 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] Dymi po dłuższym postoju, np: w korku |
Autor |
Wiadomość |
włodi
Nowy Forumowicz Włodi

Auto: Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 8 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 06-10-2010, 09:07 [II 2.0 DID] Dymi po dłuższym postoju, np: w korku
|
|
|
Witam wszystkich Mitsumaniaków, po raz pierwszy na forum,myślalem ze jedynie bede odpowiadał na pozyztywne rzeczy zwiazane z Outkiem, ale zaczyna sie od niemilych niestety, może ma ktoś przypadek dymienia rozgrzanego samochodu, czytalem na forum ze na zimnym koledze dymi, a mi znowu odwrotnie, przy postoju np: w korku ok.20 min zaczyna z tylu unosic sie chmura niebieskawego dymu (tak jakby olej sie palił), jak go potem przyciagne na trasie to wydmucha i spokój, ale na nastepnym dluzszym postoju to samo, bylem w ASO to podobno przestawili zapłon troche i to wszytsko, myslalem ze bedzie ok ale niestety wczoraj to samo zaczelo sie dziac, ma ktos moze jakies doswiadczenia w tym temacie?
Przebieg 30tk |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 06-10-2010, 09:18 Re: Dymi po dłuższym postoju, np: w korku
|
|
|
włodi napisał/a: | Witam wszystkich Mitsumaniaków, po raz pierwszy na forum,myślalem ze jedynie bede odpowiadał na pozyztywne rzeczy zwiazane z Outkiem, ale zaczyna sie od niemilych niestety, może ma ktoś przypadek dymienia rozgrzanego samochodu, czytalem na forum ze na zimnym koledze dymi, a mi znowu odwrotnie, przy postoju np: w korku ok.20 min zaczyna z tylu unosic sie chmura niebieskawego dymu (tak jakby olej sie palił), jak go potem przyciagne na trasie to wydmucha i spokój, ale na nastepnym dluzszym postoju to samo, bylem w ASO to podobno przestawili zapłon troche i to wszytsko, myslalem ze bedzie ok ale niestety wczoraj to samo zaczelo sie dziac, ma ktos moze jakies doswiadczenia w tym temacie?
Przebieg 30tk |
Nie chcę cie niepokoić, ale jesli dymi na niebiesko to NIE JEST DOBRZE. W najgorszym przypadku moze to być uszczelka pod głowicą. Ja bym nie dał się tak łatwo zbywać w ASO. Auto ma absolutnie nie dymić, a na pewno nie na niebiesko. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
włodi
Nowy Forumowicz Włodi

Auto: Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 8 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 06-10-2010, 09:44
|
|
|
teraz go zapalilem, pracuje 0,5h i nic, nie wiem o co kaman, aha plynu chlodniczego nie ubywa |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-10-2010, 11:10
|
|
|
włodi, a jak z olejem? czy przypadkiem turbina nie wywala CI oleum do powietrza? Niebieski (nie biały) dym może sugerować olej |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
włodi
Nowy Forumowicz Włodi

Auto: Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 8 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 06-10-2010, 20:08
|
|
|
poziom oleju się nie zmienił, a dzis sporo stalem w korkach i juz zglupialem,raz dymi raz nie......dzis jak na zlosc wogole nie kopcił |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-10-2010, 21:10
|
|
|
Może po prostu DPF się wypala? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-10-2010, 09:35
|
|
|
KowaliK napisał/a: | Może po prostu DPF się wypala? | nie w traktorze .włodi, pilnuj oleju i korzystaj z uroków trzech diamentów nawet jak nieco kopcą |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
włodi
Nowy Forumowicz Włodi

