Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
amortyzatory
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-10-2010, 22:15   

Łukasz załatw mi nowe w przyzwoitej cenie. :twisted:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-10-2010, 22:18   

wojtas021180 napisał/a:
Raczej odwrotnie ECS ma miękkie sprężyny. Co do ponownego hartowania możesz spróbować. Raz dałem namówić się na taki zabieg, niestety sprężyna pękła po tygodniu eksploatacji. No ale, kto nie ryzykuje ten w Rawiczu nie siedzi. :mrgreen:

Cięzko mi ocenić, ale 15-20 letnie sprężyny w Sigmach się trzymają i nie pękają, a dla odmiany 7 letnie sprężyny w Oplu pękły samoistnie. Może te z Mitsubishi wytrzymają to hartowanie? Jak nie kosztuje to dużo to zawsze można spróbować.

[ Dodano: 18-10-2010, 22:38 ]
wojtas021180 napisał/a:
Łukasz załatw mi nowe w przyzwoitej cenie. :twisted:

Ja wiem że to nie jest proste i pewnie taniej by było kupić amortyzatory ECS używki niż nowe spręzyny. W stanach nowe kosztują jedynie...107 USD. Strzelam że w Polsce koszt spręzyn to okolice 1000 zł za sztukę.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 19-10-2010, 09:16   

I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. W niektórych przypadkach lepiej jest ratować niesprawny ECS. Gdyż dostanie dobrych sprężyn do zwykłej wersji (w dobrej cenie), jest porównywalne do znalezienia dobrych amortyzatorów do ECS-u. Słyszałem jeszcze o zakładach które dorabiają sprężyny,(osobiście nie znam takiego) lecz podejrzewam że koszt dorobienia też będzie wysoki.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Janusz 58 
Mitsumaniak
SIGMA & 3000GT


Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 79
Skąd: Polska
Wysłany: 19-10-2010, 22:38   amortyzatory...

Kolego andi12 odbierz swoją pocztę na forum...pozdrawiam
_________________

 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-10-2010, 08:57   

Guma może być rozwiązaniem tymczasowym, zanim nie zdobędziesz sprężyn. Szkoda opon i nadkoli na takie przycieranie. Wiadomo, z gumami jazda spokojna i z dużą asekuracją.

Co do sprężyn to poszukałbym zamiennika w innych autach podobnych gabarytów. Jak mnie pamięć nie myli to w serwisówce są podane wymiary i sztywność sprężyn(nie mam jak sprawdzić teraz bo dyski już spakowałem). Mając te dane może coś uda się dopasować.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-10-2010, 23:45   

Sprężyny w serwisie: 1800,- /szt

Niestety pękają: mi strzeliła, szczęście w nieszczęściu, gdy ruszałem z podwórka i rozharatała goodyeara z przebiegiem <1000 km :/ A dzień wcześniej byłem w trasie z żoną i czteromiesięcznym dzieckiem.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-10-2010, 10:14   

Ja jak kupiłem tacie kombi , to siedziała na glebie - prawdopodobnie miała sprężyny z ECS'u , bo cienkie i dużo zwojów miały , ledwo ponad asfalt. dałem z szarego diamanta (jedna był pęknięta u góry nieco ale drugą przyciąłem o 3/4 zwoja i działa dobrze :) efekt jak widział łukasz praktycznie jak fabryczne :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-10-2010, 19:35   

kupiłem ostatnio amory na tył, zapłaciłem 210 zł za sztukę, szukałem w internecie i nie znalazłem taniej zwłaszcza że to KYABA - oryginalna.Jeżeli ktoś zanosi się z zamiarem zakupu służę pomocą w kupnie i wysyłce.Nie wiem tylko ile jeszcze facet ma ich na stanie.
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany proszę pisać na priv. zapytam w sklepie.
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-10-2010, 21:04   

chyba będę niedługo zainteresowany - pojadę zrobić zbieżność , i ustawić wszystko po przeróbkach , to najprawdopodobniej wyjdzie ,żę tylne amorki mam poniżej 60% jeśli nie to będę zaskoczony totalnie :) (mam od nowości nie zmieniane)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.