Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Czy elektryczna pompka paliwa załatwi sprawę??
Autor Wiadomość
kawekk 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 96
Skąd: Orzysz
Wysłany: 09-10-2010, 08:00   

Otóż zmieniłem podstawę filtra teraz mam pompkę wykręcaną z boku. Dzisiaj u mnie rano -4 widać różnicę na + ale dalej cosik nie tak. Chyba jednak poeksperymentuje z pompką elektryczną. Znajomy zregenerował pompę i dalej była padaka od kiedy założył pompkę od mondeo ma spokojną głowę:)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-10-2010, 08:31   

kawekk napisał/a:
Chyba jednak poeksperymentuje
to wstaw jeszcze przed i za filtrem przeźroczysty przewód->>> będziesz widział czy masz powietrze w układzie następnym etapem eksperymentów będzie założenie na tych przewodach zaworków zwrotnych a ostatecznym i zarazem końcowym :roll: etapem eksperymentów będzie wymiana całego układu paliwowego od filtra do zbiornika->>łącznie tych w zbiorniku. A czy świece żarowe grzeją->> czy wszystkie grzeją??? Bo u Żony nawet w lato jak nie podgrzeje (też 2,5) to ciężko, bardzo ciężko pali. Podgrzewanie świec ma zrobione na przycisk :wink: :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 09-10-2010, 15:56   

Odpuść sobie pompki elektryczne.
Jak tego powietrza w układzie jest dużo to odpalanie rzeczywiście może być problemem, a jeśli jednak jest mało to z pewnością nie jest to przyczyną problemów z odpalaniem zimnego silnika.

Moim zdaniem masz ustawiony zbyt późny kąt wtrysku na pompie. Jak masz przyrząd to wiesz co robić. Jak nie, to zaznacz obecne ustawienie i obróć pompe w stronę silnika - na początek o o ok. 1 mm, obserwuj efekty przez kilka dni, jeśli będzie lepiej ale nadal parę porannych bąków z wydechu to daj jeszcze trochę, ale nie przesadzaj. Przysłuchaj się pracy wtryskiwaczy, jak na ciepłym silniku podczas przyspieszania będą grały o wiele głośniej niż dotychczas to przesadziłeś i wracaj z pompą. To samo z odpalaniem ciepłego - jak trzeba będzie dłużej niż dotychczas kręcić by odpalić to też trochę przesadziłeś. A jeśli nie, to powinno być ok.
 
 
kawekk 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 96
Skąd: Orzysz
Wysłany: 10-10-2010, 08:54   

Jak jest ciepły to jak ta lala mucha nie siada podobnie jak jest minimum +10C. Zauważyłem że powietrze idzie mi z powrotu do pompy ale tylko kiedy jest zimno. Przewody wymienione wszystkie. Jutro założę zaworek n powrocie może pomoże mój boże:)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-10-2010, 10:01   

... może pomoże (z tym powietrzem), ale odpalanie zimnego pozostanie bez zmian
 
 
kawekk 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 96
Skąd: Orzysz
Wysłany: 19-10-2010, 19:27   

Zamontowałem elektryczny wspomagacz i doszedłem do wniosku, że nie ma poprawy. Jedyne co stwierdzam to to, że do pompy nie ma powietrza. Po odpaleniu zimnego widać bombelki z powrotu na pompie. I tak jak zwykle 10-15sek nierównej pracy i po dodaniu gazu gites majones. Nawet jak po tym zgaszę silnik to już odpali bez problemu. Moje pytanie brzmi co w tej zakichanej pompie siada, że mnie tak przy niższych temperaturach szlag trafia...?? Mam świece 6,2v HKT i magiczny pstryczek elektryczek sam dogrzewam.
Ostatnio zmieniony przez kawekk 19-10-2010, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-10-2010, 19:29   

kawekk napisał/a:
Moje pytanie brzmi co w tej zakichanej pompie siada, że mnie tak przy niższych temperaturach szlag trafia...??

Uszczelniacz wałka, na którym zamontowane jest koło pompy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-10-2010, 19:32   

pisałem już powyżej, sprawdź kąt wtrysku
 
 
kawekk 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 96
Skąd: Orzysz
Wysłany: 19-10-2010, 19:35   

rico ale zgadzasz się ze zbyszkiem że to uszczelniacz pompy??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-10-2010, 19:38   

rico.1 napisał/a:
pisałem już powyżej, sprawdź kąt wtrysku

Ale czy kont wtrysku może mieć wpływ na bąbelki powietrza na powrocie? Raczej nie. Pompa ewidentnie się zapowietrza.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
kawekk 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 96
Skąd: Orzysz
Wysłany: 19-10-2010, 19:41   

Witam czy masz może taki uszczelniacz wałka??? 2,5td 92r. Jeżeli tak to jaki koszt uszczelniacza i wymiany?? i najważniejsze czy jest to trudne czy domowy mechanik da radę??
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-10-2010, 19:42   

nie przeczę, ale to możesz prosto sprawdzić, ściągasz osłonę paska rozrządu i już widzisz, powinno być kompletnie sucho wokół ośi pompy

a listwa przelewu wtrysków dokładnie sprawdzona?
 
 
kawekk 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 96
Skąd: Orzysz
Wysłany: 19-10-2010, 19:43   

listwa sucha i sprawdzona
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-10-2010, 19:52   

to sama pompa może gdzieś się poci na uszczelkach albo na tym simerze

tak czy siak taka ilośc powietrza nie powinna mieć wpływu na odpalanie, sprawdź ten zapłon, ewentualnie przyspiesz i zobacz jakie będą efekty
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-10-2010, 20:01   

rico.1 napisał/a:
to sama pompa może gdzieś się poci na uszczelkach albo na tym simerze

tak czy siak taka ilośc powietrza nie powinna mieć wpływu na odpalanie, sprawdź ten zapłon, ewentualnie przyspiesz i zobacz jakie będą efekty

Ma wpływ, 2,8td wymieniam bardzo często i przyczyna ustaje.
Bąbelki na powrocie z czegoś się biorą.
Zrób doświadczenie z listwy powrotu z wtryskiwaczy, załóż wężyk przezroczysty i włóż go do bańki i z powrotu do pompy tez. A miejsce w pompie do którego podłączona jest listwa zaślep i zobacz jaki jest efekt.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.