 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[SS 1.8 GDI] Nie grzeje |
Autor |
Wiadomość |
hubert.madroch
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-10-2010, 10:14 [SS 1.8 GDI] Nie grzeje
|
|
|
Witam,
mam następujący problem. W chłodniejsze dni w moim Miśku nie robi się ciepło. Silnik bez problemu osiąga 90 stopni i taką temp. trzyma, jednak we wnętrzu nie leci ciepłe powietrze. Gdy jest parę stopni powyżej zera, to po jakichś 10 km zaczyna lecieć takie letnie powietrze ale to chyba od nagrzanego silnika. Gdy jest przy zerze, w aucie trzeba jeździć w kurtce.
Normalny odcinek do pracy to 20 km, więc odpada problem zbyt krótkiej drogi do nagrzania. Płyn w chłodnicy jest ok. Trochę martwi mnie problem bezpieczników (mam wrażenie, że kilku brakuje). Który bezpiecznik odpowiada za nagrzewnicę albo coś co powoduje nagrzewanie wnętrza auta? Włączanie i wyłączanie klimy lub obiegu otwartego, czy też zamkniętego nic nie daje. Nie jest to problem przełącznika, bo jednak czuć różnicę miedzy max zimnym a ciepłym nawiewem.
Nie wiem, co to może. Macie jakieś pomysły? Mój Misiek to Space Star 1.8 GDI 99r.
Pozdrawiam i liczę na pomoc. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 05-10-2010, 11:32
|
|
|
Może być też nagrzewnica zatkana skoro silnik uzyskuje normalną temp. pracy, nie ma obiegu chłodziwa i nie grzeje albo jest mały i grzeje tak sobie.Tu bym raczej poszukał. Chyba czeka cię wyjęcie nagrzewnicy i sprawdzenie przepływu / przepłukanie solidne.
Nie dodawałeś żadnego specyfiku do zatkania cieknącej chłodnicy albo na kranówce nie jeździłeś?
Bezpieczniki nie będą nic miały do tego jeśli dmuchawa działa. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
hubert.madroch
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-10-2010, 11:39
|
|
|
Silnik bez problemu uzyskuje normalną temperaturę i trzyma. Chłodnica jest ok, nie była niczym zatykana, ani specyfikami ani jajkiem. Na kranówie też nie jeździłem.
Nagrzewnica jest łatwo dostępna, czy trzeba pół silnika rozebrać? Pytam, ponieważ nie jestem specem. Może da się łatwo wytłumaczyć, gdzie jest i jak wygląda? Czym ją przepłukąć? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 05-10-2010, 12:55
|
|
|
Wymontowywanie masz w serwisówce strona 55-21. Jest z tym trochę roboty myślę, że trzeba rozebrać pół ale konsoli od strony pasażera.
Możesz też spróbować zdjąć węże od strony silnika ( dwa są w tym jeden z odpowietrznikiem czerwonym) i stamtąd płukać. Nawet byłoby to lepsze bo możesz spróbować jaki jest przepływ - otwierasz przełącznik na max grzanie, zdejmujesz węże , w jeden lejesz wodę i patrzysz ile drugim wypływa. Wypływ powinien być w miarę podobny.
Nie wiem tylko jak w GDi wygląda ilość miejsca na dojście między silnikiem a grodzią. W DID jest sporo i bez większej gimnastyki można to zrobić.
Co do płukania to są specjalne płyny do płukania chłodnic - rozrabiasz, zalewasz zostawiasz na ileś tam i przepłukujesz dokładnie. Wszystko powinno być na etykiecie produktu opisane.
Robiłem to kiedyś w Sierrze ale to daaawno było tak że nie pamiętam co i jak ale efekt końcowy był wzorowy.
Z tym że ja bym zaworu nie wykluczył też. Jak jest popsuty to może nie działać na zasadzie pełno zamknięty do pełno otwarty tylko np.: pełno zamknięty i częściowo otwarty mimo że pokrętłem masz na max. Trzebaby sprawdzić. Chociaż w obydwu przypadkach płukanie nie zaszkodzi. Tylko pamiętaj żeby zalewać tym przewodem na którym nie ma zaworu. Jeśli zawór jest kijowy to wiele nie przepłucze.
Najlepszym rozwiązaniem w/g mnie byłoby wyjęcie całej nagrzewnicy i wtedy masz jak na dłoni wszystko.
Tak czy inaczej trochę zabawy z tym jest. Podejrzewam że wskazana cała sobota w garażu
[ Dodano: 05-10-2010, 14:47 ]
Przyszło mi do głowy też żeby może cały układ spróbować odpowiednim specyfikiem przepłukać. Może pomóc a grzebania teoretycznie najmniej. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-10-2010, 19:27
|
|
|
hubert.madroch, masz klimatronik, czy manualne sterowanie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hubert.madroch
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-10-2010, 09:02
|
|
|
Mam 3 pokrętła, środkowe wciskane od A/C. Nie mogę ustawić konkretnej temperatury. Tzw. schładzacz. |
|
|
|
 |
BigZbig
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 GDI 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2010, 19:09
|
|
|
To ci dopiero historia.
Mam dokładnie ten sam model MSS 1.8 GDI 1999 - i ten sam problem. Nie grzeje. Objawy dokładnie takie same.
Czy ktoś wtajemniczony wyjaśni, jakie jest rozwiązanie tej zagadki?
Trudno mi uwierzyć, że wystąpiła niedrożność w obiegu płynu chłodzącego silnik. Choć oczywiście nie mogę tego wykluczyć.
Gdy pokrętło temperatury jest ustawione na "zimno" - powietrze swobodnie wpada wlotami do kabiny sporym strumieniem. Gdy pokrętło przestawiam na "gorące" - coś tam się wyraźnie "przestawia", ale powietrza wpada do kabiny dużo mniej i dźwięk wskazuje na to, że ma ono "utrudnioną drogę".
Co tak na prawdę dzieje się, gdy przekręcam pokrętło temperatury nawiewu z pozycji "zimne" na pozycję "gorące"?
Proszę o pomoc. zj
P.S. (22:36 28/X/2010)
Prowadząc dalsze poszukiwania natrafiłem na następujący materiał
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40854
Jeżeli w moim MSS (ja nie mam Climatronica!) też jest taki mechanizm sterowania klapką nawiewu, to objawy wskazują, że on jest walnięty. Droga dla ciepłego powietrza się nie otwiera i stąd to moje wrażenie, że powietrze spotyka jakieś utrudnienie.
Czy ktoś może zrewidować te moje przypuszczenia?
Jak dobrać się do tego mechanizmu (?) w MSS 1.8 GDI?
Czy ktoś może wskazać mi link do serwisówki tego modelu MSS?
Gorąco proszę o pomoc, bo zimno idzie, zima nie żartuje. |
|
|
|
 |
|
|