Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB0] 4D68 w GLX D a 4D68T, czyli uturbienie ?!?!
Autor Wiadomość
Nash 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Warszawa/Koszalin
  Wysłany: 09-08-2010, 11:01   [CB0] 4D68 w GLX D a 4D68T, czyli uturbienie ?!?!

Witam,

Posiadam Lancera GLX D koniec 95 roku
Na podstawie znalezionych informacji w internecie i na forum wynika że , silnik montowany w Lancerze czyli 4D68 jest identyczny jak w Galancie 4D68T tylko bez turbo.



Mam ten dylemat od dawna, i mam nadzieje ze wy mi to wyjaśnicie, czy różnica w silnikach jest tak mała że wystarczyłoby Plug&Play, na podstawie częśći z Galanta, aby Lancer nabrał choć troche wigoru. Bardzo cenie sobie to auto ale demonem predkości to on nie jest co szczególnie jest uciążliwe na trasach... a sprzedawać żeby szukać czegoś innego nie mam ochoty :)

http://en.wikipedia.org/w...i_Sirius_engine Poprawiony link !!
Ostatnio zmieniony przez Nash 10-08-2010, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-08-2010, 17:19   

a nie lepiej kupic 1.6 ????
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Nash 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Warszawa/Koszalin
Wysłany: 09-08-2010, 17:59   

Nie bo to za dużo zachodu, sprzedać ten kupić nowy, zapłacić za formalności, a co najważniejsze ten egzemplarz mam pewny, od ponad 5 lat w rodzinie... i full wersja nie bita.

Więc zdecydowanie jak już będę grzebał tego.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-08-2010, 21:24   

Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów :roll:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-08-2010, 23:05   

tez sie kiedys zastanawialem jak by wylada Lancerek po swapie motoru diesla z Gala.. 90 koni do dynamicznej jazdy by wystarczylo, to na pewno (Lancik jest lekki)
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-08-2010, 11:01   

andrew84 napisał/a:
Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów :roll:

nie sadze by bylo w tym przypadku nie ma jakiejs mega duzej róznicy w mocy...

Napewno inna jest glowica, pompa wtryskowa, kolektory... no i jest turbina :wink:
pozatym moga byc odprezone tłoki tez.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 10-08-2010, 12:47   

rosomak1983 napisał/a:
odprezone tłoki
W dieslu to nie ma znaczenia. W dieslu zapłon mieszanki jest spowodowany wysokim ciśnieniem w komorze spalania. Dla przykładu 1,9SDI i 19,TDI w VW mają ten sam stopień sprężania.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Nash 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Warszawa/Koszalin
Wysłany: 10-08-2010, 13:02   

rosomak1983 napisał/a:
andrew84 napisał/a:
Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów :roll:

nie sadze by bylo w tym przypadku nie ma jakiejs mega duzej róznicy w mocy...

Napewno inna jest glowica, pompa wtryskowa, kolektory... no i jest turbina :wink:
pozatym moga byc odprezone tłoki tez.


W sumie to też mi się tak wydaje. choć w tłoki wątpie różnica jest tylko 22 KM, może zależeć od rezerwy producenta, może większe kanały w głowicy, wtryskiwacze inny wałek? zagadka.

Lancer w turbo byłby znacznie żwawszy róznica w osiągach jest spora dodatkowo lancer jest o 300kg lżejszy, + można by się pokusić o IC ale powolutku.

moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h [s]
GALANT
2.0 GLSTD 90 / 4500 191 175 13.9
LANCER
2.0 GLX D 68 / 4500 123 155 16.2

W następnym tygodniu, podjadę do chłopaków co zakładają turbo, myślę że naprowadzą mnie trochę.

Znacie jakiś internetowy katalog części do Mitsu aby sprawdzić, różnice w obydwu silnikach w podzespołach?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-08-2010, 22:29   

Nash, mozesz probowac tutaj:
http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ
 
 
Nash 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Warszawa/Koszalin
Wysłany: 10-08-2010, 23:31   

mkm napisał/a:
Nash, mozesz probowac tutaj:
http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ


Właśnie oto chodziło. Dzięki serdeczne, zabiorę się za to dokładnie jak będe miał dłuższą chwilę.

Po godzinnym, pobieżnym przejrzeniu, wygląda na to że silnik z elementami głowicy jest zbudowany identycznie , nie wiem jak sama głowica, bo nie ma tutaj różnic i modelu, układ paliwowy również. Różnice jedynie w dolocie i komputerze. :D

[ Dodano: 17-08-2010, 18:08 ]
Po konsultacji z kilkoma osobami, wychodzi na to, że temat jest do ogarnięcia. Ale wszystko w swoim czasie, chcę się za to zabrać małymi kroczkami, a więc następna moja prośba, czy ma ktoś niezłe zdjęcia 4d68 uturbionego silnika z galanta czyli 90km TD, chodzi mi o to żebym nie zapomniał o żadnej części i dodatkowo znał dokłądne umiejscowienie podzespołów, jak turbinka i IC, sposób poprowadzenia przewodów itp. Najlepiej na maila.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-08-2010, 14:58   

Nash napisał/a:
Różnice jedynie w dolocie i komputerze.


