Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego nie poleca się diesli w Mitsubishi Lancer?
Autor Wiadomość
moku 
Nowy Forumowicz

Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Pabianice
Wysłany: 30-08-2010, 15:52   Dlaczego nie poleca się diesli w Mitsubishi Lancer?

Jak w temacie? Znajomy twierdzi, że to powszechna opinia, bo:
1. głośny
2. problemy z filtrem cząstek stałych
3. stara konstrukcja na pompowtryskiwaczach i awaryjna.

Chociaż to podobno silnik z VW więc powinien być nieawaryjny?
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 30-08-2010, 17:08   

Podobno mają wprowadzić nowe Diesle Mitsubishi te same co w ASX-ach, a z tych z VW się wycofują.
_________________

 
 
 
Izold 
Forumowicz

Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 118
Skąd: ELC
Wysłany: 30-08-2010, 17:16   

Ja mam Lancera diesla i jestem bardzo zadowolony.

Ale moja opinia jest mało miarodajna, bo mam go dopiero od połowy lipca i przejechałem na razie tylko 2.300 km..
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-08-2010, 17:35   

moku, akurat te silniki maja kiepska slawe jesli chodzi o TDi od VAG...
Zwlaszcza od momentu gdy je na sile zaczeto dostosowywac do norm spalania i montowania DPF...
Znam 3 rozne osoby ktore mialy z nim problem, kazda w aucie innej marki ;) i kilka ktore sobie chwala i na nic nie narzekaja...
Ogolnie jest to silnik fajny gdy jezdzisz w trasy, nie dajesz mu zbytnio popalic w stylu gaz do dechy, hamulec, gaz do dechy, hamulec itd.
Jak sie jedzie dlugo z obrotami na odpowiednim poziomie to nie ma klopotow z DPF, a sam silnik moze nie jest super kulturalny, ale jest calkiem dobra i bezawaryjna konstrukcja (oczywiscie trzeba tez dbac o turbinke itd.)
Niestety Lancer i 140KM pobudzają ludzi do jazdy nieco ponad normatyw, plus jazda po mieście, plus krótkie trasy... no i klopot z zapchanym DPF gotowy...
Jak ktos lubi diesla, i nie siedzi w miescie typu Krakow to nie ma co sie bac...
Ale ten nowy dieselek MIVEC moze byc znacznie lepszym rozwiazaniem, zwlaszcza jesli nie bedzie drozszy, a najlepiej tanszy :P
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
moku 
Nowy Forumowicz

Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Pabianice
Wysłany: 30-08-2010, 18:04   

Diesel MIVEC faktycznie może być fajny. Jednak na razie nie ma go w ofercie. W salonie nic nie wiedzą, żeby nowe silniki (1,6 benzyna i 1,8 diesel) miałyby być montowane do Lancerów. 80% jeżdżę po mieście, niskie spalanie by się przydało... Wszystkiemu winny filtr cząstek stałych. Czy te filtry często się psują?
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-08-2010, 18:22   

moku z tymi filtrami to jest tak bywa ze jezdza caly czas bez zadnych problemow a trafiaja sie i takie z ktorymi co chwile sie cos dzieje, na to madrego nie ma... roznica w zakupie miedzy dieslem a benzyna 1,8 jest jakas abstrakcyjnie wysoka zeby sie oplacalo inwectowac w klekota, no chyba ze ktos jest wielkim entuzjasta takich jednostek albo strasznie duzo jezdzi, ale to i tak pod warunkiemze nic sie nie bedzie wielkiego dzialo z tym silnikiem bo jesli odpukac DPF bedzie do wymiany to kolejne kilka tysi idzie w dieselka jako inwestycja, wg mnie nie warto... nowy DiD przypuszczalnie bedzie lepszy, ja mam oprocz 1,8 w lancerku jeszcze D4D w Yarisce, i HDi w Jumperze nie ma zadnych problemow z tymi silnikami wiec je moge smialo polecic, ale jak wiadomo Mitsu weszlo w konszakty z wieswagenem i w silnik TDi ktory generalnie najlepszej opinii nie ma :(
 
 
krig 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 99
Skąd: DGL
Wysłany: 30-08-2010, 19:44   

