 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Strzela, kicha, chodzi jakby mu czegoś brakowało |
Autor |
Wiadomość |
Mrowa_ns
Nowy Forumowicz
Auto: Misiu Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: NS
|
Wysłany: 12-10-2010, 23:05 Strzela, kicha, chodzi jakby mu czegoś brakowało
|
|
|
Witam !!!!
Jako iż jestem nowy na forum to się na początku przedstawię. Mam na imię Piotrek i niedawno kupiłem Misia Eclipso z silnikiem 2.0 150KM z rocznika 1992.
Mam z nim taki oto problem, gdy jest zimny potrafi bardzo ładnie zapalić i działać na benzynie, czasami nawet na gazie, chociaż na LPG częściej strzela. Ale problem jest taki że jak chwilę pochodzi, zagrzeje się, a nawet nie zdąży to gdy go zgaszę to ciężko jest go zapalić, wtedy chodzi nierówno, jakby na dwóch garach. Kicha, a jak ma LPG to strzela. Wyglądało by mi na to jakby go zalewało i później nie chcę dlatego zapalić. Wymieniłem kable, tylko akurat nie na nowe, ze świecami też się bawiłem, miałem dwa zestawy eclipso i jedne wykręciłem z Laguny 2.0 i nic, dalej to samo. Początkowo nie było iskry na 1 i 4 kablu ale teraz gdy zmieniłem cewkę bo myślałem że to ona to dzieje się to samo. Próbowałem go ustawić na aparacie zapłonowy(ale miałem zdziwienie jak go zobaczyłem) i dalej jest be. Zastanawiałem się czy aby przypadkiem nie padł komp, lub może czujnik położenia wału. Osobiście uważam że to pewnie jakaś pierdółka, tylko właśnie jaka.
Bardzo proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-10-2010, 00:12
|
|
|
zacznij od wymrugania kodów błędu |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-10-2010, 08:13
|
|
|
Jak napisali poprzednicy, najpierw wymrugaj błędy. Wygląda to na czujnik położenia wałków, typowe objawy z niepaleniem po nagrzaniu. No i zdecyduj się czym jeździsz, nie ma takiego modelu jak ECLIPSO. A świece od laguny niech siedzą dalej w lagunie, prawidłowe NGK BPR6ES są w zawrotnej cenie 8,50 zł/szt. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-10-2010, 11:07
|
|
|
przerwy międzyelektrodowe oryginalnie 1,1mm na LPG polecam ustawić na 0,8-0,9mm, u Ciebie pierw zapłon ustaw jestem pewien że jest źle ustawiony, na forum w moich wypowiedziach znajdziesz dokładną instrukcję How To tylko poszukaj |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Mrowa_ns
Nowy Forumowicz
Auto: Misiu Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: NS
|
Wysłany: 27-10-2010, 20:38
|
|
|
Świece już są od eclipse, szukałem na forum jak ustawić zapłon, ale nie znalazłem. A gdzie mam znaleźć tą wtyczkę, wydrukowałem sobie zdjęcie ale nigdzie nie było jej. Autko dalej bez zmian, raz dobrze, ładnie pali, a raz chodzi jakby nie na wszystkie gary. |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 29-10-2010, 21:38
|
|
|
Nad nogami kierowcy po lewej stronie, zakryta czarną gumową osłonką. A co do zmniejszania szczelin na swiecach to niejest dobry pomysł gdyrz wtedy łatwiej o zalanie ich ( iskra traci na mocy zapalania benzyny ). Pozdro |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-10-2010, 10:21
|
|
|
spokojnie, przy przerwie 0.9 jedyne co grozi to szybsze zużycie elektrod, pomijając fakt że żeby je zużyć w znacznym stopniu trzeba zrobić na świecach koło 50 tyś, a wcześniej padnie ich wnętrze
