Małe porównanie kosztów serwisowania SUV-ów |
Autor |
Wiadomość |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 31-10-2010, 12:10
|
|
|
jarekrk napisał/a: | mam do was pytanie przy okazji trochę przeczytaniu artykułu.
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad kupnem nowego auta,(tzn leasing ale to już nie ważne) gdyż tak na prawdę mając stare i tak mniej więcej 200zł wydaje miesięcznie na części do naprawy( + 200zł rata kredytu) to wychodzi prawie PRAWIE tyle co rata za leasing (netto) no i tak oglądam te auta i wpadły mi w oko
hyundai I30 ( rabaty teraz dobrę są i za ok 40k można dostać) , kia venga (podobna cena)trochę dacia sandero jeśli chodzi o cene
Nigdy nie interesowały mnie takie rzeczy bo nie myślałem w życiu o nowym aucie, i mam teraz pytanie czy jak powiedzmy po tych 20-30tys km zrobię pierwszy przegląd .
I Pokaże on do wymiany np jakies tam elementy zawieszenia to trzeba to zawsze od razu robić aby była gwarancja nadal ?Czy mogę powiedzmy w następnym miesiącu.
Czy np w przypadkach diesla jak nawali ten filtr cząsteczek stałych to on jest wymieniany jako gwarancja czy znów ja muszę płacić?
Co podlega a co nie podlega gwarancji w nowych autach?(tak mniej więcej) |
Nie podlegają ogólnie mówiąc gwarancji części które naturalnie zużywają się podczas eksploatacji samochodu.
Elementy zawieszenia raczej się wymienia dla własnego bezpieczeństwa. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 01-11-2010, 10:13
|
|
|
a np. to co tak trąbią o tym w necie
ten filtr cząsteczek stałych co taka wymiana jestkosztowna
on rozumiem też nie podlega gwarancji...?
Mniej więcej po jakiej ilości on się zużywa? Zrobi człowiek chociaż spokojnie 80tys.km ? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 01-11-2010, 17:46
|
|
|
jarekrk napisał/a: | a np. to co tak trąbią o tym w necie
ten filtr cząsteczek stałych co taka wymiana jestkosztowna
on rozumiem też nie podlega gwarancji...?
Mniej więcej po jakiej ilości on się zużywa? Zrobi człowiek chociaż spokojnie 80tys.km ? |
Kolego dzisiejsze media sieją panikę i tyle. Mówią jaka może być droga wymiana filtra (co 150-200 kkm, chyba że coś się stanie to i po 20 mogą być problemy) ale mówią też, że można go całkowicie usunąć jeżeli np będzie sprawiał problemy za dużo mniejsze pieniądze (2000-3000) np http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7248
Jeżeli myślisz o dieslu to nie myśl o jego wadach bo go nigdy nie kupisz |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-2010, 19:15
|
|
|
Trik napisał/a: | Sam jak zobaczyłem wnętrze tego czegoś (Yeti) to już nawet nie miałem ochoty doń wsiadać, mimo że furka pachniała nowością to tak tandetą zalatywało że szok.
. |
To trochę się dziwię jak wsiadasz do Lancera, bo Yeti ma lepsze wykończenie i lepsze materiały od niego .
Trik napisał/a: | powyżej 100km woli poczciwe Audi A6 . |
Myślę że w długą trasę też by wybrał A6 zamiast ASX-a i nie ma w tym nic dziwnego. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2010, 20:23
|
|
|
marpit napisał/a: | ...ale mówią też, że można go całkowicie usunąć jeżeli np będzie sprawiał problemy za dużo mniejsze pieniądze... |
do czasu az diagnosci na przegladzie dostana wytyczne sprawdzania norm spalin konkretnych modeli. |
|
|
|
 |
tonyhc
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-11-2010, 21:05
|
|
|
Co do kosztów, trzeba sobie wprost powiedzieć, że jak się nie ma pewnego zaplecza w gotówce, to trzeba wybierać tańsze samochody i tyle. Nie wystarczy się szarpnąć na samochód - idąc tym myśleniem mógłbym jeździć Chryslerem. Nie ma się co oszukiwać, jeżdżę trochę już ASX'em, miałem okazje jeździć KIA, DACIA, SKODA czy RENAULT to samochody z trochę innej półki, dlatego koszty serwisowe będą tańsze - inny jest klient docelowy tych marek.
A poza tematem, szukałem długo opon, po tym jak w ASO w mega promocji zaoferowali mi jakieś FULDY za prawie 1900zł i znalazłem oponki najwyższej klasy w bardzo fajnej cenie. Sporo posiedziałem przy różnych testach opon, te we wszystkich wypadają dobrze (inne często są oceniane dosyć skrajnie). Podaje linka:
http://allegro.pl/dunlop-...1292736085.html |
_________________  |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 01-11-2010, 22:59
|
|
|
sla napisał/a: | bo Yeti ma lepsze wykończenie i lepsze materiały od niego |
Jeśli uważasz że kawał plastiku, na dodatek kiepsko obrobiony/niedocięty, obejmujący siedzisko fotela w Yeti, który na dodatek wyględa jak nieudana kremówka na twardym cieście, wrzynający Ci się w d..ę przy wsiadaniu za lepsze wykończenie to to miłego użytkowania. Reszta to dla mnie przerost formy nad treścią za niezłą dopłata, na którą nie miałem ochoty patrzeć po pierwszym "ostrym" kontakcie. Resztę wybieramy wg gustu EOT. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
janekzpolic
Forumowicz

Auto: Outek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 181 Skąd: ten błąd
|
Wysłany: 05-11-2010, 00:47
|
|
|
przecież Lanser to karton gips w porównaniu do skody nawet do Fabii ,rozwiązania z zeszłego wieku to norma w tej firmie , tam nie ma żadnego miękkiego elementu na desce rozdzielczej a puknięcie w boczki wywołuje echo a całym samochodzie .
