Jaki olej do skrzyni manualnej?? sigma 24v |
Autor |
Wiadomość |
radzik8313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: łuków
|
Wysłany: 18-09-2010, 13:40 Jaki olej do skrzyni manualnej?? sigma 24v
|
|
|
witam Mam sigme 92 rok. i tak pomyslalem ze warto bylo by wymienic olej w skrzyni, jak sie domyslam jakis polsyntetyk >??
1. czy moge zalac to olejem hipol polsyntetyk 75w90??
2. ile wchodzi oleju do takiej skrzyni?? czy lac az przeleje sie przez srube wlewowa?? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 19-09-2010, 11:34
|
|
|
cześć.
zacytuję serwisówkę:
Kod: | Recommended Lubrication . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hypoid gear oil,SAE 75W-85W API GL-4.
- Quantity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2.0 litres. |
Ja zalałem olej COMA 75w-85W i jest OK cena z tego co pamiętam 8 zł wyższa niż hipol, a rozlewany w UK. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-09-2010, 11:38
|
|
|
Haczy tójka w krzyni manualnej |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
radzik8313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: łuków
|
Wysłany: 20-09-2010, 13:30
|
|
|
dzieeki z apomoc,,, no wlasnei u mnie zgrzyta 2 ,kupilem sigme to zgrzytala , jezdzilem az sie zrobila dziura, kupilem skrzynie po regeneracji pojezdzilem z 8 msc nicnie zgrzytalo az sie mechanizm roznicowy rozwalil i sie zablokowala. teraz kupilem nastepna miala byc extra lux perfekcyjna, majatek 1800 zl z przesylka i co ?? zalozylem nowy kpl sprzeglowy i wraz zgrzyta, kazal mi koles zalac byle jakim olejem zrobic jakies 600km i wymienic na jakis pol syntetyk , po wymianie nadal zgrzyta....by tu h.... |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-09-2010, 13:40
|
|
|
jak masz trzy skrzynie. To możesz z nich poskładać jedną idealną. Przynajmniej ja tak bym zrobił. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 20-09-2010, 16:15
|
|
|
ad1- możesz zalać hipolem 75w90 - lecz najpierw zalej go na przepłukanie - lecz skoro już przepłukałeś ???
ad2 - skrzynka mieści 2litry oleju wlewasz aż się przeleje przez otwór którym wlewasz olej
Co do zgrzytania - jak wyżej w poście - wymien synchro to przestanie lub tak jak wojtas napisał - z 3 zrób 1 perfekcyjną .
A tak z ciekawości - od zgrzytania zrobiła ci się dziura??? Z tego co wiem ...gdy zgrzyta to nawala synchronizator ale to tylko przy wkładaniu biegu ...moze zgrzytał dyferencjał ? |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 23-09-2010, 18:05
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: |
ad2 - skrzynka mieści 2litry oleju wlewasz aż się przeleje przez otwór którym wlewasz olej
|
wlewasz 2 litry i olej jest ok 2 cm poniżej górnej krawędzi wlewu , warunek - wypoziomowany(płaski parking) samochód.
Na synchronizatory żadne oleje i specyfiki nie pomogą. Albo złóż z 3 jedną za radą Wojtasa albo poszukaj na ebayu zestawu regeneracyjnego skrzyni. za 250-300 USD z przesyłką masz wszystkie synchro i łożyska nowe, czasem nawet niektóre nakrętki. Tylko uważać trzeba bo były 2 wersje skrzyń F5M33, różnica to ilość wpustów półosi i wymiary pierścieni synchronizatorów. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 24-09-2010, 20:05
|
|
|
Tak ...moja różniła się od tej co kupiłem od sławka właśnie ilością zębów |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
radzik8313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 16 Skąd: łuków
|
Wysłany: 25-09-2010, 09:01
|
|
|
no dobra. ja teraz wymienilem skrzynie i odkrylem ze obecna rozni sie m.i.n tym ze nie ma wyjscia na czujnik wstecznego?? bo od gory w skrzyni starej mialem jedna kostke cZuujnik a drugi byl z boku obudwa na takie same kostki,. w obecnej skrzyni jest tylko ta od gory a kabel z kostka na ktrorej jest napisane 1sw (chyba tak) lata sobie luzno. i co ciekawe oba przewody pasuja w jedna kostke , ale podpinalem jeden i drugi i nie zauwazylem rzadnej roznicy, ani tez żadnych zmian...
a czy ta ilosc zebow przy wymianie calej skrzyni ma wplyw na calosc?? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 27-09-2010, 18:19
|
|
|
Półosie wtedy nie pasują.
Skrzynia oznaczona :
- F5M33-2-SNZJ ma 27 zębów na półosi
- F5M33-2-SNQJ ma inną ilość , jaką ? - na szybko nie znalazłem |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-09-2010, 20:41
|
|
|
Skrzynia oznaczona :
- F5M33-2-SNZJ ma 27 zębów na półosi
- F5M33-2-SNQJ ma inną ilość , jaką ? - na szybko nie znalazłem[/quote]
Chyba 25 zębów bo takie informacje "krążą" po sieci. Analogicznie jest w przypadku automatu. 25 (starsze) i 27 (nowsze) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|