Auto: Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 8 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 07-10-2010, 10:11
|
|
|
tez mi sie wydawalo ze w nim nie ma DPF-a, a z urokow korzystam ale obciach na swiatlach jak tuman dymu za tobą |
|
|
|
 |
Straszny
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 40 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-10-2010, 10:30
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to jest DPF typu otwartego. Wypala się bez wstrzykiwania specjalnego płynu (chyba za pomocą wyższej temperatury, uzyskiwanej ze spalin). Filtr taki zawiera z tego co kiedyś gdzieś wyczytałem tlenek glinu i tlenek ceru na swojej powierzchni i podczas jazdy wypala się, gdy jedziemy z wyższymi obrotami (mamy wtedy wysoką temp. spalin), lub dotryskiwana jest przy niższych obrotach dawka paliwa, która podnosi temp. spalin, a ta następnie wypala sadzę. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 07-10-2010, 13:52
|
|
|
Straszny, w Octaviach z DPF jest faktycznie tak, jak piszesz Straszny napisał/a: | podczas jazdy wypala się, gdy jedziemy z wyższymi obrotami (mamy wtedy wysoką temp. spalin), lub dotryskiwana jest przy niższych obrotach dawka paliwa, która podnosi temp. spalin, a ta następnie wypala sadzę | , ale tam sadzy nie uświadczysz na wylocie, a u nas rurki czarne. Cokolwiek by miało oznaczać otwarty typ DPF, to działa średnio, a już na pewno nie sygnalizuje procesu wypalania - co robi w samochodach z grupy VW |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
włodi
Nowy Forumowicz Włodi

Auto: Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 8 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 11-10-2010, 15:24
|
|
|
Dzis uslyszalem ze moze to byc zawor recyrkulacji spalin EGR, kolega mial identyczna sytuacje tylko ze w merecdesie, wymienili mu ten zawor jakis czujnik do tego i problem rozwiazali |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-10-2010, 19:24
|
|
|
włodi napisał/a: | Dzis uslyszalem ze moze to byc zawor recyrkulacji spalin EGR, kolega mial identyczna sytuacje tylko ze w merecdesie, wymienili mu ten zawor jakis czujnik do tego i problem rozwiazali |
Tak jak wspominałem wczesniej coś jest nie tak z autem i dlatego nie daj się zbywać ASO, że niby dalej jeździć aż misiek stanie. Auto nie może dymić szczególnie na niebiesko, kropka. masz gwarancje i ASO ma ci to naprawić. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-10-2010, 06:35
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Tak jak wspominałem wczesniej coś jest nie tak z autem i dlatego nie daj się zbywać ASO, że niby dalej jeździć aż misiek stanie. Auto nie może dymić szczególnie na niebiesko, kropka. masz gwarancje i ASO ma ci to naprawić. | Nic dodać nic ująć, a jak dalej będą zbywać, to pismo o wymianę samochodu na wolny od wad, bo w instrukcji nie ma nic napisane o dopuszczalnym niebieskim dymieniu. Podejście kolejnego ASO Mitsu jest po prostu powalające na kolana. Zbagatelizować usterkę, olać klienta i poczekać aż skończy się gwarancja, wtedy napiszemy listę części za 10kzł, które należy wymienić. A co na to uczciwe ASO? Przecież to strzały również w wasze kolana - nie tylko klientów. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 12-10-2010, 09:48
|
|
|
włodi napisał/a: | Dzis uslyszalem ze moze to byc zawor recyrkulacji spalin EGR, kolega mial identyczna sytuacje tylko ze w merecdesie, wymienili mu ten zawor jakis czujnik do tego i problem rozwiazali |
I będą tak zgadywać aż dojadą do wypalonych gniazd zaworów....
A filtr powietrza wymieniali?Może sam sprawdzałeś czy czegoś nie zassałeś i kuleje proces spalania wogóle....? |
|
|
|
 |
włodi
Nowy Forumowicz Włodi

Auto: Outlander 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 8 Skąd: Wloclawek
|
Wysłany: 18-10-2010, 19:30
|
|
|
W przyszłym tygodniu wstawiam do serwisu, zobaczymy co wyczaruja ...odezwe sie po zabiegu jaka diagnoza
[ Dodano: 30-10-2010, 21:02 ]
Byłem, odebrałem... nic nie wykryto, wszystko w porzadku (w serwise wogole nie dymił)....nie wiem co myśleć
[ Dodano: 16-11-2010, 20:15 ]
No niestety znowu to samo , z tylu outka dym niebieskawy czuć zdecydowanie spalony olej, nie zdarza się to często,wiec trudno mi ocenic czy oleju ubywa, ale jak się nazbiera w tłumiku to dymi jak jakis rupiec,wstyd po prostu |
|
|
|
 |
|
|