tonyhc, jaka to inna półka, kurcze blade jeżeli reflektor do asx kosztuje w aso 7000 pln a do x5 w aso bmw 2000 pln to jak wypada ten plastik przy BMCe????
Do tego ten xenon w bmw jest skrętny z drlem a tutaj zwykły prorsty reflektor bez dynamiki w poziomowaniu itd.
Outlander moim zdaniem jest ma poziomie wykonania Dacii Logan nie zauważałem tego w momencie kupna ,natomiast teraz po 3 miesiącach jak przyszły lekkie przymrozki rano śpiewam sobie wraz ze wszystkimi plastikami trzeszczącą balladę o japoni . |
_________________ 10.1s/100 km/h jak na serie całkiem znośnie
I'm lost control again
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2010, 06:54
|
|
|
nie wiem, jaką Fabią jechałeś, ale jak wsiadam do Fabii sąsiadów (jeden ma sedana, drugi kombi) to jest tragedia... 20 letni Colt ma lepsze plastiki w środku |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 05-11-2010, 08:25
|
|
|
janekzpolic napisał/a: | przecież Lanser to karton gips w porównaniu do skody nawet do Fabii ,rozwiązania z zeszłego wieku to norma w tej firmie , tam nie ma żadnego miękkiego elementu na desce rozdzielczej a puknięcie w boczki wywołuje echo a całym samochodzie .
tonyhc, jaka to inna półka, kurcze blade jeżeli reflektor do asx kosztuje w aso 7000 pln a do x5 w aso bmw 2000 pln to jak wypada ten plastik przy BMCe????
Do tego ten xenon w bmw jest skrętny z drlem a tutaj zwykły prorsty reflektor bez dynamiki w poziomowaniu itd.
Outlander moim zdaniem jest ma poziomie wykonania Dacii Logan nie zauważałem tego w momencie kupna ,natomiast teraz po 3 miesiącach jak przyszły lekkie przymrozki rano śpiewam sobie wraz ze wszystkimi plastikami trzeszczącą balladę o japoni . |
ej sory ostatnio podróżuje nową dacią logan mcv w pracy , i jest w środki nawet fajnie i cicho
co prawda to seria black line , niby ta najdroższa i najlepsza w dacii ale jak dla mnie jest okej:) |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 05-11-2010, 08:44
|
|
|
janekzpolic napisał/a: | jak przyszły lekkie przymrozki rano śpiewam sobie wraz ze wszystkimi plastikami trzeszczącą balladę o japoni . |
ciekawe ; mój Lancer przejeździł już 2 zimy i jakoś nic nie skrzypi . |
_________________
 |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-11-2010, 11:22
|
|
|
wg mnie
Colt od Fabii nie odstaje pod wzgledem wykonczenia, choc rzeczywiscie platiki w Fabii moga bardziej odpowiadac, jesli chodzi o podatnosc na zarysowania itp.
tak samo Lancer nie odstaje od Octavii Tour (cały czas porównuje w tym samym segmencie cenowym) ale rzeczywiscie w Tourze design brzydszy ale wytrzymalszy
ASX i Yeti jeszcze nie mialem okazji porownac... ale bardzo mozliwe ze Yeti bedzie kroczek wyzej...
Mitsu to jednak w tej chwili budzetowka i jak ktos spodziewa sie czegos wiecej to sie zawiedzie... ale jesli ktos chce kupic solidne auto w cenach ponizej sredniej w klasie (i to pomimo cla) to taki Colt i Lancer sa jak znalazl...
Outek tez jest tanszy od odpowiednikow tej wielkosci...
ASX na razie jest w tych samych cenach co inne tej wielkosci crossovery, wiec moze to bolec... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Łukasz z Sudet
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 6 Skąd: Mysłakowice
|
Wysłany: 09-12-2010, 11:40
|
|
|
Nie wiem co wy z tą Yeti, przecież przód ma tak brzydki jakby ktoś do niej z AK-47 wypalił, poza tym te małe lusterka tragedia. Kiedy jeździłem Yeti to cały czas miałem wrażenie, że siedzę w dostawczaku ( bryła auta).
Co do sprzęgła w ASX 4WD, raz sprzęgło poczułem (smrodek) w 35-40cm śniegu na parkingu, tu przyznaję się do winy- zbyt wysokie obroty przy ruszaniu. Teraz już opanowałem ruszanie w głębokim śniegu i sprzęgła nie palę.
W Yeti też sprzęgło śmierdziało w lekkim terenie( pan z ASO znosił to dzielnie). Najlepiej ze sprzęgłem było w Dacia Duster (bardzo dobre auto dla leśnika, rolnika) ponieważ ma bardzo krótką 1. |
_________________ ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM |
|
|
|
 |
|