Przesunięty przez: Hubeeert 30-04-2007, 02:59 |
Nie odpala - colt 1.5 GLXi '89 |
Autor |
Wiadomość |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 13:55 Nie odpala - colt 1.5 GLXi '89
|
|
|
Jestem laikiem i nie za bardzo znam sie na mechanice, ale moje przypuszcenia padaja na pompe paliwowa. Problem polega na tym, ze nie moge odpalic auta. Kluczyk w stacyjce przekrecam- rozrusznik chodzi wysmieniciea ale silnik zaskoczyc nie chce. Pytanko czy to moze byc cos innego niz pompa paliwowa?
Drugi problem to obrotomierz (mniej wazny ale milo by bylo jak by ktos cos zasugerowal). Normalnie nie dziala (jazda po miescie), ale jak jade gdzies dalej >100km to nagle odzywa do czasu jak nie wpadne w jakas dziurke na drodze. W czym tkwi problem? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:12
|
|
|
sprawdz zaplon, a obrotomierz wystarczy klepnac od gory i jest ok chyba wszystkie miski to maja |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:15
|
|
|
Strona Krzyzaka nie trybi p[oczekamy to moze zacznie. Co znaczy klepnac od gory :>? Bo jezeli uderzyc w rozdzielcza to to nie pomaga Nic na sile wszystko mlotkiem :>? |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:19
|
|
|
po co te kondensatory to bym sprawdził na końcu, żeby sprawdzić pompę wystarczy zdjąć przewód i zobaczyć czy jak kręcisz czy pompa podaje paliwo . pozatym wykręć świecę i zobacz czy jest iskra. Od takich rzeczy się zaczyna sprawdzanie dlaczego nie odpala. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:26
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | obrotomierz | a nie Jasiu napisał/a: | rozdzielcz |
Kondensatory Mitsubishi wsadziło wadliwe i traca parametry przez co samochód przestaje jeździć bo silnik nie ma sterowania jak komputer od wtrysku padnie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:29
|
|
|
A dlaczego odrazu obstawiacie kondensatory, nie widomo czy jest iskra a to jest podstawa, pozatym żeczywiście mogła paść pompa to trzeba najpierw wyeliminować. a jak dalej nie będzie działać to dopiero szukać usterki w ecu. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:31
|
|
|
kostuch napisał/a: | A dlaczego odrazu obstawiacie kondensatory |
Bo to najczęstsza przyczyna kłopotów które opisuje Jasiu. kostuch napisał/a: | nie widomo czy jest iskra a to jest podstawa | zgadza się - do sprawdzenia kostuch napisał/a: | pozatym żeczywiście mogła paść pompa | mogła fakt - jak jeździł na gazie a w zbiorniku benzyny nie było to mogła kostuch napisał/a: | to trzeba najpierw wyeliminować. a jak dalej nie będzie działać to dopiero szukać usterki w ecu. | Wyeliminowac trzeba wszystko. Znaczy kompletny przegląd zrobić. Cholera wie co jeszcze poprzedni własciciel "zostawił za niespodzianki" w tym samochodzie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 06-10-2006, 14:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Jasiu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:43
|
|
|
To jak na razie poczekam na lepsza pogode (brak garazu ) i zobaczymy czy jest iskierka pozniej czy pompka smiga a na koncu (jak wszystko bedzie ok) pobawie sie ECU. Jak juz pogrzebie w aucie to napisze jakie byly tego rezultaty. Dzieki za wstepna pomoc |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:55
|
|
|
Stawiam na ECU... 17lat dla kędziorów to i tak o 7 za dużo
Teraz to tylko sie modlić żeby wymiana kędziorów coś dała...
Pozzdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-10-2006, 14:57
|
|
|
Jak jeszcze będzie w czym grzebać. Niewyleczone ECU potrafi kaputnąć na amen i z kosztu 2 zł za kondensatory zrobi się 500 za nowe (używane) ECU.
Kondziory i tak musisz zmienić, więc zacznij od tego, posprawdzaj ścieżki, bo elektrolit potrafi je zeżreć.
Wykręć świece - sprawdź czy jest zapłon, bo ten model generalnie potrafi się wys..ć z 2 powodów:
- ECU
- cewka zapłonowa. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 15:00
|
|
|
A ja uprę się przy swoim, zanim zacznie się grzebać przy ecu trzeba wyeliminować inne rzeczy czyli:
1. iskra
2. pompa
3. cewka
a dopiero po tym wszystkim ECU
Jak to nie pomoże to trzeba zobaczyć czy zapłon jest dobrze ustawiony, i rozrząd. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2006, 15:03
|
|
|
kostuch, ale przyznasz że jak padnie ECU to
kostuch napisał/a: | 1. iskra | nie ma bo nie ma sygnału z ECU kostuch napisał/a: | 2. pompa | Nie działa bo nie ma sygnału z ECU kostuch napisał/a: | 3. cewka | patrz punkt 1. kostuch napisał/a: | Jak to nie pomoże to trzeba zobaczyć czy zapłon jest dobrze ustawiony, i rozrząd. | To mieści się w kategorii przegląd samochodu wspomniany przeze mne.
Od ECU należy zacząć a resztę sprawdzić tak czy inaczej. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 15:09
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Od ECU należy zacząć a resztę sprawdzić tak czy inaczej. | Tak wszystko się zgadza ale żeby oszczędzić sobie roboty to sprawdził bym iskrę, szybciej wykręcisz świecę niż wymienisz kondensatory, a jeśli iskra będzie to szykuje się grubsza robota. Czyli tak jak napisałeś przeglądzik. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 15:32
|
|
|
jest iskierka sprawdzam rozrzad zaplon chwala krzyzakowi za opis ecu ale to nie wszysko.
Nie mozesz a odpalasz czy wogole bo chyba otpalasz skoro masz drugi problem???
a kondziole wymien tak czy siak bo ci spokoju nie dadza - imaja racje |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|