[Cari 1.8 GDI] Falujące obroty - co jeszcze? |
Autor |
Wiadomość |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-10-2010, 19:25 [Cari 1.8 GDI] Falujące obroty - co jeszcze?
|
|
|
Witam, kupiłem w lipcu carisme i od tamtego czasu borykam sie z problemem falujących obrotów. Już nie mam pomysłów co mogę z tym zrobić
Auto po odpaleniu chodzi normalnie( obroty nie falują) przy temperaturze ok 70 stopni zaczynają falować od 600-850, jeśli silnik pochodzi przez około 5 minut, obroty sie stabilizuja na ok 750.
Jeśli wyłaczę silnik i włącze go znowu falowanie zaczyna się od poczatku i tak w kółko. Dodam że od czasu do czasu slychać i czuć szrpnięcia silnika. tak samo jest przy jeździe ze stałą predkościa przy okolo 2000 obrotów. Check engine się nie pali.
Wymieniałem:
-cały rozrząd i paski
-sondę
-olej silnikowy
-filtr paliwa pod maską
-przepustnica była czyszczona, tak samo silniczek krokowy.
Czy macie jakieś sugestie. Bo czytam forum i nie znalazlem odpowiedzi, która by mi pomogła.
Rozwarzam także wybranie sie do ASO, wymiany świec zapłonowych oraz czyszczenie pompy WC i wymiana filterków w niej.
pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez rinek 12-10-2010, 22:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-10-2010, 21:15
|
|
|
Podczepię się pod temat.
Mam ten sam problem z szarpaniem silnika gdy jadę ze stałą prędkością...co jakiś czas szarpnie silnikiem na 0.5 - 1 sekundę tak jak by paliwa nie miał...
Na dniach wyczyszczę przepustnice i zmienię filtr paliwa. Może to jest przyczyną...
Tobie też radzę wymienić filtr paliwa, który jest pod maską ( pod filtrem powietrza ) zanim udasz się do ASO...
Tak z ciekawości, ile kasują ASO za czyszczenie i wymianę filterków w pompie WC? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-10-2010, 22:32
|
|
|
filtr wymieniałem zapomniałem napisać, już poprawione. |
|
|
|
 |
pawlo
Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 40 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 16-10-2010, 01:12
|
|
|
te same objawy od dziś idento |
_________________
 |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2010, 10:27
|
|
|
Kurcze, najbardziej martwi mnie to, że samochód po 5 minutach pracy, z obciążeniem lub bez uczy sie obrotów i trzyma 750 cisnienie na pompie WC też jest w porzadku, a po wylączeniu silnika i włączeniu znowu lipa.
Dysponuje evoscanem i kabelkiem jeśli ktoś chciałby zwrócić uwage na coś konkretnego. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-10-2010, 10:56
|
|
|
Patrzyłeś może evoscanem podczas jazdy jak wygląda praca poszczególnych elementów? |
|
|
|
 |
rinek
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-10-2010, 11:18
|
|
|
Patrzyłem na pompe, sonde, przepustice i silniczek krokowy te rzeczy wydają się być w porzadku. W sumie nie wiem na co zwrocic uwage dokladnie. Nie wiem w czym moze lezec problem. Jeśli bym wiedział to dzis zwrocilbym uwage.
Octane level mam na 100%. |
|
|
|
 |
rock35
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi aut
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: piaseczno
|
Wysłany: 17-10-2010, 13:14
|
|
|
Witam ja się podczepię i zapytam. Około miesiaca cari stała w garażu nie odpalana. Rozładował się zupełnie akumulator więc odpaliłem ją z kabla. I w tym momencie zaczął się problem. Otóż zaraz po uruchomieniu obroty spadają do około 500 - 700 i następnie gaśnie. Co się stało?! 1,8 gdi Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2010, 13:19
|
|
|
rock35, http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#763997 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rock35
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi aut
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: piaseczno
|
Wysłany: 17-10-2010, 18:13
|
|
|
Robert widzisz już punkt pierwszy jest nie do zrealizowania. Silnik nie ma szans na rozgrzanie, ponieważ gaśnie po kilkunastu - kilkudziesięciu sekundach. Ale jutro jeszcze raz spróbuję i zobaczymy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-10-2010, 22:23
|
|
|
Jezeli tak sie dzieje, przepustnice trzeba wyczyscic i ponowic procedure przyuczenia ECU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rock35
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi aut
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: piaseczno
|
Wysłany: 18-10-2010, 08:46
|
|
|
chciałem dodać, że przed rozładowaniem baterii wszystko było raczej ok. Raczej tzn obroty lekko falowały ale nie gasł. Zaraz idę ponownie spróbować procedury. |
|
|
|
 |
pawlo
Forumowicz

Auto: LANCER 2.0 CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 40 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:47
|
|
|
Moja Cari ma problem taki że faluje obrotami i szarpie podczas jazdy aż wkońcu zapala się i mruga CHECK ENGINE i przechodzi w tryb serwisowy.Wiem że padła w tym przypadku przepustnica. taki objaw jest wtedy gdy odklei się jeden z magnesów na elektromagnesie wychylenia przepustnicy miałem to samo rok temu przyklejali go na serwisie i tak jeździłem do dzisiaj i znowu to samo ręce opadają.nie wiem co z tym zrobić.Czym to kleić? tym razem odpadł fabryczny klej i serwisowy |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez pawlo 20-10-2010, 15:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 20-10-2010, 13:29
|
|
|
rock35 jaki rocznik tej Twojej cari?. Jeżeli przed liftingowa, to prawdopodobnie masz zapieczony silniczek krokowy, trzeba rozebrać, wyczyścić i koniecznie naoliwić łożyska. Miałem to samo, po czyszczeniu krokowca zapomniałem psiknąć oleju na łożyska i nie mogłem odpalić silnika. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
|