 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
PAJERO vs VITARA vr RAV4 |
Autor |
Wiadomość |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 24-08-2010, 10:31 PAJERO vs VITARA vr RAV4
|
|
|
Witam
Nosze się z zamiarem kupna auta terenowego a ze mam już miska to zaczynam od pajero
Przeczytałem wszystkie tematy zrobiłem sobie listę potrzeb i częściowo już ja uzupełniłem ale zostało mi jeszcze kilka pytań
A wiec do czego auto ma służyć
1.bedzie jeździło w gorach ale raczej nie w terenie spady wzniesienia 12 % czasem mala górka szutrowa
2. przebiegi w okolicach 1000 km
3. ilość osób w środku max 2
4.Ze wzglegu ze będzie stal na dworze a w gorach jest zimno raczej to myślałem o benzynie i zagazowaniu auta - nie wiem czy mam racje ale ON ciężko znosi mrozy
5. Odcinki do pokonania to raczej do 20 km
Kwota do wydania to ok. 20 tys.
Jedno z ważniejszych dla mnie pytan to jaki silnik - bo na terenowych się nie znam
Myslalem o GDI jechalem ostatnio pajero z takim silnikiem i jest ok.
Znam opinie o nich ale znam użytkowników tych silników w glantach i carismach i wiem ze jak się kupi dobrze to będzie sluzyl
Plusem jego jest to ze można kupic auto z takim silnikiem duzo taniej ale czy spisoja się w pajero tak samo jak w osobowych autach ?
Moc generalnie nie ma znaczenia i szybkość
Na co zwracać uwagę przy zakupie ??
No i jeśli ktoś ma gdzieś do sprzedania to chętnie zobaczę
Nie ukrywam ze zastanawiam się nad suzuki vitara i rav4
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 24-08-2010, 19:00
|
|
|
-to nie terenówka, to suv.
[ Dodano: 24-08-2010, 19:02 ]
pepi napisał/a: | Myslalem o GDI jechalem ostatnio pajero z takim silnikiem i jest ok. | gdi o ile się nie mylę, występowało dopiero w Pajero III, a tej za dwie dychy nie kupisz.
[ Dodano: 24-08-2010, 19:06 ]
pepi napisał/a: | suzuki vitara | -to lekka terenówka...jak robisz duże przebiegi to będzie w miarę ekonomiczna....natomiast pozostaje jeszcze kwestia gustu: mi vitara kompletnie się nie podoba. |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-08-2010, 19:49
|
|
|
gołąb napisał/a: |
pepi napisał/a: | Myslalem o GDI jechalem ostatnio pajero z takim silnikiem i jest ok. | gdi ile się nie mylę, występowało dopiero w Pajero III, a tej za dwie dychy nie kupisz. . |
Pinin nie załatwi sprawy? To praktycznie ta sama klasa co rav4 o trochę lepszych parametrach terenowych. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
Chudy
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II, 2.8TD, 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-08-2010, 21:18
|
|
|
Miałem VITARĘ 2.0 TD ale nie dawała rady w górach, nie mówiąc o pokonywaniu jakiś leślych duktów( jest zbyt niska i się zawieszała). miałem opony 16/80 ale i to nie pomogło. Srednie spalanie 10l/100km
Teraz mam MISIA 2.8 TD i nie mam problemów aby wjechać do lasu , na łąke czy jak trzeba na ściernisko czy pole.
POLECAM MIŚKA. |
_________________ Chudy |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:11
|
|
|
dzieki wielkie za info
powiedzcie mi jeszcze jaki silnik polecacie ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-08-2010, 22:55
|
|
|
pepi napisał/a: | dzieki wielkie za info
powiedzcie mi jeszcze jaki silnik polecacie ?? |
P2 2,8td, lub P3 3,2 did P3 3,5 ale nie GDI |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
RafalB
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 34 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 24-08-2010, 23:51
|
|
|
Tak się składa że akurat posiadam te trzy samochody:
RAV 4 2.0 benzyna 97r
Vitara 1.6 benzyna 96r
Pajero III 3.2 DID
Co do RAV 4 to nie masz wielkiego wyboru co do silnika, dostępny jest tylko 2.0 16V benzyna pali dużo bo ciągnie cały czas 4x4 i wychodzi tak do 12l/100km, w terenie sobie nie poradzi ale po górkach owszem nie ma ramy ale ma blokadę bodajże międzyosiową.
Co do Vitary mam 1.6 16V benzynę na pewno bardziej ekonomiczna od Rav-ki posiada ramę, napęd na tył + dołączany przód oraz reduktor, z tym że miejsca na mój gust jest mniej niż w Ravce.
Pamiętaj o jednym jak kupisz wersję krótką i włożysz gaz to bagażnika nie masz.
