010, 17:59
|
|
|
Nie bo to za dużo zachodu, sprzedać ten kupić nowy, zapłacić za formalności, a co najważniejsze ten egzemplarz mam pewny, od ponad 5 lat w rodzinie... i full wersja nie bita.
Więc zdecydowanie jak już będę grzebał tego. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 09-08-2010, 21:24
|
|
|
Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-08-2010, 23:05
|
|
|
tez sie kiedys zastanawialem jak by wylada Lancerek po swapie motoru diesla z Gala.. 90 koni do dynamicznej jazdy by wystarczylo, to na pewno (Lancik jest lekki) |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-08-2010, 11:01
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów |
nie sadze by bylo w tym przypadku nie ma jakiejs mega duzej róznicy w mocy...
Napewno inna jest glowica, pompa wtryskowa, kolektory... no i jest turbina
pozatym moga byc odprezone tłoki tez. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-08-2010, 12:47
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | odprezone tłoki | W dieslu to nie ma znaczenia. W dieslu zapłon mieszanki jest spowodowany wysokim ciśnieniem w komorze spalania. Dla przykładu 1,9SDI i 19,TDI w VW mają ten sam stopień sprężania. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Nash
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Warszawa/Koszalin
|
Wysłany: 10-08-2010, 13:02
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | andrew84 napisał/a: | Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów |
nie sadze by bylo w tym przypadku nie ma jakiejs mega duzej róznicy w mocy...
Napewno inna jest glowica, pompa wtryskowa, kolektory... no i jest turbina
pozatym moga byc odprezone tłoki tez. |
W sumie to też mi się tak wydaje. choć w tłoki wątpie różnica jest tylko 22 KM, może zależeć od rezerwy producenta, może większe kanały w głowicy, wtryskiwacze inny wałek? zagadka.
Lancer w turbo byłby znacznie żwawszy róznica w osiągach jest spora dodatkowo lancer jest o 300kg lżejszy, + można by się pokusić o IC ale powolutku.
moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h [s]
GALANT
2.0 GLSTD 90 / 4500 191 175 13.9
LANCER
2.0 GLX D 68 / 4500 123 155 16.2
W następnym tygodniu, podjadę do chłopaków co zakładają turbo, myślę że naprowadzą mnie trochę.
Znacie jakiś internetowy katalog części do Mitsu aby sprawdzić, różnice w obydwu silnikach w podzespołach? |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
Nash
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Warszawa/Koszalin
|
Wysłany: 10-08-2010, 23:31
|
|
|
Właśnie oto chodziło. Dzięki serdeczne, zabiorę się za to dokładnie jak będe miał dłuższą chwilę.
Po godzinnym, pobieżnym przejrzeniu, wygląda na to że silnik z elementami głowicy jest zbudowany identycznie , nie wiem jak sama głowica, bo nie ma tutaj różnic i modelu, układ paliwowy również. Różnice jedynie w dolocie i komputerze.
[ Dodano: 17-08-2010, 18:08 ]
Po konsultacji z kilkoma osobami, wychodzi na to, że temat jest do ogarnięcia. Ale wszystko w swoim czasie, chcę się za to zabrać małymi kroczkami, a więc następna moja prośba, czy ma ktoś niezłe zdjęcia 4d68 uturbionego silnika z galanta czyli 90km TD, chodzi mi o to żebym nie zapomniał o żadnej części i dodatkowo znał dokłądne umiejscowienie podzespołów, jak turbinka i IC, sposób poprowadzenia przewodów itp. Najlepiej na maila. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-08-2010, 14:58
|
|
|
Nash napisał/a: | Różnice jedynie w dolocie i komputerze. |
O jakim komputerze mówisz? chyba od świec żarowych
Mam E57A pytaj o co chcesz dolot idzie przez dziury w pasie przednim do intercoolera jeżeli nie wejdzie do Ciebie to możesz pomyśleć nad intercoolerem z EA w dieslu jest mocowany inaczej i dzięki temu może uda Ci się dojść z przewodami Zdjęcia Ci nie dam bo w sumie to i tak tam nic nie zobaczysz bym musiał rozmontować przód by coś było widać Rury dolotu są bardzo krótkie na 100% nie będą do Ciebie pasować bo nie masz otworów na nie w pasie przednim ale jaki problem pokombinować i zrobić własnej konstrukcji dolot? Otwórz maskę i pomyśl że z lewej strony musisz się jakoś przebić przed chłodnice z rurą a z prawej musisz się jakoś z powrotem wbić do komory silnika zdjęcia Ci nie potrzebne |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Nash
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Warszawa/Koszalin
|
Wysłany: 22-08-2010, 20:49
|
|
|
Wszyc napisał/a: |
O jakim komputerze mówisz? chyba od świec żarowych |
Czyli jest tu pełna mechanika bo przecież jest mechaniczna pompa wtryskowa? Jak następuje regulacja turbiny, ciśnienia itp ?? Sorry za lekki laicyzm...
