 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] obudowa termostatu |
Autor |
Wiadomość |
tadeusz
Forumowicz kontrola silnika
Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 13-08-2009, 17:36 [Cari 1.9TD] obudowa termostatu
|
|
|
Witam, mam problem, gdy mechanik wymieniał mi uszczelkę pod głowicą to przy okazji stwierdził że mam niesprawny termostat, bo nie dawał płynu na chłodnicę.Wymontował go i na razie jeżdżę bez niego, kazał go kupić z całą OBUDOWĄ mówił że nie można go rozebrać by włożyć wkład.Może ktoś wie gdzie można kupić , bo w sklepach motoryzacyjnych odsyłają do serwisu. Jeszcze jedno,mechanik wymrugał mi błąd -czujnik od ciśnienia atmosferycznego oraz czujnik prędkościomierza i co z tym zrobić?, bo zapala się chek engine. Proszę o pomoc, z góry dzięki. |
_________________ tadek |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-08-2009, 18:52
|
|
|
Witam
Możesz próbować z jakimś klejem do plastików, ale większość elementów w samochodach jest z tworzyw sztucznych; ABSu lub polipropylenu a to się bardzo kiepsko klei, do tego dochodzi jeszcze temperatura.
Tu jak widzisz jest to obudowa z tworzywa gdzie nawet logo jest Renault. Musisz cierpliwie szukać obudowy w rozsądnej cenie do Cari, Volvo lub Renault.
Na razie jest ciepło więc masz trochę czasu i możesz jeździć z tak zwanym "długim obiegiem" wody. Silnik trochę dłużnej się grzeje, ale jak przyjdą chłody, wymiana konieczna.
Co do błędów, to proponowałbym na początek je wykasować. Uruchomić silnik, przejechać kawałek i sprawdzić ponownie.
Niektóre błędy wczytują się w momencie odpięcia złącza w czasie gdy auto jest pod napięciem i już pozostają.
Wykasowanie możliwe ich jest jedynie za pomocą programu komputerowego.
Cena to około 50 zł (z wyłączeniem serwisu oczywiście).
pozdrawiam |
|
|
|
 |
kuladencer
Forumowicz SZEDSEX

Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 49 Skąd: gryfów slaski
|
Wysłany: 19-08-2009, 18:22
|
|
|
ja pare dni temu wymieniałem, bo wypłukało mi uszczelke w tej obudowie
kupilem obudowe(razem z termostatem) na allegro od reno nowa chyba 80 zł z przesyłka
a wymiana pikus sam to zrobisz
http://www.allegro.pl/ite...9_dt_2_0_i.html
ja kupiłem taki tylko moj był tanszy |
_________________
 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-09-2010, 19:36
|
|
|
A to moja historia z obudową termostatu. Aby inni mogli to wykorzystać.
Wymieniałem ten element już trzykrotnie najpierw była to obudowa jakiejś firmy Hiszpańskiej ale nie pamiętam jakiej potem za drugim razem Renault a teraz firmy FACET o nr OEM 7.8177 lub 7.8178 (dwa numery ale jest to to samo). Wszystkie w cenie około 100 złotych oczywiście po znajomości.
Dwie pierwsze obudowy to takie gdzie jest dół, termostat i góra osobno
przykład:
a ostatni jest cały zintegrowany dół, termostat i góra razem.
przykład:
Pierwsza wymiana (na hiszpankę) była spowodowana pęknięciem oryginalnej obudowy.
Druga (na Renault) była spowodowana wyciekaniem płynu z układu z tym, że nie do końca wiedziałem, że to wina obudowy wymieniłem ją raczej intuicyjnie. Objaw był taki, że płyn uciekał nie wiem skąd (wszelkiego rodzaju podkładanie papierów , tekturek itp. pod samochód nic nie pokazywało), w wyniku czego powstawało ciśnienie w układzie co następnie powodowało wyrzucanie płynu poprzez zbiorniczek wyrównawczy. Myślałem, że to uszczelka pod głowicą była po wymianie źle dokręcona, ale po wymianie obudowy przestało uciekać.
Trzecia wymiana (na FACET-a) spowodowana objawami j.w z tym, że udało mi się zlokalizować wyciek za drugim razem "badania organoleptycznego" po wnikliwych oględzinach. W między czasie wymieniłem też korek zbiorniczka wyrównawczego na nowy.
Po wnikliwych oględzinach hiszpanki i francuzki i długim myśleniu stwierdziłem, że gdy tylko robiło się zimno to uciekał płyn ze szczeliny która powstawała pomiędzy górą a dołem, mniej więcej na środku pomiędzy śrubami mocującymi górę. Było to o tyle wkurzające, że dolewany był płyn i to bardzo kosztowny. Dodatkowo za trzecim razem przecięty był jeden z przewodów doprowadzających płyn do obudowy.
W chwili obecnej wszystko jest w porządku (odpukać - aby tak nadal było), nic nie ucieka, w zbiorniczku jest płyn i to w takiej ilości w jakiej go wlałem.
Co będzie dalej poczekamy - zobaczymy
Dlaczego to napisałem?
A dlatego: Ludzie jak będziecie wymieniać obudowę to proponuję od razu kupić taką zintegrowaną lub wywalić około 400 złotych na oryginał lub na drogi zamiennik, nie kupujcie takich zamienników gdzie po krótkim okresie czasu płyn i tak będzie uciekał.
Ewentualnie kupcie tańszą obudowę rozbieralną ale oda razu ją sklejcie.
Pozdrowienia dla wszystkich. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 18-09-2010, 21:39
|
|
|
Witam. Z tego co przeczytałem to tadeusz, ma wyjęty tylko termostat z obudowy a jego mechanik kazał mu go wymienić z całą obudową. Nic nie jest napisane że obudowa jest pęknięta. Wobec tego po co kupować całą obudowę jak można kupić tylko termostat i po robocie. Ja u siebie wymieniałem tylko termostat i nigdzie nie cieknie i nic nie pękło więc po co wydawać kasę ot tak. tadeusz, jak masz całą obudowę nie popękaną to wymień tylko termostat i zmień mechanika. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
|
|