Co do Pajero to się nie wypowiadam bo w tej cenie PIII nie kupisz a z PII doświadczenia brak. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 25-08-2010, 08:23
|
|
|
Jednym słowem z tych 3 aut które wskazałeś jedynie Pajero to prawdziwa terenówka, trochę delikatna jak na ciężki teren, ale TERENÓWKA, ale ty nie potrzebujesz do ciężkiego orania |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Tenogr
Forumowicz
Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-08-2010, 20:04
|
|
|
Polecam Grand Vitare pierwszej generacji.
Używamy GV w bardzo podobny sposób do planowanego przez Ciebie, około 6-7 tys rocznie, głównie szutry i teren (najwyżej 10% to asfalt, bardzo kiepski asfalt).
W pięciodrzwiowej GV najpopularniejszy benzynowy silnik to 2.0 R4, moc ma wystarczającą i słynie z niezawodności. W trzydrzwiowej jest 1.6 który jest trochę za słaby, szczególnie w góry.
Moja GV ma francuskie HDI, przy 100tys wymieniłem świece żarowe bo zimą ciężko zapalała i poza tym żadnych awarii i usterek nie było (dotyczy to całego samochodu). Obecnie ma przejechane 120 tys, nadal ma oryginalne amortyzatory i łączniki stabilizatora a przecież ostatnie 30 tys przejeździła poza asfaltem. Żeby wszystkie moje samochody były tak bezawaryjne ehh... .
Sumując - trwała ramowa konstrukcja, wytrzymały tylny most, bezawaryjne silniki, możliwości terenowe (bez liftu i innych zmian) całkiem dobre, komfort przyzwoity (na asfalcie również) = ogólnie bardzo dobry samochód.
Ponieważ jest to forum mitsubishi proszę powyższy post traktować jako delikatną sugestię do porównania suzuki z miśkiem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
leśniczy22
Forumowicz
Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 45 Skąd: Widawa
|
Wysłany: 25-08-2010, 23:07
|
|
|
Ja za przedpiśccą ale dokładnie odwrotnie. Sprzedałem swoją GV z tym silnikiem bo to była makabra. Ciągłe zapalanie się lampek zwłaszcza check engine. Wlejesz gorszą ropę do baku i masz przesrane. Kupiłem pajero II 2,8TD i mam co prawda spalanie większe o 3-4 litry ale to samochód z innej bajki. Naprawy typowo eksploatacyjne zrobi każdy mechanik a jak masz smykałkę zrobisz to sam w pozostałych dwóch samochodach nad którymi się zastanawiasz już tak łatwo nie będzie.
Moim zdaniem jak samochód terenowy to w dieslu a benzyna na przykład do civica którego nabyłem żonie (nie klekocze). |
_________________ leśniczy22 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 26-08-2010, 17:11
|
|
|
Byłem teraz 2 tyg. na mazurach i właściciel miał vitarę w tej starszej budzie, 5 drzwiową 2litry v6.Bardzo sobie chwalił, jako wół roboczy i za niezawodność.ale faktycznie w porównaniu do pajero to "zabaweczka". |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Croom
Forumowicz
Auto: Diesel klekot
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 101
|
Wysłany: 26-08-2010, 18:46
|
|
|
Cytat: | Sumując - trwała ramowa konstrukcja, wytrzymały tylny most, bezawaryjne silniki, możliwości terenowe (bez liftu i innych zmian) całkiem dobre, komfort przyzwoity (na asfalcie również) = ogólnie bardzo dobry samochód. |
Byly tez silniki z mazdy 2.0 TD, czy lepsze , ciekawy jestem opinii ...
Ciężko znaleźć pajaca II 2.8 w dobrym stanie...
W terrano II podobno łożyska leca w skrzyniach... |
|
|
|
 |
Tenogr
Forumowicz
Auto: L200 HP, GV 2.0HDI, SJ417
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-08-2010, 23:07
|
|
|
W okolicy w której użytkowana jest opisana parę wypowiedzi wyżej GV praktycznie wszyscy posiadają samochody terenowe, po prostu na wiosnę i jesienią nie da się dojechać zwykłą osobówką. Mój ojciec emeryt, przebywający tam od kilku lat na stałe, z zawodu i z zamiłowania mechanik samochodowy, zaczął (z nudów) pomagać w naprawach różnych pędzonych na cztery łapy pojazdów. Dzięki temu miałem możliwość przejechać się kilkoma różnymi samochodami i porozmawiać z właścicielami wielu innych.
Mam nadzieję że te informacje ułatwią koledze wybór właściwego (GV ) samochodu.
Najpopularniejsze w okolicy są Nivy, SJty (410 i 413) i Vitary.