Wszyc napisał/a: |
Mam E57A pytaj o co chcesz |
Wszyc napisał/a: |
dolot idzie przez dziury w pasie przednim do intercoolera jeżeli nie wejdzie do Ciebie to możesz pomyśleć nad intercoolerem z EA w dieslu jest mocowany inaczej i dzięki temu może uda Ci się dojść z przewodami |
Zdjęcia przydały by mi się żeby wszystko w miarę logicznie rozmieścić i o niczym przy zakupie z rozbitka nie zapomnieć, chociaż myślę, że jak już kupować to turbinę po regeneracji, żeby była pewna.
Wszyc napisał/a: |
Zdjęcia Ci nie dam bo w sumie to i tak tam nic nie zobaczysz bym musiał rozmontować przód by coś było widać Rury dolotu są bardzo krótkie na 100% nie będą do Ciebie pasować bo nie masz otworów na nie w pasie przednim ale jaki problem pokombinować i zrobić własnej konstrukcji dolot? |
W razie czego tak będę robił i myśle że to nie będzie problemem, chce wykorzystać maksimum oryignalnych elementów, a resztę dorobić, myślę, że kolektor dolotowy i wylotowy powinien idealnie pasować.
Rozumiem, że turbina jest smarowana z bloku silnika, zastanawiam się czy w moim N/A egzemplarzu mam te otwory zaślepione lub jest ich brak, i będę musiał kombinować... ?? Niestety nie mam dostępu w tej chwili do auta...
Czy przy kolektorze dolotowym wyciągnięty jest EGR ??? bo nie wygląda mi to na lambdę...
Czy intercooler jest umieszczony na chłodnicy po prawej stronie ???
dzięki za cierpliwość,
pozdrawiam, |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2010, 12:45
|
|
|
Nash napisał/a: | Czyli jest tu pełna mechanika bo przecież jest mechaniczna pompa wtryskowa? Jak następuje regulacja turbiny, ciśnienia itp ?? Sorry za lekki laicyzm... |
Pompa jest mechaniczna, ale sterowana elektronicznie i jest normalnie ECU.
Nash napisał/a: | Rozumiem, że turbina jest smarowana z bloku silnika, zastanawiam się czy w moim N/A egzemplarzu mam te otwory zaślepione lub jest ich brak, i będę musiał kombinować... ?? Niestety nie mam dostępu w tej chwili do auta... |
Tak, dokładnie. Poza tym jest też chłodzona cieczą, bynajmniej w EA jest.
Nash napisał/a: | Czy przy kolektorze dolotowym wyciągnięty jest EGR ??? bo nie wygląda mi to na lambdę...
|
Tak, według mnie do zaślepienia, szkoda brudzić dolot. Tak samo z odmą.
O zdjęcia napisz PW do Wszyca |
|
|
|
 |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 04-09-2010, 21:15
|
|
|
Witam pozwolę się przyłączyć do tematu ale z innej strony ,ja natomiast myślę o wywaleniu turbo pewnie mnie skrytykujecie ale zaraz wytłumaczę .Jak wszyscy wiemy z turbinami sa pewne kłopoty a im starsza tym większe moja sie sypła więc kupiłem druga potem remont bo tez dużo nie wytrzymała i zaś zaczyna przepuszczać olej do dolotu i tak sobie myślę skoro wielkiej różnicy między tymi silnikami 2,0 td a 2,0d nie ma (moc) a tym bardziej ze to auto służy jako środek lokomocji do pracy więc może pozbyć się turbo z tym ze .... i tu pytanie do was czy całkowicie przerabiać wylot czyli rura prosta od kolektora do tłumnika czy tylko sama turbinę przerobić ale wiem ze spaliny przechodzą przez zwężkę przy turbinie więc wydaje mi sie ze go będzie w tym momencie dławić .
Co o tym sądzicie ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-09-2010, 22:36
|
|
|
Silnik nie bedzie jechal bedzie slabszy niz diesle bez turba... Olej w dolocie nie bierze sie z turbiny tylko z odmy. Zerknij do EAxA>Bibliotek>Galant EA6A FAQ. Linku nie podam bo pisze z telefonu. |
|
|
|
 |
|