Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] sworznie w DID 2002 - do oryginalnych wahaczy
Autor Wiadomość
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 02-09-2010, 22:02   [Cari 1.9DI-D] sworznie w DID 2002 - do oryginalnych wahaczy

warsztat wymienił całe wahacze miesiąc temu , problem w tym że chyba na najtańsze jakie były (na gumach oznaczenie SH) i już prawy ma luz na gumie w konsekwencji czego pan od geometrii stwierdził że sie nie opłaca i trzeba naprawić wahacz. mam swoje stare wahacze gumy w bdb stanie - jeszcze oryginał BOGE - trzeba wymienić tylko sworznie , które są przyspawane do wahacza (domniemam oryginalnie) sa się to w ogóle wymienić ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-09-2010, 23:16   

Sworznie są dostępne (ok 60zł za dobry markowy sworzeń), jest to element wymienialny, są one prasowane w wahacz, tak to mniej więcej wygląda:


Wahacze SH to jedne z tańszych, średnia cena oscyluje w granicach 140zł/szt, lepszej jakości Yamato kosztują w granicach ok 250zł/szt
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 02-09-2010, 23:38   

a czy mozecie podać numer katalogowy lub gdzie mozna dostac takie sworznie.. no i jak wyciaga sie stare , moje sa przyspawane do wahacza . to normalne że stare trzeba odciąć ? odciąć i wycisnąć jakos specjalnie na prasie czy wyjdą w miare normalnie przy użyciu młotka.

poniżej zdjęcia moich wahaczy , nie wyglada to zachęcająco do bezproblemowej wymiany.



 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-09-2010, 23:52   

Łożesz kurde, spawy na 100% nie są fabryczne, ktos to wcześniej wymieniał i nieźle zasmarkał, ale jak ktoś podejdzie do tego z głową, to zgrabnie oszlifuje stare spoiny, wyprasuje stare i wprasuje nowe sworznie, z drugiej strony podziwiam inwencje, tego kto to wykonał, w zasadzie, powinno się te wahacze wywalić do złomu, bo jak już koles spawał, to mógł spawy postawić po bokach, a nie od czoła i tyłu wahacza, utrudniając tym samym prace następcy, ale coż, często zdarza się, że ktoś wykonuje zawód, na temat którego ma blade pojecie, albo nie chce mu się myśleć nad tym co robi.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 03-09-2010, 00:04   

jestem skłonny uwierzyć w to że ktoś to sam zrobił, jak bym kupił auto od kogoś, sęk w tym że auto w rodzinie do nowości i wahacze nie były nigdy robione..nic w zawieszeniu nie było robione poza łacznikami a auto ma 90 tys przebiegu. a wierzyć mi się nie chce żeby komuś w warsztacie który mi te wahacze wymienił, aż tak się nudziło żeby zaspawać stare... nie wiem co o tym myslec.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 03-09-2010, 06:46   

Wygląda to na swieże spawy.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 03-09-2010, 15:30   

łoł to już zgłupiałem... oddam dzisiaj te wahacze , może coś uda się wyrzeźbić.

[ Dodano: 04-09-2010, 15:27 ]
wahacze oczyszczone ze starych sworzni , gniazda udało się zreanimować, średnica otworu w wahaczu wynosi 40mm , teraz pytanie jakie sworznie beda dobre ? nie chce taniego zamiennika , zależy mi na marce możliwie najlepszej. czy wiecie gdzie dostane ,jeśli w ogóle robią, sworznie lemforder, trw lub coś podobnej klasy ? , bardzo pomocny bylby numer katalogowy

[ Dodano: 04-09-2010, 16:04 ]
robertdg napisał/a:
Sworznie są dostępne (ok 60zł za dobry markowy sworzeń), jest to element wymienialny, są one prasowane w wahacz, tak to mniej więcej wygląda:
Obrazek

Wahacze SH to jedne z tańszych, średnia cena oscyluje w granicach 140zł/szt, lepszej jakości Yamato kosztują w granicach ok 250zł/szt


już teraz nie pamiętam ale czy ja powinienem mieć taki sam sworzeń jak na zdjeciu czyli z góry bez gwintu ? oglądałem teraz na stronie IC i tam występuja z gwintem i nakrętką u góry.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 04-09-2010, 21:18   

Wymieniłem w ub. roku. Po wyciągnięciu starego sworznia, otwór nie nadaje się do ponownego wprasowania części. Sworzeń w niej "latał" więc dali 3 spawy w środku i na zewnątrz. Niestety - podczas hamowania spawy walnęły i zaczęło się tłuc. Po poprawce mam spaw dookoła sworznia :) Jeżeli znowu się wyrobi no to czeka mnie wymiana całego wahacza. Bez sensu po raz kolejny rozwalać miejsce osadzenia sworznia...
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 05-09-2010, 01:46   

pamietasz jak wygladał twój sworzeń?

[ Dodano: 05-09-2010, 16:38 ]
ktoś wie gdzie znajde taki sworzeń?

[ Dodano: 06-09-2010, 23:43 ]
panowie .. ktoś wie gdzie mogę kupić dobry zamiennik do mojego wahacza.. bo pukanie "nowych" mnie już po prostu dobija.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 12-09-2010, 23:40   

Sworzeń dobierze CI Japanese (M.Malik). Nie pamiętam jak wyglądał - coś takiego jak ten ze zdjęcia. NA PEWNO nie może mieć gwintu od góry, ponieważ nie jest dokręcany, tylko wprasowywany.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.