Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Po zapaleniu świateł obroty spadają?
Autor Wiadomość
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-08-2010, 13:59   [CA1A 1.3] Po zapaleniu świateł obroty spadają?

Witam jak w temacie po zapaleniu świateł obroty spadają, przygasa również zegarek. Czy to może być np. alternator? Jakieś inne pomysły??
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 18-08-2010, 14:26   

Jeśli chodzi o przygasanie zegarka to w naszych autach jest tak, że po zapaleniu jakichkolwiek świateł zegarek samoczynnie się przyciemnia aby nas nie razić w oczy.
Dzieje się tak (jak sądzę), ponieważ nasze samochody powstawały w czasach kiedy nie było obowiązku jazdy 24h z światłami więc świateł używało się tylko w nocy a przyciemnienie miało na celu nie męczyć wzroku kierowcy ani go nie rozpraszać.
 
 
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 18-08-2010, 16:02   [CAxA]

Akurat miałem sam zakładać podobny temat, pozwolę więc się podczepić, może nam coś koledzy pomogą.
U mnie również silnik reaguje na zmianę obciążenia, nawet gdy opuszczam szyby (elektryczne oczywiście). Gdy docisnę pstryczek od lewej szyby do pozycji auto (na opuszczonej już szybie) obroty lecą o stówkę niżej. Dodam że akumulator mi się notorycznie rozładowuje, albo nie ładuje podczas jazdy... 5-10min na światłach lub radiu przy wył. silniku i trup.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 19-08-2010, 00:54   

Havoc napisał/a:
Dodam że akumulator mi się notorycznie rozładowuje, albo nie ładuje podczas jazdy... 5-10min na światłach lub radiu przy wył. silniku i trup.

Co chodzi o rozladowywanie akumulatora to problem może być w samym akumulatoru, ale co chodzi o to że obroty spadają to warto może podjechac do mechanika żeby sprawdizł ile daje altrernator. Ja miałem coś podobnego jeszcze w Astrze ale to się okazało z powodu braku masy ... słaby kabel od masy powodował że cokolwiek zrobiłem to spadały oroty. A jakie masz żarówki w światłach? A audio jakieś "normalne" czy 1000W każdy głośnik i ciągle na fulla? :twisted: Może być też problem z regulatorem napięcia ale to myśle żeby prędzej coś paliło w żarówkach itp.

pruslaw napisał/a:
przygasa również zegarek
to akurat normal ... jak napisał kolega a jak ładnie opisują na forum innej marki samochodowej TTTM = Ten Typ Tak Ma. :wink:
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2010, 10:16   

U mnie jest podobnie, tyle że pierwszy etap jest jak zapale światła a drugi jak włączę podgrzewanie szyb, ale ktoś mi powiedział kiedyś żeby się tym nie przejmować. No i tak jeżdżę i nic się nie dzieje od pół roku. To nie są nowe samochody i trzeba się z tym liczyć.
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 19-08-2010, 12:08   

pojar to faktycznie nic dziwnego bo akurat światla i podgrzewanie doją akumulator a nawet jakbyś z Stara alternator założył :twisted: to musi odczuć obciążenie. Ale jeśli problem się pojawia z każdym dotknięciem elektrycznego urządzenia raczej stawiałbym na słabą masę.
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 19-08-2010, 12:43   

Owszem, na światła i ogrzewanie reakcja jest raczej normalna. Ale żeby silniczek od szyby tyle wciągał? :/
Audio normalne ;) Najtańszy blaupunkt i frontowe ori głośniczki. Więc totalne minimum.
Czasami mam wrażenie że na budę leci jakieś niskie napięcie, przy wysiadaniu z auta czasem mnie coś zamrowiło w ręce od drzwi. Może gdzieś przebicie i uciekają mi Volty w powietrze ;] Znajde speca i sprawdzę ten V na alternatorze jak mówisz.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 19-08-2010, 12:58   

Havoc napisał/a:
Owszem, na światła i ogrzewanie reakcja jest raczej normalna. Ale żeby silniczek od szyby tyle wciągał? :/
Audio normalne ;) Najtańszy blaupunkt i frontowe ori głośniczki. Więc totalne minimum.
Czasami mam wrażenie że na budę leci jakieś niskie napięcie, przy wysiadaniu z auta czasem mnie coś zamrowiło w ręce od drzwi. Może gdzieś przebicie i uciekają mi Volty w powietrze ;] Znajde speca i sprawdzę ten V na alternatorze jak mówisz.

