Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] [FAQ] EGR Diesel, TD
Autor Wiadomość
dudzian 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 27
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 03-03-2010, 19:14   

dziekuję bardzo dokładnie zdiagnozowaliscie usterkę:)) był to zawór przelewowy:)) mechanik wymienił,podkreślam angol i auto jeździ,w piatek jade odebrac i wreszcie po 3 miesiacach męczarni mój galancik wróci na drogi:D pozdrawiam i wielkie dzieki:))
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-07-2010, 15:10   

Jeśli chodzi o zawór EGR w TD, to podczas ostaniej ingerencji w dolot, zaślepiłem przy kolektorze za pomocą podkładek wyciętych z puszki aluminiowej.

EGR powodował, że cały kolektor dolotowy był w sadzy, sypało się jak z komina. Przy zaślepieniu tą metodą, wszystko działa i silnik na wolnych obrotach nie traci mocy.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2010, 14:21   

Podsumowując temat EGR w TD.

Metodą prób i błędów... EGR to ogólnie dopalanie spalin na wolnych obrotach.

Za i przeciw:
- niższa emisja spalin w teorii. W praktyce, gdy zawór EGR nie działa już jak nowy, efekt jest odwrotny. Razem ze spalinami trafia do kolektora dolotowego mnóstwo sadzy. Po kilkudziesięciu tys km można ją wysypywać jak z komina.
- gorsza praca silnika na niskich obrotach

W TD w galu, sterowanie przepływem odbywa się za pomocą 2 podciśnieniowych zaworów.
Jeden otwiera połączenie między kolektorami, a drugi zamyka dopływ powietrza z turbo. Po dodaniu gazu zawory zmieniają pozycję. Jednak gdy nie zamykają się w identycznym czasie, dochodzi do zdławienia.

Dlatego można w łatwy sposób obejść EGR, tak aby silnik oddychał cały czas śierzym powietrzem.
Należy zdjąć przewody podciśnienia z obu zaworów, wkręcić w nie Grube wkręty, tak by nie obciążać pompy podciśnieniowej.
Jeden zawór jest przy rurce łączącej kolektory, a drugi tuż pod kolankiem kolektora, do którego dochodzi rura z turbiny.

Po zaślepieniu "dół" jest sporo lepszy, a silnik już o 1k ma lepszy moment.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2010, 21:53   

raczej właśnie na wolnych obrotach jest zamknięty :)
z reguły EGR zamknięty jest:
- na wolnych obrotach
- na WOT (wide open throttle)
- na zimnym silniku

jego zadanie obniżenie temp. spalanie celem dodania spalin do kolektora ssącego i w efekcie zmniejszenie tlenków azotu w spalinach

u siebie zaślepkę zdjąłem i uważam to za słuszną drogę - silnik jednak pracuje równiej
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2010, 22:08   

Darku, a czy w TD nie jest troszkę inaczej? Te wnioski, które napisałem wynikają z autopsji. Poza tym zdecydowałem się na zaślepienie w tym TD, ponieważ ten zawór jest czysto mechaniczny, a ten silnik nie został tworzony z myślą o recyrkulacji spalin.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2010, 07:53   

faktycznie pisałem dla benzyny - gdybym się mylił, to proszę o sprostowanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-08-2010, 10:56   

Krzyzak napisał/a:
raczej właśnie na wolnych obrotach jest zamknięty :)
z reguły EGR zamknięty jest:
- na wolnych obrotach
- na WOT (wide open throttle)
- na zimnym silniku


To się zgadza, ale na wolnych obrotach u mnie jest otwarty. ECU steruje EGR-em na podstawie odczytów z :
- czujnika położenia pedału hamulca
- sygnału z klimy
- czujnika pracy pompy
- czujnika temp
- czujnika powietrza
- czujnika ciśnienia

Więc jest tego troszkę. Tak czy inaczej u mnie EGR nie działał już jak powinien. Po zaślepieniu, jedyny minus to buczenie w przewodach od IC, na wolnych obrotach. Nie wiem skąd się bierze. Wynika z otwartej "przepustnicy". Gdy EGR ją domykał to było ciszej. Ale czasem z opóźnieniem otwierał gdy dodawałem gazu. Stąd brały się częste rezonanse całej karoserii od drgań silnika. Teraz jest dużo lepiej. Poza tym nie kopci, oraz lepiej się zbiera z niskich obrotów. Spokojnie można jechać od 1k.

Poza tym co jeszcze przemawiało za zaślepieniem. W końcu na rynek Azjatycki szły TD bez EGR z większą mocą. Więc myślę, że zaślepienie nie przyniesie za sobą negatywnych skutków. Fakt faktem, ECU myśli, że EGR działa, więc nie wiem jak dobiera mieszankę.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-12-2012, 19:25   

Odkopie troche temat
Owczar napisał/a:
EGR to ogólnie dopalanie spalin na wolnych obrotach.

Nie tylko na wolnych obrotach :!: przy wyższych też się otwiera na gorącym silniku sprawdzone
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.