 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Olej w skrzyni i reduktorze |
Autor |
Wiadomość |
jaculo
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2010, 19:41 [2.5 TD] Olej w skrzyni i reduktorze
|
|
|
Witam...
Mam wreszcie olej... (chęci . ) i jutro zabieram sie za wymiane. Tylny most wiadomo dostęp łatwy. Przedni - czy trzeba odkręcić osłone pod silnikiem..??
No i najważniejsze pytanie, czy skrzynia biegów, i skrzynia redukcyjna to są dwa oddzielne elementy z których każdy ma swój wlew, i spust..? czy wymieniając olej w skrzyni biegów wymienia się i w reduktorze, na zasadzie przelewania sie.. ? Powiedzcie mi prosze, bo tego nie wiem.
Z tego co już widziałem - to to że reduktor jest pod taką stalową osłoną - czy nie trafi mi jej też odkręcać...
Dziękuje z góry za podpowiedzi....
[ Dodano: 29-05-2010, 10:26 ]
Nikt mi nie odpowiedział, ale to nic, poradziłem sobie... Jeśli kogoś to interesuje to do obydwu mostów, i obydwu skrzyń weszło mi - 8,5 litra. A zlałem może 7l... Warto, jak widać było... Dostęp wszędzie bardzo dobry, potrzeba jedynie odkręcić osłone z pod reduktora, i jedną część z pod silnika.. Jest też okazja przesmarowania przegubów wałów napędowych, i przedniego zawieszenia.. co też uczyniłem. Cała operacja, łącznie ze smarowaniem, zajęła 2 osobom 1 godzine. Mieliśmy dobre narzędzia i niezbędną do tego - litrową strzykawe, z giętką końcówką do nalewania oleju.. bez niej raczej więcej oleju, rozlejecie niż wlejecie
pzdr wszystkich.. |
_________________ jaculo
 |
|
|
|
 |
adrian-2010 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2010, 15:03
|
|
|
jaki olej lałeś? |
|
|
|
 |
jaculo
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2010, 07:46
|
|
|
adrian-2010 napisał/a: | jaki olej lałeś? |
Wlałem olej - Lotos Titanis GL-5 SAE 80w90
http://ew5test.earlweb.co...r=&vehicle=6111
Kosztował 11 pln za litr, a nie 40 tak jak Castrol.. Pamietaj, ,zaden olej nie wskrzesi żadnej maszyny - a zamiast przepłacać 4 krotnie, lepiej dla auta jak go częściej zmienisz, czy też w przypadku przekładni - wiosną i jesienią sprawdzić czy olej w nich jest... Najważniejsze ażeb y tam był, a czy jest to Lotos czy Elf, niema żadnego znaczenia, bo i jeden i drugi spełnia dane klasy lepkościowe, więc w praktyce różnią się tylko nazwą..
pzdr. |
_________________ jaculo
 |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 11-10-2010, 23:53 pełna wymiana
|
|
|
Witam. Nie odpisywałem, jak to się robi, bo sam nigdy tego nie robiłem, tylko mój mechanik. Ja sobie obrałem taką taktykę: co trzecia wymiana oleju w silniku, wymieniam w wałach, skrzyni i reduktorze. Wiadomo, trochę to kosztuje, lecz według starego powiedzenia: kto smaruje ten jedzie! Sam się przekonałem, że olej co jakiś czas ubywa (nie wiem: ściera się, albo co ) i co świeży olej - to pewniejsza jazda! Do tej pory było wszystko ok! Piszę, że do tej pory, bo pożyczyłem bratowej swoja Misię i czy to zużycie własne skrzyni czy niedogadanie się bratowej z moja misią - chyba już słyszę łożyska skrzyni Pewnie będę remontował tzn: wymiana łożysk, bo kupno używki może być takie, że pochodzi albo nie pochodzi:-( Wiem jedno, że swojej Misi nie pożyczę już żadnej kobiecie!! Ps: wymieniał ktoś już łożyska? Dużo to zachodu? |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
xfranex
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 13-10-2010, 19:06
|
|
|
Witam , też zabieram się do wymiany oleju w skrzyni , reduktorze i mostach . Mamy pytanie bo u mnie jest skrzynia automatyczna ( nie wiem jak u Ciebie ) i to jest silnik 3.0 V6 94 r z początku roku , i jaki olej do tej skrzyni zalać ? jaki do reduktora i jaki do mostów ? , i po ile litrów ? tak mniej więcej . Dzięki za odp |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 13-10-2010, 20:55 olej
|
|
|
Mam info-tech. Mam tam informacje do pajero-szogun. jakie oleje. Ale mam w 3.0 4 rodzaje silnika w zależności od mocy: 104; 110;134 i 152koni. Mogę to spisać, ale nie wiem do jakiego silnika. Ewentualnie inni koledzy mogą tez zagadnąć. Info dokładne ma też Zbyszekm2, jeśli napiszesz do niego na priv to zawsze odpisuje:-) |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
xfranex
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 13-10-2010, 22:51
|
|
|
u mnie jest ten 152 konny silnik |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 14-10-2010, 16:38 oleje wg info-tech
|
|
|
Witaj. Sam nie wiele z tego rozumiem, bo mechanikowaty to ja nie jestem , ale napisze, co w programie miałem do twojego modelu
-Miska olejowa silnika razem z filtrem 4.9L
-Wkład zapasowy do skrzyni biegów - przekładnia automatyczna 7.2L ATF Dexron II
-Skrzynka rozdzielcza biegów 2.3L
-Przekładnia różnicowa 1.2L API GL5
-Przekładnia różnicowa tył 2.6L API GL5
-Przekłądnia różnicowa o ograniczonym poślizgu Shell LSD API GL5
Hypoy LS API GL5
-Ukłąd chłodzenia 8.5L
Jak coś znajdziesz dla siebie i będziesz wiedział w przeciwieństwie do mnie, o co chodzi to będziesz bohaterem Pozdarawiam |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
jaculo
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-10-2010, 18:47
|
|
|
xfranex napisał/a: | Witam , też zabieram się do wymiany oleju w skrzyni , reduktorze i mostach . Mamy pytanie bo u mnie jest skrzynia automatyczna ( nie wiem jak u Ciebie ) i to jest silnik 3.0 V6 94 r z początku roku , i jaki olej do tej skrzyni zalać ? jaki do reduktora i jaki do mostów ? , i po ile litrów ? tak mniej więcej . Dzięki za odp |
tu jest tabela dla twojego autka...