To co piszesz raczej coraz bardziej wskazuje na masę bo jeśli auto "kopie" to od braku masy - temu czasami montują na tylny zderzak gumowy pasek, ale ten rozwiązuje tylko samo przebijanie ale nie utratę masy. Sprawdż masę alternatora i akumulatoru. Może warto odkręcić kabel i za pomocą WD40 oczyścić połączenie kabel - samochód.
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-08-2010, 16:28   

mismen1980 napisał/a:
za pomocą WD40 oczyścić połączenie kabel - samochód


Odradzam pomysł z tym WD40. WD40 ma właściwości izolacyjne, i po wyczyszczeniu połączenia osiągniemy efekt odwrotny od zamierzonego.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 20-08-2010, 17:01   

Hornet napisał/a:
Odradzam pomysł z tym WD40. WD40 ma właściwości izolacyjne, i po wyczyszczeniu połączenia osiągniemy efekt odwrotny od zamierzonego.

Czy aby na pewno? Jak mi nie działało jedno światło mijania to się nieźle naszukałem przyczyny, po czym okazało się iż wystarczyło popsikać właśnie WD40 (bo tylko to pod ręką miałem) kostkę elektryczną i voila światło zadziałało. Oczywiście to tylko rozwiązanie tymczasowe, myślę jednak iż nie masz racji:) ale mogę się mylić:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-08-2010, 22:01   

Bo WD40 ma też kupę innych funkcji, jak usuwanie wilgoci, czyszczenie i odrdzewianie i pewnie to u Ciebie spowodowało zadziałanie światła. Warstwę izolacyjną starłeś pewnie przy wkładaniu wtyczki.
Nie zmienia to faktu, że pozostaje izolatorem! Owszem, może na jakiś czas pomoże, ale chyba nie o to chodzi. Co do WD40 to jest polecany to zabezpieczania instalacji elektrycznej przed spięciami itp. Ratowałem tak kiedyś malucha, po zalaniu kopułki przerywał strasznie, wystarczyło popsikać, odczekać i w drogę.

Tutaj więcej informacji na temat tego środka, moim zdaniem niezbędnego w każdym samochodzie :D
http://www.alejahandlowa....ow_1192284.html
http://auto-kosmetyki.kup...cze/wd40-400ml/

A co do poprawy jakości połączenia kabel-samochód, może lepiej po wyczyszczeniu zastosować jakiś smar przewodzący prąd.
 
 
mismen1980 
Mitsumaniak


Auto: GALANT 1.8 GLS TD E34A 4D65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 163
Skąd: Koszarawa
Wysłany: 21-08-2010, 01:06   

nie wiem, nie wspieram się ... fakty mówią za siebie. U mnie zawsze zadzialał.... :?
_________________
02222/KMM
Sorki za mój polski, ale przywiało mnie z zagranicy ... :?
Potrzeba pomocy z czeskim lub słowackim (informacje, tłumaczenie itp.) - śmiało napisz
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 24-08-2010, 11:11   

Może po prostu WD zadziałało usuwając nalot z kabla/wtyczki po prostu. I korzyści z tego płynące były i tak mocniejsze niż delikatna warstwa izolatora która się wytworzyła? ;] Ew. popsikać WD aby usunąć syf i przetrzeć kabel.
Ale piszecie mi o masie itd, a ja poza kablem Minus przy aku nie wiem gdzie tego jeszcze szukać, gdzie powinno iść. Więc co najwyżej tym się mogę zająć, jeśli coś jeszcze, gdzieś jeszcze jest to sprawdzenia to napiszcie proszę w miarę dokładnie :)

[ Dodano: 14-09-2010, 18:46 ]
Panowie, wracam po pewnych poprawkach.
Wstawiłem dodatkowy kabel do masy z poprzedniego Colta, oraz wymieniłem klemy akumulatora.
Skutki: minimalne spadki przy załączaniu świateł itd.

Napięcie sprawdzane jeszcze przed tymi akcjami. Normalnie 14.4V po zapaleniu świateł 14.2V. Ew. o 0,1V więcej w obu wartościach, już mi się zapomniało. Ale tak czy owak jest w normie prawda?

Co w takim razie może być jezscze nie tak? Jak pisałem, sprawdzałem na innym akumulatorze i to samo się działo :/
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.