Otwarty przez: Owczar 07-01-2010, 16:05 |
[FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
bobekm [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 21:50 [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
|
|
|
Witajcie, pasek klinowy mi sie odzywa i blaga o wymiane na nowy, jaki polecacie no i oczywiscie ceny. Bede wdzieczny za to:) |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-01-2010, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 24-08-2006, 11:21
|
|
|
Ja polecam Mitsuboshi-bo taki mam zalozony i taki byl poprzednio. Ceny juz nie pamietam ale na pewno nie jest drogi. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 24-08-2006, 14:21
|
|
|
jako laik zapytam.. jakie sa obiawy ze takowy pasek chce sie wymienic?:))) ja jak skrece kierownice na maxa to cos tam sie slizga.. ale to chyba nie to:PP |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 24-08-2006, 15:34
|
|
|
Pasek Mitsuboshi ewentualnie Gates
maniakowy napisał/a: | ja jak skrece kierownice na maxa to cos tam sie slizga.. ale to chyba nie to:PP | to raczej przekładnie kierownicza moze masz za mało płynu
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
gerus [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2006, 18:19 [EA6A 2.0D] Jak wymienieć pasek rozrządu w Galancie GLS 2.O
|
|
|
WITAM WSZYSTKICH! CZY JEST DUZY PROBLEM Z WYMIANA PASKA I ROLEK W TYM MODELU?CZY MA KTOS JAKIS SCHEMAT ROZRZADU? |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-08-2007, 09:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 16-09-2006, 18:39
|
|
|
Ściągnij sobie manual do galanta EA zobacz tam jest wszystko ładnie pokazane
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-09-2006, 14:51
|
|
|
A jakie paski polecacie, jakiej firmy do 2.5 V6...
Wiem ze jest Japaneze... ale szukam na forum i nie mogę znalesc.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 21-09-2006, 14:53
|
|
|
Najlepiej Mitsuboshi ewentualnie Gates
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 21-09-2006, 14:59
|
|
|
odrazu dodam ze firma SUN to to samo co mitsuboshi wiec mozna brac bez obaw, jeszcze dayco tez mozna polecic |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Booker [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 01:02 Olej silnikowy, rozrząd, paski klinowe
|
|
|
Ponieważ dopiero od 3 dni, więc ciągle jeszcze oszołomionym ale nareszcie jestem posiadaczem Mitsubishi Galanta. Z tej okazji witam wszystkich bardzo serdecznie i cieszę się, że trafiłem na to forum bo wiedza jaką posiadacie jest imponująca. Załuję, że nie poszukałem Was w sieci jeszcze przed zakupem ale lepiej późno niz wcale.
Mój Misiek to EA2A z silnikiem 4G63 wyprodukowany w 1999 roku. Na razie jestem zachwycony choć czeka mnie porzadna konserwacja podwozia (auto sprowadzone z Danii) i prawdopodobnie robota przy skrzyni (nieprzyjemny choć na razie delikatny dźwięk kojarzący się z tarciem, bardzo dokładnie powiazany z przyspieszaniem lub hamowaniem silnikiem - czy dobrze kombinuję?). Zaczynam jednak od wymiany oleju i tu pojawił się problem. Co jest zalecane, a co lać według Was? Zaznaczę, że przebieg, wyglada na realny, to 136 tkm. i oczywiście nie mam pojecia na czym jeździł dotąd. Prosze także o informację na temat częstotliwosci zmiany paska rozrzadu w tym modelu oraz o Wasze rady od serca dotyczące eksploatacji i konserwacji. Z góry dziękuję i przygotujcie się na dużo więcej pytań z mojej strony. Ja obiecuję, że proporcjonalnie do wzrostu poziomu wiedzy o moim samochodzie będę się nią dzielił z Wami wszystkimi.
Pozdrawiam
Radek |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 22-09-2008, 20:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 01:42
|
|
|
Witamy nowego rekiniarza
Nie ma pod maska gdzies plakietki przypietej co i kiedy bylo wlane? Przy tym przebiegu napewno lalbym syntetyk, napewno nie lotosy, selenie i inne dziwactwa tylko mobil, texaco, ew. castrol, a najlepiej to juz byloby gdybys kupil olej produkowany np. w niemczech (to te z pierwsza cyfra "4" przy kodzie paskowym; odpowiednikiem polski jest "5"). Znajdziesz je chocby na allegro i to taniej niz rozlewany u nas, co stoi w sklepie. Jesli chodzi o parametry, to odpowiednio powinno sie je stosowac w temp. powietrza:
5W-30 do 10 st.C
5W-40 do 20 st.C
10W-30 (-25 - 40) st.C
10W-40 i 10W-50 od -25 st.C
Pasek rozrzadu oryginalny (Mitsuboshi) zmienia sie po 90tkm lub 6 latach, Gates chyba po 70tkm. Sprawdz ew. czy nie ma rdzy gdzies, szczegolnie tylnie nadkola i kielichy amortyzatorow przednich. Problemy z hamulcami Ciebie juz nie dotycza, bo wlasnie w 99' je poprawiono. Moze jeszcze szwankowac zegarek (co jest typowe ) ale jak bedziesz potrzebowal to pewnie znajdziesz juz ten watek.
Poza tym standardowy przeglad jak po zakupie "nowo-uzywanego" auta czyli pozostale plyny, wycieki, zawiecha, wszelkie dziwne zachowania i dzwieki (bynajmniej nie te z radia ).
Zycze szerokiej drogi i dbaj o niego, bo to naprawde porzadny, piekny i wdzieczny woz
Pozdro! |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 09:24
|
|
|
No i oby Ci nie wialo z pod uszczelek |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-10-2006, 14:55
|
|
|
A czy mozecie powiedzieć coś na temat Paska rozrzadu CONTI.. czy to jest Continental?? Myśle tu o pasku do silnika 2.5 V 6.
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 15:08
|
|
|
Szczerze? W kwestii rozrzadu ja uznaje tylko oryginaly (w naszym przypadku Mitsuboshi) i ew. Gates, reszta do uspienia. Co do Conti to kiedys pekl znajomemu, ale to bylo w oplu, a tam wszystko jest mozliwe poza tym gdzies widzialem Contitech (to to samo, bo Continental to zupelnie inna firma) za 40zl - a takiemu to juz napewno bym nie powierzyl mojego silniczka Generalnie - jedni chwala drudzy zala - ja bym nie zaufal. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 01-10-2006, 20:40
|
|
|
Marcino napisał/a: | A czy mozecie powiedzieć coś na temat Paska rozrzadu CONTI.. czy to jest Continental?? | wiecej poczytasz TU
osobiście popieram opinię Simones w sprawie pasków pierwsze miejsce Mitsuboshi, dalej Gates
Contitech jeszcze nie stosowałem, jednak słyszałem że jest wysokiej jakosci paskiem i spełnia parametry oryginalu.
Ile jest w tym prawdy nie wiem
W najbliższym czasie planuje wymiane paska klinowego i właśnie polecają mi pasek z tej firmy.
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
|