Czy komputery w E3 są zamienne - dyskusja. |
Autor |
Wiadomość |
Crosby
Mitsumaniak

Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota
|
Wysłany: 25-10-2010, 13:36
|
|
|
waldi-1 napisał/a: | a tak to za komputer zapłaciłem 50 zł |
Gdzie ty kupiłeś ten komp za 50zł albo go naprawiłeś bo ja za używany z rozbitego dałem 600zł bo nowy w serwisie zawołali mi za 8500zł <szok> |
_________________ 三菱ギャラン |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Tryniu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 16 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-10-2010, 15:05
|
|
|
A orientuję się może czy zamiast komputera MD 173635 pasował by jakiś inny i czy ktoś to wypróbował?
Bo dzwonię po różnych miejscach i nigdzie nie mają identycznego komputera |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Crosby
Mitsumaniak

Auto: Był GALANT 2,0 [4G63][E33A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 106 Skąd: Katowice-ligota
|
Wysłany: 25-10-2010, 16:06
|
|
|
Tryniu napisał/a: | A orientuję się może czy zamiast komputera MD 173635 pasował by jakiś inny i czy ktoś to wypróbował?
Bo dzwonię po różnych miejscach i nigdzie nie mają identycznego komputera |
tu był opisywany temat
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45
nie wiem co to za komp i do czego służy ale napewno nie do mojego miśka |
_________________ 三菱ギャラン |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 25-10-2010, 16:22
|
|
|
no oczywidcie nie taki jak miał być orginalnie, ale na tym powinien wóz odpalić. Jeśli chodzi o moje autko to orginalny komputer do mojego to md 165144 lub inne oznaczenie e2t 36274a, a kupiłem i założyłem e2t 14474a niestety niewidze tego pierwszego oznaczenia ale na tym kompie mi gal smiga świetnie i tobie tez powinien |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-10-2010, 23:39
|
|
|
waldi-1 napisał/a: | http://allegro.pl/kompute...1287398809.html |
To komputer od tempomatu czy innego akcesoria
waldi-1 napisał/a: | niewiem tez czy podejdzie komp od 1,8 do 2,0 bo na odwrót podchodzi i nawet na mocy zyskasz zakładając komp od wiekszego silnika do mniejszego |
Bezedura W najlepszym przypadku będzie chodził poprawnie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2010, 10:32
|
|
|
ja odpaliłem Galanta 2.0 na kompie z Galanta 1.8 (oba 8 zaworowe)
nawet udało się przeparkować z 40 metrów (bo taka była potrzeba) - jazda na innych biegach niż 1 nie była uskuteczniana
w drugą stronę nie próbowałem, jednak podejrzewam, że się uda, skoro udało się to, co powyżej napisałem |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Tryniu
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 16 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-10-2010, 16:58
|
|
|
Panowie, uważacie że komputer MD 190873 pasował by do Galanta z silnikiem 4G63 SOHC?
Oryginalny miałem MD 173635 a podanych w innym temacie "zamienników" nie mogę nigdzie odszukać na allegro |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 27-10-2010, 18:01
|
|
|
moim zdaniem powinien, jesli kosztuje góra 100 zeta to kup, zdaje mi sie ze te kompy to jest jedno i to samo, róznią sie tylko numeracja i oznaczeniem. Bo jesli produkowali galanta od 88 do 91 i cały czas był ten silnik a komputery z oznaczeń sa inne to niby niepowinno to zadziałać, a w rzeczywistości jest inaczej |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-10-2010, 20:41
|
|
|
waldi-1 napisał/a: | ponieważ własnie ja u siebie taki komp założyłem i wiem jak było przed i jak jest teraz |
Miałeś zwalony komp i samochód nie jechał, wsadziłeś dobry i zaczął jechać - proste jak drut. Może ktoś się pomylił i to ECU od tego silnika, a nawet jak nie to na pewno lepiej niż normalnie jechać nie będzie.
PS. I strzelać też nie ma co. Poza tym ja mam komputer od SOHCa w razie co. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 27-10-2010, 21:26
|
|
|
Skoro lepiej niebedzie to po co mapują kompy???? jak by to nic niedawało to by tego nierobili, moze jest róznica między silnikami 8 a 16 zaworowymi ale moim zdaniem w silnku 2,0 jest inny kąt wtrysków , więc jak silnik 1,8 niby słabszy niby cos tam jest inaczej, niby ma inna dawke paliwa a do niego załozymy kompa od 2,0 to jak jest to teoretycznie ? niepowinien w ogóle zapalić? W praktyce jest inaczej i nawet zakładając inny komp o innym oznaczeniu silnik gra jak należy to niby dlaczego ma niebyć mocniejszy, to przecież odczówalne jest zaraz po pierwszej jezdze, bo jesli nie to po kij robią tyle rodzaji tych kompów skoro silniki i tak sa te same
W każdym bądz razie mnie sie tylko tak wydaje
A jeśli chodzi o mój komp to był tylko problem ze ssaniem , na zimnym cięzko było go zapalić a potem jak sie nagrzał to chodził BDB |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-10-2010, 22:43
|
|
|
waldi-1, a widziałeś jak ktoś mapuje komputer z seryjnym silnikiem i osprzętem ? Komputery się mapuje jak wprowadzasz jakieś zmiany w silniku, inaczej wzrost mocy jest pomijalny.
waldi-1 napisał/a: | niby dlaczego ma niebyć mocniejszy |
Niby dlatego, że jest to fizycznie niewykonalne. Seryjna mapa jest najlepiej dobrana do silnika i wszelkie modyfikacje mapy w najlepszym wypadku przyspieszą zużycie silnika.
waldi-1 napisał/a: | A jeśli chodzi o mój komp to był tylko problem ze ssaniem , na zimnym cięzko było go zapalić a potem jak sie nagrzał to chodził BDB |
Najwyraźniej reszta już się zaczęła sypać i stąd zauważalny wzrost mocy - w końcu zaczął pracować normalnie...
waldi-1 napisał/a: | więc jak silnik 1,8 niby słabszy niby cos tam jest inaczej, niby ma inna dawke paliwa a do niego załozymy kompa od 2,0 to jak jest to teoretycznie ? niepowinien w ogóle zapalić? W praktyce jest inaczej i nawet zakładając inny komp o innym oznaczeniu silnik gra jak należy |
Na prawdę chcesz się wdawać w taką dyskusję ? Bo mi osobiście nie chce się wykładać podstaw sterowania silnikiem benzynowym. Z 1.8 nie zrobisz 2.0 komputerem i z 2.0 109 km nie zrobisz 120 km mapą... ani komputerem (a przynajmniej nie seryjnym). |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|