Nikoś, do ustawiania zapłonu nie tylko pin 10 w złączu diagn. ale i masowanie złącza ustawiania zapłonu, Mrówa, pamiętaj, tylko lampą strobo na ciepłym silniku, zmasowane diagn. pin 10 i ZUZ, silnik wejdzie w tryb serwisowy i powinien trzymać obroty około 750 jak nie trzyma ustaw na śrubie regulacyjnej na przepustnicy wtedy ustawiasz zapłon, zdjęcie ZUZ wklejam na dole, to to złącze pokazane po prawej, zdejmujesz zatyczke i masz tam jeden pin który podłączasz pewnym połączeniem (żabki np lub konektorek 3mm) do masy na aku, pin 10 łączysz z pinem 12 (masa) też najlepiej konektorkami, wcześniej zaznacz sobie kredą na kole pasowym krawędź przy nacięciu do ustawiania zapłonu, będziesz lepiej ją widział. Ustawiasz na 5°BTDC, potem reset ECU i nauka wolnych obrotów na drugi dzień na zimno, pozdro
gdzie szukać:
jak to wyglądać powinno:
po zdjęciu obu zatyczek, po lewej złącze diagnostyczne pompy paliwa, po prawej ZUZ do ustawiania zapłonu:
foty by ZeneK_BB® |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Mrowa_ns
Nowy Forumowicz
Auto: Misiu Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: NS
|
Wysłany: 04-11-2010, 15:17
|
|
|
A może wiecie co jest jescze odpowiedziałne za iskrę oprócz cewki. W eclipse jest ta podwójna, i na jednej nie było iskry, po wymienieniu wydawało się że będzie działała ale znowu widzę że na dwa kable nie idze prąd, dodam że kable też wymieniłem. Chyba jest tak że na jednej cewce jest świeca 1 i 4 a na drugiej 2 i 3 i właśnie na tej drugiej(2 i 3 świeca) nie ma prądu.
Dzisiaj będę ustawiał jeszcze zapłon, może będzie grało.
[ Dodano: 04-11-2010, 15:29 ]
Aha, ciśnienie na cylindrach sprawdzone. Coś około 13 - 14 jest :D |
|
|
|
 |
kicek86
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 149 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-11-2010, 15:37
|
|
|
power transistor. Znajduje się od razu przy cewkach. |
|
|
|
 |
Mrowa_ns
Nowy Forumowicz
Auto: Misiu Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: NS
|
Wysłany: 04-11-2010, 15:45
|
|
|
I jeszcze zastanawiałem się nad power tranzystorem, to co jest pod cewką z szeroką wtyczką podobno ??
A może mi ktoś powie gdzie znajdę czujnik położenia wału i podobno jest drugi, położenia wałka rozrządu.
[ Dodano: 04-11-2010, 15:46 ]
No właśnie, kolega mnie uprzedził |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:28
|
|
|
Gdyby to byl czójik położenia wału to by ci w ogóle nie odpalił (przerabiałem to), gdy przerywa to wtedy silnik gaśnie w czaie jazdy i przede wszystkim pojawia sie błąd "check engine" z opisem właśnie tego błędu. Jesli czegoś takieg nie ma to sprawdź (zaczynając od rzeczy najbardziej banalnych):
1. gumową rurę która dochodzi z filtra powietrza do przepustnicy oraz połaczenia na tym odcinku (musi być wszystko szczelne) - dodatkowe powietrze (nie liczone przez przepływomierz-w filtrze)może powodowac takie problemy. Jesli są jakies pekniecia dziury to musisz je zakleić albo wymienić ta rurę na nową jesli naprawić się nie da.
2. jeśli faktycznie stwierdziłeś że nie ma iskry to wymień ten power tranzistor choć większe szanse że nawali raczej w lato niż jesienią/zimą. W lecie wilgotność powietrza jest wyższa i elektryka jest podatna na niedomagania bardziej niż w zimie w dodatku to dosyć rzadki problem (właściwie to nie słyszałem żeby ktoś musiał wymieniać).