http://ew5test.earlweb.co...r=&vehicle=6075
[ Dodano: 14-10-2010, 18:50 ]
A Shogun - to pajero w Anglii
Montero - w Hiszpanii
a Pajero - cała reszta świata
a w Polsce to poprostu "misiek"
czyli wszystko to - to samo.. |
_________________ jaculo
 |
|
|
|
 |
pantonik1
Mitsumaniak
Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: 17-10-2010, 14:32 i o to chodziło:-) dla potomnych
|
|
|
Strona piękna! Wszystko tam jest. |
_________________ O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1 |
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 06-11-2010, 16:12
|
|
|
jak kogo interesuje to tez jestem po wymianie oleju w mostach i skrzyni oraz reduktorze
aby sobie z tymi wianami wystarczy kawałek ulicy, wiadro ,strzykawka do oleju,
klucze 24 ,27, 14 ,12,10 mogą być płasko oczkowe chodź nasadowymi wygodniej.
płaska 24 będzie na pewno potrzebna do śruby spustowej reduktora .
lądujemy pod autem odkręcamy osłonę silnika, (14 i 10) odkręciłem obie. znajdujemy śrubę spustowa (24) na przednim mechanizmie różnicowym oraz wlewowa odkręcamy obie niech olej zleci do wiadra, wkręcamy korek , strzykawka nalewamy dotąd aż stan osiągnie krawędź otworu wlewowego, przykręcamy osłony i bierzemy się za skrzynie oraz reduktor ale do reduktora trzeba zdjąć osłonę potrzebujemy 12
odkręcamy korek (27) od skrzyni oraz wlew postępujemy analogicznie jak przy przodzie lejemy olej dopóki nie zacznie wypływać przez otwór wlewowy
tylny most to banał dostęp luks
zajmie nam to z 2-3 godzin max |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 07-11-2010, 16:47
|
|
|
Czy skrzynia i reduktor są w środku połączone i jest to jeden olej, czy w skrzyni wymienia się osobno i w reduktorze osobno? |
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 07-11-2010, 19:01
|
|
|
do skrzyni wlewa się osobno i do reduktora osobno naprawdę proste |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 13-11-2010, 08:01
|
|
|
Ostatnio wymieniałem wszystkie oleje w moim 2,5, 1998, krotki, SS, manual:
przedni most: ok 1,5 litra - elf do mostów mineralny 80w90, nalezy sciagnąć osłonę
tylni most: ok 2,8 litra - elf do mostów
skrzynia: ok 2,8 litra - K2 syntetyk 75w90 nie trzeba sciagac osłony
reduktor: ok 2,0 litra - jak wyżej
dodatkowo do skrzyni i reduktora wlałem ceramizer militec, bo miałem:)
raczej przydalby sie jeszcze do tylnego mostu bo tam olej był najbardziej przepracowany, z opiłkami.
czyli razem weszło mi około 9 litrów, lałem z czubkiem na ewentualne wycieki
Tej osłony pod reduktorem nie trzeba demontowac, wystarczy odgięty klucz oczkowy nr 24, a olej spłynie po tej osłonie do naczynia. Do nalewania oleju potrzebna szpryca, ja miałem małą (160 ml). |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 22-12-2010, 20:58
|
|
|
Tak sie zastanawiam co za roznica jest w specyfikacji GL4 a GL5 ??
W serwisowce mam ,ze do mojej IIki olej w skrzyni i reduktorze to 75w/90 GL4 - wlalem 75w90 ale GL5 - zrobie mu tym "krzywde" ?? |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
|
|