Niva bez przeróbek w terenie jest dobra, po asfalcie jeździ dobrze, jest w miarę komfortowa i przestronna, niestety jej awaryjność jest bardzo wysoka. Silniki (1.6-1.7) jakoś strasznie się nie psują (drobiazgi) ale 200 tys bez remontu to max, najczęściej pada zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy, głównie z powodu bardzo kiepskiego materiału. Piasty, łożyska, końcówki, krzyżaki, amortyzatory – bez przerwy coś się psuje a są to stosunkowo młode samochody (max 15 lat, dłużej chyba nie przeżywają). Po kilku latach jazdy w terenie rdzewieją w szwach (nadwozie samonośne). Spalanie na poziomie 12-14l benzyny, 16-18l gazu.
SJty w terenie są bardzo dobre, moja mama (64 lata) woli jeździć SJ niż GV bo mówi że mniej się stresuje. Na asfalcie prowadzą się słabo, są ciasne a o komforcie raczej nie ma co mówić. Są dosyć bezawaryjne, szczególnie silniki. W zawieszeniu wymienić trzeba co jakiś czas silentbloki resorów (lub zamienić na trwalsze uretanowe). W mostach, nowe uszczelki półosi i uszczelniacze zwrotnic zapewnią bezawaryjność na długi czas. Trzeba wziąć pod uwagę że są to samochody dosyć wiekowe (15-25 lat i starsze), blachy nie są galwanizowanie, ruda je lubi. Spalanie - mój 1.3, 10-11l benzyny, sąsiada 1.1, 9l benzyny, 12l gazu.
Vitara w terenie, co trochę mnie zaskoczyło, nie jest lepsza od Nivy, jest porównywalna. Pod względem wielkości i komfortu jest czymś pośrednim miedzy Nivą a SJ. Vitary są trwałe i jeszcze mniej awaryjne niż SJ (są zwykle trochę nowsze, 10-15 lat, max 20). Spalanie w 1.6, 11-12l benzyny, 14-15l gazu.
Jeżdżą tu nadal wiekowe UAZy a nawet GAZy, samochody dla zapaleńców, więcej czasu spędza się pod nimi niż na nich : ).
Letnicy i działkowicze dojeżdżają tam trochę innymi samochodami, są to popularne SUVy i paru miejscowych również pokusiło się o zakup takiego pojazdu.
CR-V pierwszej i drugiej generacji uważam za bardzo dobre samochody. Są idealne dla osób które kilka razy w roku odwiedzają domek letniskowy z trudnym dojazdem. Na asfalcie prowadzą się bardzo dobrze, są przestronne, pakowne, komfortowe i bezawaryjne. W terenie spory prześwit i dopędzanie tylnej osi, rozważnemu kierowcy pozwoli pokonać przeszkody (błoto, koleiny) których żadna osobówka nie zobaczy nawet z daleka. Natomiast do codziennego użytkowania na drogach 6 kategorii i poza nimi, CR-V jest za delikatna. Sprzęgło wielopłytkowe szybko wysiada, przegrzewa się i psuje.
RAV4 to samochód porównywalny z CR-V. Te same możliwości terenowe, porównywalny komfort, przestronność i bezawaryjność. Niestety porównywalna jest również delikatność sprzęgła wiskotycznego, uniemożliwiająca zbyt intensywne użytkowanie w trudniejszym terenie.
Poza opisanymi powyżej porusza się po okolicznych wsiach i dojeżdża na weekendy sporo innych pojazdów z napędem na 4 koła. Są Ferozy, Frontery, Terrano II, Pajero I i II, jeden Iltis (super autko), ale są rzadsze i nie miałem okazji ich przetestować (poza Iltisem) ale widzę że dają rade w terenie, więc i im wypadało by się przyjrzeć dokonując wyboru.
Natomiast odradzam zakup i użytkowanie w terenie „lokomobili” typu długi Galloper.
Używałem Gallopera w firmie do ciągnięcia lawety. Trzech ton na ogonie praktycznie się nie zauważało, ale na widok błota robił to co dalmatyńczyk mojego sąsiada na widok wody; wpijał wszystkie cztery łapy w ziemie i za nic nie można go było dalej ruszyć .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-08-2010, 01:53
|
|
|
Co do długiego gallopera ciut przesadzasz - na szosowych oponach może i tak, ale jak mu podsuniesz MT-ki (lub nawet AT-ki) na łapki to poleci po błotku o niebo lepiej niż SUV-y. (zakładamy ogarniętego kierowce ofc.) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-08-2010, 07:50
|
|
|
Nie kupuj Gallopera, to koreańska wersja P1 ale tylko pod względem mechaniki , zawieszenia, silnik itd. Natomiast nadwozie ma nowy wygląd (koreański) ale masakryczne drogi, dla porównania: reflektor w P1 50 zł G. 650 zł (używka) błotnik P1 150 zł G. 300 zł, Tylne lampy P1 100-150, G. 300 zł Sprzęgiełka P1 400 zł G. 600 zł itd.
Kup Pajero po 2000 roku, w automacie, zostaw sobie 8 tys na pakiet startowy i będzie pan zadowolony |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|