Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Strumienica zamiast katalizatora
Autor Wiadomość
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2010, 00:28   Strumienica zamiast katalizatora

Mam dylemat i jednoczesnie problem. Zmieniam własnie cały układ wydechowy bo mój już jest tak zjedzony, że nie ma do czego spawać, a poza tym część środkowa jest dorabiana bo nie wygląda na oryginalny. Problem tkwi w tym, ze nie miałem katalizatora i przy zakładaniu wydechu srodkowego i końcowego bedzie mi brakowało "kawałka" układu gdzie powinien być katalizator. Jesli ktos z Was ma katalizator to prosiłbym o podanie jego załkowitej długości żebym mógł sobie dobrać jakis zamiennik jeśli chodzi o strumienicę. A moze ktoś z Was już mial z tym kontakt i wstawiał strumienicę pasujacą do złącza zaraz po złączce elastycznej. TUTAJ jest układ przedstawiony przez Bolsal'a.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-09-2010, 19:24   

chcesz cały układ z katalizatorem ? :) - mam z czarnego i wygląda w miarę - wszystko od początku do końca sprzedam tanio :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2010, 19:56   

VirMan, dzięki za oferte, nie miałem katalizatora od początku jak mam auto, był zrobiony "wolny" wydech aby jak najszybciej wydalał spaliny...a poza tym dzisiaj kupiłem strumienicę i parę drobiazgów także da się złożyć wszystko w całość i połączyć z nowo zakupionym wydechem środkowym i końcowym (zamiennik). Jestem tylko ciekaw jakie będą efekty dźwiękowe i czy nadal będzie takie żwawe jak z było. Zmiana będzie w weekend. A poza tym wydechy zabezpieczyłem dodatkowo farbą żaroodporną i ciekaw jestem czy to w jakimś stopniu wydłuży żywot rurek i spawów. Gwarancja i tak jest na 24 m-ce więc będę miał spokój (dla uszu też:) ) bo najciszej było przy 2500 obr/min ale z drugiej strony jazda przez tunele była największą frajdą - wyłączone radio, otwarte szyby i delektowanie się brzmieniem V6-tki :) ... a stary końcowy wydech może uda mi się w jakimś stopniu zregenerować ale czy będzie warto to się okaże po wymianie.
 
 
radzik8313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 18-09-2010, 13:43   

ja wyciolem katalizator i i wstawilem 2 strumiennice, zauwazylem ze spalanie nie zmienilo sie a nawet wydaje mi sie ze mniej pali a co do jakosci to dzwiek jest niesamowity bo dmucha jak nalezy i lepsze ma odejscie ,
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2010, 16:00   

już problem rozwiązany...wydech poskładany... teraz jakoś dziwnie mi się jeździ, cicho w środku w porownaniu z tym co było (wtajemniczeni słyszeli jak mój wydech pracował) ale jak mi sie cisza znudzi to w każdej chwili można wrócić do pierwotnej wersji :)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 19-09-2010, 11:41   

jak chcesz się delektować dźwiękiem V6stki w pełni to odkręć wydech i zostaw same kolektory. :twisted: . Przy wymianie plecionki jechałem kawałek w taki sposób - "check" się zapala od razu po odpaleniu ale wrażenia akustyczne niezapomniane.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-09-2010, 12:40   

Zajc3w napisał/a:
jak chcesz się delektować dźwiękiem V6stki w pełni to odkręć wydech i zostaw same kolektory. :twisted: .
Mam cichą nadzieję że napisałes to ironicznie :)
Bo może kierowca się delektuje, gorzej dla tych co stoją na ulicy...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2010, 13:41   

Zajc3w, akurat miałem okazję uruchomic swoje auto bez tłumików i hałasuje na wolnych obrotach jak jakies rasowe ferrari :) wiem, że tu nie ma co porównywać :) ...lukasz12 ma rację, Ci co stoją na ulicy raczej będą przeciwni, hałas jest straszny
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-09-2010, 14:28   

Ze swoich doświadczeń powiem tak...najlepiej byłoby dorwać oryginalny tłumik tylko oczywiście nowy...wiem jak chodzi Sigma z w miare dobrym oryginalnym tłumikiem, wiem jak z mocno zużytym, wiem jak chodzi z oryginalnym, ale bez katalizatora i wiem jak chodzi na polskim zamienniku (niezłym jak za te pieniadze). Ogólnie oryginał jest wg. mnie idealny - mruczy cicho kiedy trzeba,brzmi soczyście (ale bez przesady) jak przyciśniesz. Nieźle też chodzi oryginał bez katalizatora (z przelotową rurą) przy daniu ostro w palnik (bardzo soczysty, rasowy dźwiek, przypomina troche ten z Porsche 911), ale ciutkę za głośno na dłuższą metę przy spokojnej jeździe. Najlepsze rozwiązanie - aktywny wydech z elektrycznie sterownym przełącznikiem, tak jak w 3000GT :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 19-09-2010, 22:56   

lukasz12 napisał/a:
Zajc3w napisał/a:
jak chcesz się delektować dźwiękiem V6stki w pełni to odkręć wydech i zostaw same kolektory. :twisted: .
Mam cichą nadzieję że napisałes to ironicznie :)
Bo może kierowca się delektuje, gorzej dla tych co stoją na ulicy...

Oczywiście ze ironicznie, kierowca po 5 minutach też miałby dosyć. :wink:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.