Mitsubishi jak nic wybrało najgorszy silnik na rynku. Defekt goni usterkę, awaria ściga się z uszkodzeniami. Głośny jak lanc buldog i tylko do niedzielnej jazdy alte frau. Jakiś cud, że kręcą się w outlanderach, audi etc.
Każda sroka swój ogon chwali. Dla mnie diesel w lancerze nie jest za głośny, przyjemnie i równo mruczy, co więcej wolę jego brzmienie niż 1,8 w 4000 obr. Dynamika DID-a jest świetna, 6 biegów, małe spalanie... I wiecie co, jeżdżę głównie po mieście od ponad 1,5 roku. Mam na liczniku 45 000 i nic mi w tej konstrukcji nie przeszkadza, no może poza długawym nagrzewaniem, po którym można cisnąć ile się chce. Nawet rura wydechowa wygląda normalnie przez średnicę w porównaiu do benzynowych parówek bez najnowszych nakładek.
Ja diesela polecam, choć różnica w cenie jest zauważalna. Nie powiem, że nie chciałbym nowej konstrukcji mitsu. Wygląda ciekawie, choć moment obrotowy ma trochę mniejszy. W czasie powstawania lancera DID nowa konstrukcja była pewnie na papierze, a stara vw jest bardzo dobra i sprawdzona, pomimo narzekań malkontentów i rozżalonych marud.
Jakby co to ja DPF-a nie mam.
 
 
 
moku 
Nowy Forumowicz

Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Pabianice
Wysłany: 30-08-2010, 20:28   

Można kupić diesla bez DPF?
 
 
jazy1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2008 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 768
Skąd: Bełchatów/Otwock
Wysłany: 30-08-2010, 20:39   

Ja mam Lancera diesla od maja 2008 i jestem bardzo zadowolony.
_________________
jazy1
 
 
 
Izold 
Forumowicz

Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 118
Skąd: ELC
Wysłany: 30-08-2010, 20:56   

moku napisał/a:
W salonie nic nie wiedzą, żeby nowe silniki (1,6 benzyna i 1,8 diesel) miałyby być montowane do Lancerów.


Chyba będą, bo MMC najwyraźniej chce jak najszybciej "spuścić" egzemplarze z silnikami 2.0 DiD 140 KM.

Chyba tylko tak można tłumaczyć rabat 15.000 zł. na tegoroczne modele.
Do maja tego roku sprzedawali modele z 2009 r. i dawali wtedy upust tylko w wysokości 9.000 zł.

[ Dodano: 30-08-2010, 21:00 ]
moku napisał/a:
Można kupić diesla bez DPF?


Kiedyś podobno MMC kierowało na polski rynek diesle bez DPF. Teraz już raczej nie.
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 31-08-2010, 11:25   

Cytat:
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) pokaże europejską wersję modelu i-MiEV na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu, który odbędzie się w dniach od 30 września do 17 października (wystawa dostępna będzie dla szerokiej publiczności od soboty 2 października).

Na stanowisku w hali nr 3 firma MMC zaprezentuje 12 pojazdów (7 podczas dni dla prasy). Będą to między innymi:
- debiutujący niedawno, kompaktowy crossover ASX (w Japonii RVR) wyposażony w nową niskoemisyjną jednostkę wysokoprężną 4N13,
- Lancer Sportback (Galant Fortis Sportback w Japonii) obecnie również z tym samym silnikiem 1.8 DiD o mocy 150 KM,
- średniej wielkości crossover Outlander 2.2 DiD, którego nowy 177-konny silnik 4N14 pochodzi z tej samej rodziny innowacyjnych jednostek wysokoprężnych.

http://www.samar.pl/index...sec,4&new=59339
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 31-08-2010, 12:58   

Cytat:
W salonie nic nie wiedzą, żeby nowe silniki (1,6 benzyna i 1,8 diesel) miałyby być montowane do Lancerów.


Raczej "nie chcą wiedzieć". Lancerki z nowymi didkami z ASXa będą w PL w pierwszej polowie września.
 
 
moku 
Nowy Forumowicz

Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Pabianice
Wysłany: 31-08-2010, 17:48   

A jakieś orientacyjne ceny? O wiele droższe od obecnych wersji?
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-09-2010, 15:04   

Tego nie wiadomo. Pewnie dopóki nie wypuszczą wszystkich starych 2.0 didków, siedzą cicho z cenami nowych 1.8 D Mivec. Sam jestem ciekawy....
 
 
moku 
Nowy Forumowicz

Auto: Renault
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Pabianice
Wysłany: 02-09-2010, 17:03   

Tak dywaguję. Jeżeli ASX z silnikiem 1.8 DID MIVEC (150KM) kosztuje w wersji Invite 86 990zł to Lancer z takim silnikiem też będzię chyba w tej cenie (mniej więcej)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.