3. jesli wymiana power tranzistora nie pomoże to trzeba się zastanowić nad tym kiedy były wymieniane kondensatory w ECU i czy auto ma tylko z tym problem czy może jeszcze z czymś- zwykle jest wiecej dziwnych objawów. choć ja na twoim miejscu zaczołbym od sprwdzenia wtryskiwaczy
4. sprawdź wtryskiwacze- umów się z kimś kto ma MMCD w palmie tam jest opcja testu wtryskiwaczy (bez wykrecania czego kolwiek czy zabawy) jeśli to ktorys z nich/wszystkie to pojawia się troche wiekszy koszt (troche kosztują niestety).
Być może wlałeś benzynke 98 (powinno sie nią lać) i zuzyte nieco przez gaz wtryskiwacze sie ostro przetkały lub nie mglą jż tak jak powinny przez to mieszanka jest za bogata i dochodzi do wystrzałów w wydechu (samozapłon).
5. ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu (czójnikiem położenia wału) ale uwaga jesli auto jeździło prawidłowo i prolem poawił sie nagle to ja bym odrzucił tą tezę. W zasadzie nie potrzeba do tego stroboskopu i innych cudów zrób tak:
a) zaznacz sobie aktualne położenie czójnika wału zanim go polzujesz (np. robiąc lekkie ryski przy śrubach) tak że gdyby ci nie wyszło to żebys mógł go ponownie ustawić tak jak był)
b) podepnij sobie pin w gnieździe zapłonu do - akumlatora
c) zepnij 10 pin z 12 pinem we wtyczce diagnostycznej
d) polzuj 2 nakrętki na położeniu czójnika wału
e) uruchom auto poczekaj aż sie nagrzeje- niech zaczną się problemy i wtedy bardzo małmi kroczkami uderzając np. lekim młoteczkiem kręć nim dosłownie o milimetr w lewo lub w prawo jeśli zauważysz poprawę to dokręć czójnik w takim położeniu i przetestuj jak auto jeździ/sie sprawuje. Oczywście zanim wyjeziesz to wyłącz silnik wypnij wszystkie kabelki tj. odepnij zapłonowy od akumlatora i 10 i 12 pin z diagnostycznego. Jeśli jest poprawa to możesz dalej eksperymentować do zadowalajacych rezultatów. Zasadniczo gdybys to roił przy użyciu lampy to powinno byc ustawione na 5 stopni (kąt wyprzedzenia zapłonu) ale ja i proponuję 7 albo 8 stopni (skoro jeździsz też na gazie).
Opcji jest multum i jesli kpiłes auto niedawno to były właściciel być może już cos podejrzewał, zauwazył więc mozesz go też namówic na zwierzenia. Jestes początkujący w te klocki wiec pewnie nawet nie wiesz co sie z czym wiąże datego jest w Polsce pare miejsc (ja znam tylko jedno) gdzie są ludzie którzy zrobią ci to bez wysiłku. Widze że jesteś z Małopolski to możesz jechać do profiteam'u do Bukowna tam jest koleś co robi eagle talona na 1/4 mili więc ma sprzęt i wiedzę do tego żeby zdiagnozować i naprawić/ustawić auto tak jak się powinno. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-11-2010, 10:43
|
|
|
Iushiban napisał/a: | kręć nim dosłownie o milimetr w lewo lub w prawo jeśli zauważysz poprawę to dokręć czójnik w takim położeniu |
broń boże nie tak, na 750 obrotach w trybie serwisowym wyprzedzisz zapłon silnik zacznie pracować równiej i podniesie obroty bo wtedy ECU ustawi się na 5°BTDC i nie zrobi korekcji, idealny zapłon to 8°BTDC, ale nie ma to nic wspólnego z poprawnym ustawieniem... zapłon ustawiamy lampą, w tej sytuacji kiedy nie jest jasne obecne ustawienie zapłonu, są sytuacje kiedy tymczasowo można ustawić czujnik na oko żeby normalnie dojechać do warsztatu ale nie w tym przypadku... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 07-11-2010, 11:38
|
|
|
tak, tyle że w bardzo niewielu warsztatach ustawiają wyprzedzenie zapłonu lampą- znacznie częściej na czuja więc jak ma jechać gdzieś gdzie mu ustawią na czuja to lepej niech sam sobie ustawi. |
|
|
|
 |
|
|