Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
maly problem z alternatorem
Autor Wiadomość
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 15-03-2010, 20:36   

masa na 100% nie wchodzi w gre... cały silnik zmasowany zestawem bardzo grubych kabli, do tego aku z nowym kablem masowym i klemami.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2010, 20:45   

A kontrolka ładowania delikatnie Ci się nie świeci?
Takie ładowanie może być spowodowane albo tym co wyżej napisałem albo uszkodzeniem układu prostowniczego w alternatorze albo nadpaleniem uzwojenia stojanu lub też przerwaniem jednej z jego faz. Może też być wina regulatora napięcia ale jest małe prawdopodobieństwo żeby to on nawalił.
Kiedyś robiłem alternator znajomemu w felicji. Od początku jak kupił auto nowe miał podobny problem. Okazało się że miał nieposkręcany alternator, Jedna śróbka mocująca fazę stojanu do układu prostowniczego była lużna i alternator chodził na 2/3 mocy.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2010, 09:52   

dokladnie 12,8 przy nagrzanym alternatorze/regulatorze to malo.
rozgrzebane pomierzone, altelnator
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-03-2010, 23:06   

Podepnę się.
Mi właśnie VR4 zaczął koszmarnie piszczeć po długich postojach. Takie 2 minuty potwornego koncertu a potem cisza i spokój. No i tu zonk, bo paski napedowe wymieniane 1000 mil temu i rolka napinacza alternatora też. Teraz zostaje mi tylko kupić i podciągnąć paski i wymienić rolkę napinacza wspomagania na nową (już nabyta).
I tu problem. Piszczenie dobiega raczej z okolic alternatora. Możliwe by szczotki tak piszczały, znaczy, że alternator pada?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-03-2010, 00:17   

swinks_UK, możliwe, że łozyska alternatora proszą się o wymiane, albo po długich postojach "skleja się" wirnik ze stojanem, na tyle lekko aby wałek sie obracał, ale na tyle mocno aby dawać opór podczas obrotu i wprowadzac pasek w poślizg. Przy założeniu oczywiście że naciag paska alternatora jest przepisowy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-03-2010, 00:34   

Powalczę z rolką napinacza wspomagania (prosi się o wymianę) i paskami. Dziwne to, że dźwięk jakby z innych okolic, ale może ja uległem złudzeniu. Jak nie pomoże, to bida, gdzie ja dostanę altka 120A do silnika 6A13TT?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-03-2010, 06:55   

Moim zdaniem akumulator nie jest już nowy i po dłuzszym postoju alternator daje na maxa przez co stawia duży opór a jeśli auto ma już kilka lat to koła pasowe są trochę wyrobiona. Pisk dochodzi z alternatora, z koła o najmniejszej powierzchni. Jeśli wymiana paska nic nie daje to może zmień koło alternatora. Jeśli w alternatorze coś by obcierało to bardzo by się grzał i przy zdjętym pasku można by wyczuć ręką luz na łożysku i raczej nie przestał by piszczeć po jakimś czasie.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-03-2010, 13:59   

Zrobione.
Paski przez zimę dostały luzu. Napięte na nowo. Pasek od alternatora miał 18mm na ugięciu :shock: . Niestety namęczyłem się z poluzowaniem napinacza (dostęp masakra), więc ledwo co go napiąłem. W lecie zbliza się wymiana, ale daję do mechaniora, bo tym razem moge nie być takim farciarzem i obrobić nakrętkę mocującą rolkę.
Do tego rolka napinacza wspomagania dokonała żywota. Wymieniona na nową. Cisza jak makiem zasiał.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2010, 14:44   

napinacz trzeba zrobic samemu :)
polowa koncowki nasadowej i hej! :D
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.