Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
amortyzatory |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-10-2010, 22:15
|
|
|
Łukasz załatw mi nowe w przyzwoitej cenie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-10-2010, 22:18
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Raczej odwrotnie ECS ma miękkie sprężyny. Co do ponownego hartowania możesz spróbować. Raz dałem namówić się na taki zabieg, niestety sprężyna pękła po tygodniu eksploatacji. No ale, kto nie ryzykuje ten w Rawiczu nie siedzi. |
Cięzko mi ocenić, ale 15-20 letnie sprężyny w Sigmach się trzymają i nie pękają, a dla odmiany 7 letnie sprężyny w Oplu pękły samoistnie. Może te z Mitsubishi wytrzymają to hartowanie? Jak nie kosztuje to dużo to zawsze można spróbować.
[ Dodano: 18-10-2010, 22:38 ]
wojtas021180 napisał/a: | Łukasz załatw mi nowe w przyzwoitej cenie. |
Ja wiem że to nie jest proste i pewnie taniej by było kupić amortyzatory ECS używki niż nowe spręzyny. W stanach nowe kosztują jedynie...107 USD. Strzelam że w Polsce koszt spręzyn to okolice 1000 zł za sztukę. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-10-2010, 09:16
|
|
|
I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. W niektórych przypadkach lepiej jest ratować niesprawny ECS. Gdyż dostanie dobrych sprężyn do zwykłej wersji (w dobrej cenie), jest porównywalne do znalezienia dobrych amortyzatorów do ECS-u. Słyszałem jeszcze o zakładach które dorabiają sprężyny,(osobiście nie znam takiego) lecz podejrzewam że koszt dorobienia też będzie wysoki. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Janusz 58
Mitsumaniak SIGMA & 3000GT

Auto: mitsubishi sigma 96, 3000GT 92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 79 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-10-2010, 22:38 amortyzatory...
|
|
|
Kolego andi12 odbierz swoją pocztę na forum...pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 20-10-2010, 08:57
|
|
|
Guma może być rozwiązaniem tymczasowym, zanim nie zdobędziesz sprężyn. Szkoda opon i nadkoli na takie przycieranie. Wiadomo, z gumami jazda spokojna i z dużą asekuracją.
Co do sprężyn to poszukałbym zamiennika w innych autach podobnych gabarytów. Jak mnie pamięć nie myli to w serwisówce są podane wymiary i sztywność sprężyn(nie mam jak sprawdzić teraz bo dyski już spakowałem). Mając te dane może coś uda się dopasować. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
tomasz_wu
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 19 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-10-2010, 23:45
|
|
|
Sprężyny w serwisie: 1800,- /szt
Niestety pękają: mi strzeliła, szczęście w nieszczęściu, gdy ruszałem z podwórka i rozharatała goodyeara z przebiegiem <1000 km :/ A dzień wcześniej byłem w trasie z żoną i czteromiesięcznym dzieckiem. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-10-2010, 10:14
|
|
|
Ja jak kupiłem tacie kombi , to siedziała na glebie - prawdopodobnie miała sprężyny z ECS'u , bo cienkie i dużo zwojów miały , ledwo ponad asfalt. dałem z szarego diamanta (jedna był pęknięta u góry nieco ale drugą przyciąłem o 3/4 zwoja i działa dobrze efekt jak widział łukasz praktycznie jak fabryczne |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-10-2010, 19:35
|
|
|
kupiłem ostatnio amory na tył, zapłaciłem 210 zł za sztukę, szukałem w internecie i nie znalazłem taniej zwłaszcza że to KYABA - oryginalna.Jeżeli ktoś zanosi się z zamiarem zakupu służę pomocą w kupnie i wysyłce.Nie wiem tylko ile jeszcze facet ma ich na stanie.
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany proszę pisać na priv. zapytam w sklepie. |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-10-2010, 21:04
|
|
|
chyba będę niedługo zainteresowany - pojadę zrobić zbieżność , i ustawić wszystko po przeróbkach , to najprawdopodobniej wyjdzie ,żę tylne amorki mam poniżej 60% jeśli nie to będę zaskoczony totalnie (mam od nowości nie zmieniane) |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|