Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do skrzyni manualnej?? sigma 24v
Autor Wiadomość
radzik8313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 18-09-2010, 13:40   Jaki olej do skrzyni manualnej?? sigma 24v

witam Mam sigme 92 rok. i tak pomyslalem ze warto bylo by wymienic olej w skrzyni, jak sie domyslam jakis polsyntetyk >??

1. czy moge zalac to olejem hipol polsyntetyk 75w90??
2. ile wchodzi oleju do takiej skrzyni?? czy lac az przeleje sie przez srube wlewowa??
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 19-09-2010, 11:34   

cześć.
zacytuję serwisówkę:
Kod:
Recommended Lubrication . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hypoid gear oil,SAE 75W-85W API GL-4.
- Quantity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2.0 litres.



Ja zalałem olej COMA 75w-85W i jest OK cena z tego co pamiętam 8 zł wyższa niż hipol, a rozlewany w UK.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-09-2010, 11:38   

Haczy tójka w krzyni manualnej :roll:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
radzik8313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 20-09-2010, 13:30   

dzieeki z apomoc,,, no wlasnei u mnie zgrzyta 2 ,kupilem sigme to zgrzytala , jezdzilem az sie zrobila dziura, kupilem skrzynie po regeneracji pojezdzilem z 8 msc nicnie zgrzytalo az sie mechanizm roznicowy rozwalil i sie zablokowala. teraz kupilem nastepna miala byc extra lux perfekcyjna, majatek 1800 zl z przesylka i co ?? zalozylem nowy kpl sprzeglowy i wraz zgrzyta, kazal mi koles zalac byle jakim olejem zrobic jakies 600km i wymienic na jakis pol syntetyk , po wymianie nadal zgrzyta....by tu h....
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-09-2010, 13:40   

jak masz trzy skrzynie. To możesz z nich poskładać jedną idealną. :idea: Przynajmniej ja tak bym zrobił. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-09-2010, 16:15   

ad1- możesz zalać hipolem 75w90 - lecz najpierw zalej go na przepłukanie - lecz skoro już przepłukałeś ???
ad2 - skrzynka mieści 2litry oleju wlewasz aż się przeleje przez otwór którym wlewasz olej

Co do zgrzytania - jak wyżej w poście - wymien synchro to przestanie lub tak jak wojtas napisał - z 3 zrób 1 perfekcyjną .
A tak z ciekawości - od zgrzytania zrobiła ci się dziura??? Z tego co wiem ...gdy zgrzyta to nawala synchronizator ale to tylko przy wkładaniu biegu ...moze zgrzytał dyferencjał ?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 23-09-2010, 18:05   

zbyszek05 napisał/a:

ad2 - skrzynka mieści 2litry oleju wlewasz aż się przeleje przez otwór którym wlewasz olej


:roll: wlewasz 2 litry i olej jest ok 2 cm poniżej górnej krawędzi wlewu :roll: , warunek - wypoziomowany(płaski parking) samochód.

Na synchronizatory żadne oleje i specyfiki nie pomogą. Albo złóż z 3 jedną za radą Wojtasa albo poszukaj na ebayu zestawu regeneracyjnego skrzyni. za 250-300 USD z przesyłką masz wszystkie synchro i łożyska nowe, czasem nawet niektóre nakrętki. Tylko uważać trzeba bo były 2 wersje skrzyń F5M33, różnica to ilość wpustów półosi i wymiary pierścieni synchronizatorów.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-09-2010, 20:05   

Tak ...moja różniła się od tej co kupiłem od sławka właśnie ilością zębów
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
radzik8313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 25-09-2010, 09:01   

no dobra. ja teraz wymienilem skrzynie i odkrylem ze obecna rozni sie m.i.n tym ze nie ma wyjscia na czujnik wstecznego?? bo od gory w skrzyni starej mialem jedna kostke cZuujnik a drugi byl z boku obudwa na takie same kostki,. w obecnej skrzyni jest tylko ta od gory a kabel z kostka na ktrorej jest napisane 1sw (chyba tak) lata sobie luzno. i co ciekawe oba przewody pasuja w jedna kostke , ale podpinalem jeden i drugi i nie zauwazylem rzadnej roznicy, ani tez żadnych zmian...

a czy ta ilosc zebow przy wymianie calej skrzyni ma wplyw na calosc??
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 27-09-2010, 18:19   

Półosie wtedy nie pasują.

Skrzynia oznaczona :
- F5M33-2-SNZJ ma 27 zębów na półosi
- F5M33-2-SNQJ ma inną ilość , jaką ? - na szybko nie znalazłem
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-09-2010, 20:41   

Skrzynia oznaczona :
- F5M33-2-SNZJ ma 27 zębów na półosi
- F5M33-2-SNQJ ma inną ilość , jaką ? - na szybko nie znalazłem[/quote]

Chyba 25 zębów bo takie informacje "krążą" po sieci. Analogicznie jest w przypadku automatu. 25 (starsze) i 27 (nowsze)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.