 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA6A/W 2.0TD] [FAQ] EGR Diesel, TD |
Autor |
Wiadomość |
dudzian
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 27 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 19:14
|
|
|
dziekuję bardzo dokładnie zdiagnozowaliscie usterkę:)) był to zawór przelewowy:)) mechanik wymienił,podkreślam angol i auto jeździ,w piatek jade odebrac i wreszcie po 3 miesiacach męczarni mój galancik wróci na drogi:D pozdrawiam i wielkie dzieki:)) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-07-2010, 15:10
|
|
|
Jeśli chodzi o zawór EGR w TD, to podczas ostaniej ingerencji w dolot, zaślepiłem przy kolektorze za pomocą podkładek wyciętych z puszki aluminiowej.
EGR powodował, że cały kolektor dolotowy był w sadzy, sypało się jak z komina. Przy zaślepieniu tą metodą, wszystko działa i silnik na wolnych obrotach nie traci mocy. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-08-2010, 14:21
|
|
|
Podsumowując temat EGR w TD.
Metodą prób i błędów... EGR to ogólnie dopalanie spalin na wolnych obrotach.
Za i przeciw:
- niższa emisja spalin w teorii. W praktyce, gdy zawór EGR nie działa już jak nowy, efekt jest odwrotny. Razem ze spalinami trafia do kolektora dolotowego mnóstwo sadzy. Po kilkudziesięciu tys km można ją wysypywać jak z komina.
- gorsza praca silnika na niskich obrotach
W TD w galu, sterowanie przepływem odbywa się za pomocą 2 podciśnieniowych zaworów.
Jeden otwiera połączenie między kolektorami, a drugi zamyka dopływ powietrza z turbo. Po dodaniu gazu zawory zmieniają pozycję. Jednak gdy nie zamykają się w identycznym czasie, dochodzi do zdławienia.
Dlatego można w łatwy sposób obejść EGR, tak aby silnik oddychał cały czas śierzym powietrzem.
Należy zdjąć przewody podciśnienia z obu zaworów, wkręcić w nie Grube wkręty, tak by nie obciążać pompy podciśnieniowej.
Jeden zawór jest przy rurce łączącej kolektory, a drugi tuż pod kolankiem kolektora, do którego dochodzi rura z turbiny.
Po zaślepieniu "dół" jest sporo lepszy, a silnik już o 1k ma lepszy moment. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2010, 21:53
|
|
|
raczej właśnie na wolnych obrotach jest zamknięty
z reguły EGR zamknięty jest:
- na wolnych obrotach
- na WOT (wide open throttle)
- na zimnym silniku
jego zadanie obniżenie temp. spalanie celem dodania spalin do kolektora ssącego i w efekcie zmniejszenie tlenków azotu w spalinach
u siebie zaślepkę zdjąłem i uważam to za słuszną drogę - silnik jednak pracuje równiej |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-08-2010, 22:08
|
|
|
Darku, a czy w TD nie jest troszkę inaczej? Te wnioski, które napisałem wynikają z autopsji. Poza tym zdecydowałem się na zaślepienie w tym TD, ponieważ ten zawór jest czysto mechaniczny, a ten silnik nie został tworzony z myślą o recyrkulacji spalin. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-08-2010, 07:53
|
|
|
faktycznie pisałem dla benzyny - gdybym się mylił, to proszę o sprostowanie |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-08-2010, 10:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | raczej właśnie na wolnych obrotach jest zamknięty
z reguły EGR zamknięty jest:
- na wolnych obrotach
- na WOT (wide open throttle)
- na zimnym silniku |
To się zgadza, ale na wolnych obrotach u mnie jest otwarty. ECU steruje EGR-em na podstawie odczytów z :
- czujnika położenia pedału hamulca
- sygnału z klimy
- czujnika pracy pompy
- czujnika temp
- czujnika powietrza
- czujnika ciśnienia
Więc jest tego troszkę. Tak czy inaczej u mnie EGR nie działał już jak powinien. Po zaślepieniu, jedyny minus to buczenie w przewodach od IC, na wolnych obrotach. Nie wiem skąd się bierze. Wynika z otwartej "przepustnicy". Gdy EGR ją domykał to było ciszej. Ale czasem z opóźnieniem otwierał gdy dodawałem gazu. Stąd brały się częste rezonanse całej karoserii od drgań silnika. Teraz jest dużo lepiej. Poza tym nie kopci, oraz lepiej się zbiera z niskich obrotów. Spokojnie można jechać od 1k.
Poza tym co jeszcze przemawiało za zaślepieniem. W końcu na rynek Azjatycki szły TD bez EGR z większą mocą. Więc myślę, że zaślepienie nie przyniesie za sobą negatywnych skutków. Fakt faktem, ECU myśli, że EGR działa, więc nie wiem jak dobiera mieszankę. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-12-2012, 19:25
|
|
|
Odkopie troche temat
Owczar napisał/a: | EGR to ogólnie dopalanie spalin na wolnych obrotach. |
Nie tylko na wolnych obrotach przy wyższych też się otwiera na gorącym silniku sprawdzone |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|
|