O jakim komputerze mówisz? chyba od świec żarowych :P

Mam E57A pytaj o co chcesz :P dolot idzie przez dziury w pasie przednim do intercoolera jeżeli nie wejdzie do Ciebie to możesz pomyśleć nad intercoolerem z EA w dieslu jest mocowany inaczej i dzięki temu może uda Ci się dojść z przewodami :P Zdjęcia Ci nie dam bo w sumie to i tak tam nic nie zobaczysz bym musiał rozmontować przód by coś było widać Rury dolotu są bardzo krótkie na 100% nie będą do Ciebie pasować bo nie masz otworów na nie w pasie przednim ale jaki problem pokombinować i zrobić własnej konstrukcji dolot? Otwórz maskę i pomyśl że z lewej strony musisz się jakoś przebić przed chłodnice z rurą a z prawej musisz się jakoś z powrotem wbić do komory silnika zdjęcia Ci nie potrzebne
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Nash 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer V 4D68 GLXD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Warszawa/Koszalin
Wysłany: 22-08-2010, 20:49   

Wszyc napisał/a:

O jakim komputerze mówisz? chyba od świec żarowych :P

Czyli jest tu pełna mechanika :shock: bo przecież jest mechaniczna pompa wtryskowa? :? Jak następuje regulacja turbiny, ciśnienia itp ?? Sorry za lekki laicyzm...
Wszyc napisał/a:

Mam E57A pytaj o co chcesz :P

:twisted: :wink:
Wszyc napisał/a:

dolot idzie przez dziury w pasie przednim do intercoolera jeżeli nie wejdzie do Ciebie to możesz pomyśleć nad intercoolerem z EA w dieslu jest mocowany inaczej i dzięki temu może uda Ci się dojść z przewodami :P

Zdjęcia przydały by mi się żeby wszystko w miarę logicznie rozmieścić i o niczym przy zakupie z rozbitka nie zapomnieć, chociaż myślę, że jak już kupować to turbinę po regeneracji, żeby była pewna.
Wszyc napisał/a:

Zdjęcia Ci nie dam bo w sumie to i tak tam nic nie zobaczysz bym musiał rozmontować przód by coś było widać Rury dolotu są bardzo krótkie na 100% nie będą do Ciebie pasować bo nie masz otworów na nie w pasie przednim ale jaki problem pokombinować i zrobić własnej konstrukcji dolot?

W razie czego tak będę robił i myśle że to nie będzie problemem, chce wykorzystać maksimum oryignalnych elementów, a resztę dorobić, myślę, że kolektor dolotowy i wylotowy powinien idealnie pasować.

Rozumiem, że turbina jest smarowana z bloku silnika, zastanawiam się czy w moim N/A egzemplarzu mam te otwory zaślepione lub jest ich brak, i będę musiał kombinować... ?? Niestety nie mam dostępu w tej chwili do auta...

Czy przy kolektorze dolotowym wyciągnięty jest EGR ??? bo nie wygląda mi to na lambdę...

Czy intercooler jest umieszczony na chłodnicy po prawej stronie ???

dzięki za cierpliwość,
pozdrawiam,
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-08-2010, 12:45   

Nash napisał/a:
Czyli jest tu pełna mechanika :shock: bo przecież jest mechaniczna pompa wtryskowa? :? Jak następuje regulacja turbiny, ciśnienia itp ?? Sorry za lekki laicyzm...


Pompa jest mechaniczna, ale sterowana elektronicznie i jest normalnie ECU.

Nash napisał/a:
Rozumiem, że turbina jest smarowana z bloku silnika, zastanawiam się czy w moim N/A egzemplarzu mam te otwory zaślepione lub jest ich brak, i będę musiał kombinować... ?? Niestety nie mam dostępu w tej chwili do auta...


Tak, dokładnie. Poza tym jest też chłodzona cieczą, bynajmniej w EA jest.

Nash napisał/a:
Czy przy kolektorze dolotowym wyciągnięty jest EGR ??? bo nie wygląda mi to na lambdę...


Tak, według mnie do zaślepienia, szkoda brudzić dolot. Tak samo z odmą.

O zdjęcia napisz PW do Wszyca :)
 
 
DAREX2006 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 79
Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
Wysłany: 04-09-2010, 21:15   

Witam pozwolę się przyłączyć do tematu ale z innej strony ,ja natomiast myślę o wywaleniu turbo pewnie mnie skrytykujecie ale zaraz wytłumaczę .Jak wszyscy wiemy z turbinami sa pewne kłopoty a im starsza tym większe moja sie sypła więc kupiłem druga potem remont bo tez dużo nie wytrzymała i zaś zaczyna przepuszczać olej do dolotu i tak sobie myślę skoro wielkiej różnicy między tymi silnikami 2,0 td a 2,0d nie ma (moc) a tym bardziej ze to auto służy jako środek lokomocji do pracy więc może pozbyć się turbo z tym ze .... i tu pytanie do was czy całkowicie przerabiać wylot czyli rura prosta od kolektora do tłumnika czy tylko sama turbinę przerobić ale wiem ze spaliny przechodzą przez zwężkę przy turbinie więc wydaje mi sie ze go będzie w tym momencie dławić .
Co o tym sądzicie ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-09-2010, 22:36   

Silnik nie bedzie jechal bedzie slabszy niz diesle bez turba... Olej w dolocie nie bierze sie z turbiny tylko z odmy. Zerknij do EAxA>Bibliotek>Galant EA6A FAQ. Linku nie podam bo pisze z telefonu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.